2 Minggu Kemudia..
Pada pagi yang cerah di Hanlim High School kelihatan semua pelajar berpusu-pusu masok ke kelas masing-masing..Di kelas 5C
“Guanlin ssi~” panggil Jinsol..“Hah?? wae wae??” jawab Guanlin hairan..
“Ade tangok Kyla tak?” tanya Jinsol..
“Ermmm.... Rasanya dia pergi kantin dengan Jinyoung hyung tadi.. Kenapa tanya?” ujar Guanlin sambil menyusun meja yang kelihatan tidak teratur di dalam kelas mereka..
“Oh.. Erm takda apa la.. Tanya je sebab Kyla ni keluar macam tu je tak bagitahu aku dulu.. Dah la dengan oppa aku.. Ish yeoja sorang tu.. Tunggu la nanti” rungut Jinsol dan tanpa disedari dia terpukul lengan Guanlin..
“Ish kau ni Jinsol.. Kalau ye pun jangan la pukul aku.. Sakit la!".. Pergi sana!! Kacau aku nak susun meja jer.. Kalau nak tolong takpa jugak” kali ini nada Guanlin bertukar sedikit kasar ..
Guanlin Jinsol pov..
Suasana di kantin agak bising kerana ramai pelajar Hanlim yang berborak dan ada juga yang meluangkan masa bersama pasangan mereka..
Di hujung kantin kelihatan kelibat Jinyoung dengan Kyla yang rancak berborak sesama sendiri..
“Rambut tu jangan la ikat.. hahahahaha cuba buka getah rambut tu mesti lagi cantik” gurau Jinyoung..
“Ceh.. Kalau nak yang cantik pergi la cari yeoja lain.. Lagipun panas la lepas rambut” kata Kyla..
“Bukan oppa cakap Kyla tak cantik la” balas Jinyoung sambil mengusap lembut kepala Kyla..
“Okey” jawab Kyla ringkas..
“Alolo merajuk ke ni ha chagi~” pujuk Jinyoung..
“Tak.. Mana ada merajuk.. And please don't call me chagi” kata Kyla menyampah..
Jinyoung pun tidak berputus asa memujuk GIRLFRIENDnya..
Tanpa mereka berdua sedari, Jinsol yang tadinya di kelas kini berada di kantin mencari kelibat chingunya Kyla..
Jinsol terus menerus melihat sekeliling kantin tetapi tidak dilihatnya kelibat Kyla.. Pada masa yang sama, Jinsol terlanggar oppa kelas atas tanpa sengaja..
“Ermm mianhae” ucap Jinsol sambil membongkokkan sedikit badannya..
“It's okey hehehe” kata namja tersebut..
Jinsol pun mendongakkan kepalanya.. Ketika dia melihat wajah namja itu, jantungnya tiba-tiba berdebar..
“Hey.. Are you okey? Kenapa tengok oppa macam tu.. Btw kamu ni junior kelas 5C kan?” tegur namja itu..
“Yah im okey.. Ah takda apa hehehe.. Ye.. Wae?” jawab Jinsol..
“Tanya je.. Ingin kepastian.. Ermm nama kamu? boleh oppa tahu nama kamu?” tanya namja tersebut..
“Oh.. Son Jinsol.. You can call me Jinsol” jawab Jinsol mesra..
“Sedap nama.. Oppa.. Ermm.. Nama oppa Park Jihoon.. Panggil Jihoon oppa je” kata Jihoon dengan melontarkan senyuman yang amat manis kepada Jinsol dan menyebabkan Jinsol melting like icecrean..
“Thanks hehehe..” jawab Jinsol ringkas..
“Okey.. Erm Jinsol.. Oppa nak pergi kelas dulu.. Kalau ada masa kita jumpa lagi.. Bye” Jihoon meminta izin sebelom berlalu pergi..
* * *
“Eh Jinsol.. Tu Jinsol la..” kata Kyla..
“Alamak.. Dia jalan kearah kita pula.. Ish budak sorang tu” Jinyoung tidak puas hati..
“Tak salah dia pergi sini.. Kenapa? Korang gaduh ke? Ke sebab lain.. Er Ehem..” tanya Kyla ingin kepastian..
“Kacau daun!!” kata Jinyoung..
Jinsol pun terus menuju kearah mereka.. Sampai sahaja didepan mereka Jinsol terus memukul Kyla lembut dengan muka acah merajuk..
“Kau ni Jinsol jangan main dengan aku!!” marah Kyla..
“Aku tak main la, kau yang main.. Tinggalkan aku kat kelas.. Dah keluar tak bagitahu” ujar Jinsol tak puas hati..
“Aku nak bagitahu la gila.. Kau tu yang tergedik dengan Euiwoong tu!! Sebab tu aku tak jadi nak bagitahu.. Lagipun perlu ka nak minta izin dari kau!!” bebel Kyla..
“Bukan tergedik la.. Euiwoong yang panggil aku.. Ish kau ni!! Perlu la mana tahu kau kena culik” jawab Jinsol..
“Habis nak cakap oppa yang culik ke?” tanya Jinyoung..
“Yup.. Muka tu tengok dulu.. Bahaya.. Macam .........” kata-kata Jinsol terus terhenti apabila sedar yang Kyla memberi jelingan tajam kearahnya..
“Dah jom balik kelas masing-masing..” ajak Kyla..
“Okey.. Bye chagi ya” kata Jinyoung..
“Erm chagi lagi.. Okey la bye.. Balik nanti jumpa.. Waktu rehat tak dapat sebab Kyla nak jumpa Mr.Hwang..” beritahu Kyla kepada Jinyoung..
Mereka terus ke kelas masing-masing.. Manakala peristiwa yang indah berlaku terhadap Jinsol dan Jihoon pagi tadi disimpan sahaja didalam ingatan..
Semestinya Jinsol mula jatuh cinta pandang pertama terhadap Jihoon tetapi dia tidak mahu Jihoon mengetahui perasaannya..
Pov..
Kringgggg.. Bunyi loceng di Hanlim High School menandakan waktu balik..
Kelihatan para pelajar berebut-rebut hendak balik ke rumah masing-masing..
Di jalan menuju keluar kelihatan Jinsol, Jinyoung dan Kyla sedang berjalan keluar untuk memudahkan Jaehwan mengambil mereka.. Maklum la, kawasan dalam sekolah penuh dengan kenderaan ibu bapa dan guru mahu keluar..
School day 1 part end
To be continue..
Jangan lupa tekan ★ ye.. Thank you.. Sebelom terlupa juga, saye nak cakap yang part sekolah² ni memang takda watak dalam rumah..
YOU ARE READING
Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE]
FanfictionWatak - Son Hojoon / Mr.Son + Hong Jinyoung / Mrs.Son / Jinah .. Appa eomma kepada Jinyoung/Bae (wannaone), Jinsol (april), Jaehwan (wannaone).. - Gong Yoo / Mr.Yoo + Jung Yumi / Mrs.Yoo .. Appa eomma kepada Kyla (pristin), Jisung (wannaone), Seong...