*deep* Draco *again*

115 10 3
                                    

De ce nu vorbeste nimeni despre faptul ca draco se traduce cu dragon in latina?

Si sigur nu a fost o coincidenta.

Daca mergem devreme in istorie, pe timpul marilor civilizatii din Europa (in special sudul, cu Peninsula Balcanica), America (populata de bastinasi) sau Asia, dragonii au diverse semnificatii. Pe continentul nostru mic si uitat de lume, aceste creaturi erau vazute drept malefice si viclene, exact ca Slytherin. In America si in Japonia, dragonii sunt crezuti a fi "forte primare ale universului" (si cred ca asta spune destul). In China, dragonul este un simbol al norocului, al intelepciunii  si al apelor (deci Poseidon in forma lui de soparla supradimensionata si maiestuoasa)

In Grecia, parerea mea, subiectul poate fi dezbatut mai amplu, bazandu-ne mult pe scrieri si mai ales pe mituri si legende. Grecii vedeau dragonii ca semne de rau augur, animale malefice si viclene (repetandu-ma), cel mai probabil asemanandu-i cu pedepse ale zeilor, fortele primordiale ale lumii.

De asemenea, facand trimiteri directe la mitul luptei lui Apollo cu Python, putem deduce ca dragonii erau gardieni, de regula pazind comori sau oracole (din nou, vezi mitologia greaca). Si, in plus, se credea ca unii dragoni puteau vorbi, de multe ori spunand ghicitori si lasandu-i in viata pe cei care raspundeau corect drept recompensa (deci basic-ul gardienilor).

Asadar, daca e sa facem o sinteza a tot ce am povestit pana acum (fiindca sunt sigura ca unii s-au plictisit deja), dragonii sunt vazuti drept buni si rai, adica perfizi.

Pe cine stim noi perfid?

Exact, Draco Malfoy poate fi considerat astfel pentru ca, sub masca perfecta cu par blond si ochi de argint, ascunde calitati pe atat de frumoase, pe atat de rele: viclenie, marsavie, o fire care insulta, dar de asemenea sensibilitate, timiditate si un sine care se daruieste complet persoanei iubite (vezi capitolul anterior, paragraful 4, prima fraza si personajul in sine).

Si, daca e sa mergem iar pe ambele sensuri ale dragonilor, observam partea buna a lor, valorificata de poporul chinez, oameni a caror aspecte sunt mai confuze (De ce sunt ochii lor asa? Cum vorbesc? Cum scriu?)

Numai fanii Harry Potter care au un ochi pentru detaliu, care pot trece de suprafata pot vedea clar partea buna a lui Draco. Acea parte din el care citeste orice fara restrictii, care ar ajuta elevii rataciti, care ar iubi pe cine ar vrea si care a fost atat de ranita incat s-a ascuns, exact ca un animal.

Si despre ce animale vorbim noi?

Dragonii.

In plus, dragonii sunt de multe ori asociati cu puterea. Adica, voi v-ati uitat la o soparla din-aia?

Si cine e puternic?

Exact, Draco Malfoy.

Trebuia sa fie puternic. Nu se putea lasa jignit de tot ce auzea (insulte adresate casei lui, familiei Malfoy, lui personal), de tot ce simtea (ganditi-va daca s-ar fi lasat prada sentimentelor pentru Hermione - povestea lui s-ar fi schimbat radical), de tot ce i se intampla (exemplul cel mai bun este perioada aceea de la 16 ani, de dupa ceremonia pentru Semnul Intunecat. Cu toate ca nu ni se spune nimic despre asta, toata lumea stie cat de complicat a fost Draco in acele zile)

 Cu toate ca nu ni se spune nimic despre asta, toata lumea stie cat de complicat a fost Draco in acele zile)

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

In plus, uitati-va la chestia asta. E practic la concurenta cu Draco la mandrie, aroganta si comportament de sange-pur.

Si, ca sa mai acopar un aspect al acestui subiect, numele Malfoy joaca un rol foarte important. Nu pentru ca a fost tradusa cu Reacredinta (1-0 Romania, though), ci pentru ca isi are originile/radacina in fratuzescul mal (Malfoy), care inseamna rau.

Asta doar subliniaza valorile negative ale dragonilor.

Apoi, mergand in Evul Mediu, in special in Europa, dragonii sunt forte supranaturale, puternice, "tradatoare, perfide, furioase si invidioase". Din acea perioada (dupa Epoca Migratiilor [sec. IV-IX] pe periodizarea Romaniei, probabil in jurul sec. al XV-lea, plus-minus cateva sute de ani) provin cele mai multe prenume si familia vrajitoresti pure (de fapt, chiar de mai devreme, Hogwarts fiind fondat in jurul sec. 10), deci se poate face direct legatura dintre numele Draco si Malfoy si miturile dragonilor.

Si, ca un alt argument, numele isi are originea in limba latina (vezi paragraful introductiv al acestui capitol extrem de lung si controversat pentru care a trebuit sa ma documentez), limba a caror termeni si cuvinte au zeci de semnificatii interpretabile. Aici ne putem lasa imagnatia sa zboare putin, dar nu foarte departe, privitor la numele Draco.

Si, dintr-un punct de vedere despre care abia am citit pe Wikipedia acum 10 minute, dragonii au fost de asemenea asociati cu independenta (vezi steagul Tarii Galilor).

Si cine e independent?

Draco nu accepta niciun ajutor (vezi HBP, scena de pe coridor din timpul petrecerii de Craciun a lui Slughorn - "I don't need your help!", daca nu ma insel). In anul sase, isi indeparteaza prietenii si incearca sa duca la bun sfarsit sarcina primita de la Voldemort pe cont propriu (si ar fi facut-o daca Narcissa n-ar fi fost asa un inger).

Si, ca sa inchei, sper, cu asta, dragonii sunt adeseori asociati si cu suveranitatea, pozitiile de conducere.

Ei bine, Draco este "Printul Viperinilor", "Marele Mostenitor al familiei Malfoy" si un "Maestru al Potiunilor". Nu va suna destul de conducator?

Deci, aici incheind cele doua sau trei pagini tastate, numele lui Draco ii reflecta perfect personalitatea complexa. O persoana ar putea numai sa vada legatura Draco-dragon si sa realizeze ce fel de personaj a creat JKR. Asta e foarte important, mai ales intr-o compunere de caracterizare a personajului (la care, daca ar fi despre this lovely Slytherin, as scrie vreo 10 pagini si ar fi putin).


Instagram: @fata_cu_cartea

Just some Harry Potter thingsUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum