Seminggu Kemudian ( Cuti sekolah selama sehari )
Pada pagi yang dingin, Kyla kelihatan murung.. Di luar hujan masih belum ada tanda mahu berhenti.. Masih lagi mencurah-curah..
“Urghhhh malas aku nak tengok muka Bae tu!! Menyampah aku!! Aku tahu aku ni tak cantik!! Kenapa tak cari je yeoja lain dulu huh!!” jerit Kyla sambil menumbuk-numbuk bantalnya.. Andainya bantal itu bernyawa, sudah pasti bantal itu menjerit meminta tolong..
Kyla part end..
Di Ruang Tamu
“Apa masalah Kyla ni menjerit pagi-pagi.. Tak sihat budak tu agaknya?” ujar Jisung..
“Entah Kyla.. Pergi la hyung tengok dia.. Takut nanti si Kyla tu kena rasuk, habis la aku kena cekik” gurau Ong..
“Ish tak baik cakap macam tu.. Jom la sesama tengok dia.. Hyung tak nak kena cekik sorang hahahaha” balas Jisung..
Mereka berdua pun menuju ke bilik Kyla..
Di Dalam Bilik Kyla
knock.. knock......“Apa dia?!!” jerit Kyla..
“Buka la pintu ni Kyla..” kata Ong dalam nada yang lembut..
“Buka la sendiri.. Tak kunci pun” arah Kyla..
Setelah di beri izin Kyla.. Mereka berdua pun masok kedalam bilik Kyla dan mengambil tempat di sisi Kyla..
“Kyla” tegur Jisung terlebih dahulu..
“Ermmm.. Apa dia?” jawab Kyla dalam mood yang tidak berapa baik..
“Kenapa Kyla menjerit tadi??” Jisung memberanikan diri untuk bertanya..
“Perlu ke nak tahu!!” tanya Kyla..
“Mestila.. Kamikan oppa Kyla..” kali ini Ong yang menjawab..
“Yela yela Kyla cakap.. Sebenarnya Kyla tak puas hati kat Bae se....... ah tak ada apa la” kata Kyla yang teragak-agak ingin memberitahu hal yang sebenar kepada oppa-oppanya..
“Se.. Se.. apa.. Cakap je!! Takpe” tegas Jisung..
“Oppa tak payah la nak tinggikan suara.. *sob.. sob..*” sepertinya Kyla tidak dapat menceritakan hal yang terjadi dalam hubungan dia dengan Jinyoung..
“Mianhae Kyla” kata Jisung lembut..
“Ah gwenchana” jawab Kyla dengan melemparkan senyuman kepada Jisung.. Tetapi Jisung dapat melihat riak wajah Kyla yang kelihatan sedih dan terpaksa tersenyum demi melegakan hatinya..
* * *
Dirumah Jinsol“Oppa okey ke ni? Kenapa Jinsol tengok oppa macam sedih je..” tegur Jinsol..
“Ermm.. Oppa okey je.. Cuma......” Jinyoung tidak menyambung kata-katanya..
“Cuma apa?” tanya Jinsol hairan..
“Kyla marah kat oppa.. Hurmm~” kata Jinyoung..
“Wae?? Oppa mesti buat masalahkan?” agak Jinsol..
“Ye.. Salah oppa.. Tapi oppa dah minta maaf kat dia..” balas Jinyoung..
“Apa oppa buat?? Dia maafkan oppa tak??” tanya Jinsol lagi..
“Oppa cuma cakap yang oppa jumpa look alike dia kat kedai buku hari tu.. Pastu oppa cakap la, yeoja tu nampak cantik bila lepas rambut.. Oppa pun paksa la dia lepaskan rambut bila sekolah.. Oppa tahu Kyla tak suka kena paksa sebab tu la dia marah kat oppa” jelas Jinyoung kepada Jinsol..
Jinsol terdiam seketika..
“Kyla memang macam tu.. Tapi oppa kena la faham kenapa dia macam tu.. Sabar jela ye.. Nanti Jinsol tolong pujuk dia okey” ujar Jinsol..
“Ye.. Oppa je yang terlampau ikutkan perasaan.. Ermm.. Thanks ya my yeodongsaeng” Jinyoung..
Jinyoung Jinsol part end..
Di bilik Kyla
Ding~ phone Kyla berbunyi.. Kyla pun memandang ke arah phone miliknya dan melihat nama Jinsol tertera di screen phonenya.. Kyla pun membaca chat yang dihantar oleh Jinsol..
Jinsol: Kyla..
Kyla: Erm.. Wae?
Jinsol: Boleh tak kita jumpa kat taman nanti.. Ajak oppa-oppa kau sekali..
Kyla: Boleh je.. Kau ni bawa Bae kan?
Jinsol: Yup.. Aku tahu korang dua gaduh tapi korang kena la sabar.. Lagipun aku lama dah kenal kat kau.. Kalau aku kat situasi kau, aku pun buat perkara yang sama macam kau..
Kyla: Ye.. Thanks Jinsol sebab kau selalu memahami aku..
Jinsol: Okey.. Jangan lupa tau nanti.. Pukul 4 petang macam tu la ok..
Kyla: Ok
To be continue..Jangan lupa vote ye..
YOU ARE READING
Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE]
FanfictionWatak - Son Hojoon / Mr.Son + Hong Jinyoung / Mrs.Son / Jinah .. Appa eomma kepada Jinyoung/Bae (wannaone), Jinsol (april), Jaehwan (wannaone).. - Gong Yoo / Mr.Yoo + Jung Yumi / Mrs.Yoo .. Appa eomma kepada Kyla (pristin), Jisung (wannaone), Seong...