Perhimpunan

12 1 0
                                    

“Arghhhhhh kenapa la hari ni sekolah!!” rungut Kyla sambil menarik rambutnya..

“Kyla!!! Bangun!!! Bising pagi-pagi ni kenapa ha!??” Jisung menegur Kyla dari luar bilik Kyla..

“Dah bangun la ni.. Malas erghhh oppa” jawab Kyla..

“Buka pintu ni.. Oppa rasa Kyla masih berselimut tu ha.. Cepat Kyla!!” arah Jisung dengan nada yang tinggi..

Kyla terus bangun membuka pintu biliknya..

“Kusutnya rambut.. Cepat mandi Kyla!!” kata Jisung..

“Malas ah nak turun hari ni.. Lagi pun perhimpunan sampai balik.. Huh....” ujar Kyla malas..

“Tak boleh macam tu.. Turun juga!! Cepat!! Takda masa ni ha.. 30minit lagi!! Jalan jam lg aigoo Kyla..” Jisung mula marah..

“Okok” Kyla bergegas menyiapkn dirinya..

10minit kemudian Kyla bersedia hendak ke sekolah..

“Sekejap juga Kyla mandi.. Eh abaikan jela.. Jom jom”

Jisung pun menghantar Kyla kesekolah dengan segera kerana dia tidak mahu yeodongsaengnya datang lambat..

*   *   *
Disekolah..

“Kyla cepat.. Dah nak gerak pergi dewan ni ha!!” arah Guanlin selaku ketua kelas..

Kyla pun bergegas berbaris mengikut barisan kelas mereka.. Setelah semua pelajar di kelas 5C berbaris.. Guanlin pun mengarahkan mereka bergerak kedewan dengan segera.. Sampai sahaja didewan mereka pun berbaris bersebelah dengan kelas 5B..

Tiba-tiba..
“Semua pelajar diminta menyanyikan lagu KEBANGSAAN dan lagu Sekolah.. Sila berdiri tegak” arah ketua pengawas iaitu Park WooJin..

Semua pelajar Hanlim High School pun menyanyikan lagu KEBANGSAAN dan lagu Sekolah dengan bersemangat.. Selesai sahaja menyanyikan lagu, Park WooJin mengarahkan semua pelajar Hanlim duduk dalam keadaan yang senyap..

“Handsome ketua pengawas tu kan Kyla?” kata Jinsol dalam nada berbisik..

“Handsome memang handsome tapi dia tu garang sangat la..” balas Kyla..

“Memang la garang sebab dia tu ketua pengawas bukan macam Guanlin setakat ketua kelas..” perli Jinsol..

“Aigoo Guanlin juga kau sebut” kata Kyla..

“Yela.. Diakan baik dengn kau.. Mesti ada maksud” Jinsol mula meneka..

“Maksud dia aku ni classmate terbaik la hahahaha” gurau Kyla..

“Syyyyy diam la korang” kata Somi dari arah depan..

Mereka berdua pun diam..

.....
Mr.Kang memulakan berbicaraannya..

“Hari ni adalah hari yang paling bahagia bagi pelajar Hanlim kan??” tanya Mr.Kang kepada pelajar Hanlim..

“Takkkkk...” balas semua pelajar termasok Kyla dengan Jinsol..

“Hahahahaha kamu ni.. Tapikan korang bakal bercuti selama 3minggu sempena hari kecemerlangam sekolah kita.. Akhir-akhir ni pelajar sekolah kita selalu mendapatkan keputusan cemerlang.. Disebabkan itu kami mencadangkan memberi cuti selama 3minggu kepada kamu semua..” ujar Mr.Kang panjang..

“Wah lama tu 3minggu” kata pelajar 6atas..

“Bagus la tu oppa-oppa, eonnie-eonnie” Somi menyampuk..

“Memang la.. Boleh honeymoon kejap” balas Haknyeon dengan melemparkan senyuman manisnya kepada Somi..

“Ehemmm ehemmm” Mr Kang..

“Jangan bising.. Kamu ni baru cakap pasal cuti dah bising macam pasar ikan ye hahahahaha.. Cikgu tahu kamu semua happy sangat.. Jadi lepas ni terus balik sebab tak ada benda nak dibuat lagi dan cikgu nak minta maaf sebab tak bagitahu kat kamu yang harini balik awal.. Jadi call la eomma appa korang, bagi yang tak dapat balik awal takpa kamu boleh duduk disini dulu ye.. Cikgu temankan hahahaha” kata Mr.Kang dalam nada yang ceria sekali..

“Lepas ni balik.. Kyla nanti aku call Jaehwan oppa.. Kita balik pakai dia jela k..” pelawa Jinsol..

“Ok kalau Jaehwan oppa tak keberataan.. Lagipun oppa aku dua-dua kerja harini” kata Kyla..

“Ye aku tahu.. Sebab oppa kita sama kerja” balas Jinsol..

“Haah la kan.. Nasib sama kerja.. Lagipun bos mereka tu uncle kau.. Senang sikit.. Hahahaha” jawab Kyla sambil tersengih..

“Ye..” Jinsol ringkas kerana mendengar kata Mr.Kang..

“Ehemm ehemmm kamu semua boleh balik sekarang.. Bagi yang eomma appa mereka tak dapat ambik sekarang boleh duduk sini dulu sampai eomma appa korang datang k.. Untuk keselamatan pelajar Hanlim..” arah Mr.Kang..

Semua pelajar Hanlim pun berpusu-pusu ke telefon awan sekolah untuk menghubungi eomma appa penjaga mereka..

Tiba-tiba..
“Jinsol yah.. Jaehwan hyung dah datang.. Jom balik” kata Jinyoung..

“Aip dia tahu ke kita balik awal” tanya Jinsol hairan..

“Oppa dah call dia tadi.. Masa keluar dewan nak pergi ke tandas.. Hahahaha” balas Jinyoung..

“Wah Jinjja daebak.. Oppa daebak..” Jinsol tak sangka terhadap sikap Jinyoung yang terlalu cepat bertindak..

“Eh Jinsol jom la.. Kyla tumpang sekali ke? Jom la balik” kata Jinyoung ramah..

“Erm” jawab Kyla ringkas..

Mereka bertiga pun pergi kearah kereta milik Jaehwan dan terus masok kedalam perut kereta dan Jaehwan terus memandu dengan berhati-hati meninggalkan sekolah..

To be continue..

Jangan lupa tekan ★ ye.. Sorry kalau part ni pelik sikit sebab saya tak tahu nak buat macam mana lagi..

Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE] Where stories live. Discover now