Tidak Puas Hati

28 3 0
                                    

Malam itu Kyla leka menonton Horror Movie bersama dengan Ong oppa.. Tiba-tiba Kyla disergah oleh Jisung dan menyebabkan Kyla menjerit..

"Hahahahahaha tahu takut.. Tula oppa suruh temankan oppa beli barang taknak.. Dok tengok Horror Movie dengan Ong yang 2×5 penakut tu dah kenapa?" bebel Jisung..

"Oppa ni!! *baling bantal kearah Jisung* wajib ke nak berteman kalau dah tua bangka macam oppa ni hah?!" marah Kyla sambil merenung tajam anak mata oppanya..

"Apa kau cakap aku tua bangka!!" Jisung mula berasa tidak puas hati terhadap yeodongsaengnya..

"Memang dah tua pun.. Umur dah 27tahun tapi yeoja chingu pun takda.. Dahla membebel setiap hari macam appa-appa.. Eeee sakit telinga aku!!" Ong membalas kata-kata Jisung..

"*memberi jelingan maut kepada Ong* habis tu kau dah ada yeoja chingu sangat la?!" Tu sebab korang la aku membebel setiap hari tahu tak!!" Jisung mula meninggikan suara..

"Akuuu pu..."

Belum sempat Ong menghabiskan kata-katanya.. Tiba-tiba appa mereka muncul dari arah dapur..

"Ni kenapa hah? Bising malam-malam" Mr.Yoo bertanya..

"Tanya oppa tu *menunjuk Jisung*" Kyla ringkas..

"Sikit-sikit aku ermmm" Jisung lemah..

"Memang kau pun?!" Ong menyampuk..

"Diam jangan gaduh lagi.. Apa yang nak jadi dengan anak appa ni hah?! Appa eomma tak pernah ajar korang macam ni!! Sekarang cakap apa yang berlaku sebenarnya" kata Mr.Yoo dalam nada yang agak tinggi..

"Sebenarnya.. Kyla dengan Ong oppa tengok Horror Movie tetiba Jisung oppa datang sergah Kyla.. Kyla pun marah la sebab rasa tak puas hati.. Ong oppa pun backup Kyla dan kami cakap la Jisung oppa dah tua bangka" jawab Kyla dengan jujur sambil memandang lantai kerana tidak berani melihat wajah garang appanya..

"Ermm.. Sekarang appa nak kamu bertiga minta maaf antara satu sama lain" arah Mr.Yoo..

"Baiklah appa" serentak mereka bertiga..

Mereka pun meminta maaf dan berpelukan tanda sayang antara satu sama lain..

* * *

Dirumah Jinsol..

"Oppaaaaaaa~" panggil Jinsol manja..

"Wae? Wae?" jawab Jaehwan sambil mengatur barang milik Jinyoung yang bersepah atas meja ruang tamu..

"Temankan Jinsol boleh tak? Kejap je" kata Jinsol gedik maklumlah dia tu adik kesayangan Jaehwan..

"Eeee gedik yeodongsaeng oppa ni.. Ha nak pergi mana?" Jaehwan tertanya-tanya..

"Pergi rumah Kyla" jawan Jinsol ringkas..

"Buat apa pergi rumah orang malam-malam?" tanya Jaehwan..

"Tadi Kyla call suruh pergi rumah dia sekarang.. Bukan Jinsol saje nak pergi rumah orang pun" Jinsol mencebik..

"Yela yela.. Merajuk pulak yeodongsaeng oppa bucu bucu ni" jawab Jaehwan sambil membelai kepala dongsaeng kesayangannya..

"Yeahhh sayang oppa" Jinsol gembira..

"Bising la Jinsol ni.. Oppa nak tidur pun tak dapat.. GEDIK lebih" tegur Jinyoung yang masih mamai..

"Sape suruh tidur kat ruang tamu, lagi pun jam masih pukul 8:30 malam.. Awal lagi.. Dan kalau nak tidur sangat pergi la masuk bilik lagi aman damai selesa murni you know" jawab Jinsol tidak puas hati..

"Eh eh jangan gaduh.. Kata nak pergi rumah Kyla.. Jom la" tegur Jaehwan ringkas..

"Jom jom" jawab Jinsol dengan nada yang agak gedik..

"GEDIKKK!!" Jinyoung geram..

Jinsol tidak peduli akan teguran Jinyoung kerana dia perlu segera kerumah Kyla.. Jinsol bukan apa, dia terlebih kenal perangai Kyla sehinggakan takut membantah..

To be continue..

Jangan lupa tekan ★ ye..

Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE] Where stories live. Discover now