Pada pagi itu Jinsol banguan agak awal kerana mahu menyediakan sarapan.. Maklumlah eomma mereka seorang artis dan jarang berada dirumah..
“Awal bangun?” Jinyoung menegur Jinsol..
“Mesti la awal kalau tak nanti sape nak buat sarapan untuk kita?” balas Jinsol lembut..
“Mari oppa tolong Jinsol.. Kesian pulak oppa tengok” kata Jinyoung mesra..
“Okey.. Tolong ambikkan pinggan” arah Jinsol..
Tanpa melengahkan masa, Jinyoung terus mengambil pinggan dan terus memberikannya kepada yeodongsaengnya..
“Thank you~” ucap Jinsol..
“Welcome” Jinyoung melontarkan senyuman manisnya yang jarang Jinsol lihat..
“Bae.. Bae oppa.. Kenapa nampak happy semacam hari ni? Pelik la” tanya Jinsol hairan..
“Ermm.. Salah ke oppa happy” jawab Jinyoung ringkas..
“Tak salah cuma jarang nak tengok oppa senyum sampai macam ni sekali manisnya.. Biasanya senyum macam orang tak sudi je Jinsol tengok” kata Jinsol sambil meletakkan pinggan yang berisi nasi goreng diatas meja..
“Entah la Jinsol.. Oppa mimpi Ky.... *Jinyoung terus menutup mulutnya*” Jinyoung mula panik..
“Mimpi Ky.. Kyla ke?” tanya Jinsol ingin kepastian..
“Bukan Kyla la, tapi K.....” Jinyoung memejamkan matanya..
“K.. K apa.. Kyla la tu.. Ehem ehem” balas Jinsol gedik..
“Ermmm hihihi” Jinyoung mula senyum..
“Mengaku pun.. Ingat Jinsol tak tahu ke oppa suka kat Kyla.. Kasar tau bakal bini oppa tu” kata Kyla..
“Yelah yelah.. Kalau dah tahu jangan bagitahu kat Kyla dulu.. Mana ada Kyla bakal bini oppa aigoo, weh bagus lagi tau orang kasar berbanding gedik macam saeng” balas Jinyoung penuh makna..
“Okey, Jinsol tak bagitahu Kyla.. Yelah saeng gedik” jawab Jinsol tidak puas hati..
“Ja...”
Belum habis kata-kata Jinyoung, Jaehwan penyampuk..
“Korang ni dah sarapan ke belum.. Tengok jam tu ha dah pukul 6:50pagi” tanya Jaehwan..
“Belum” serentak mereka berdua..
“Cepat la kalau belum.. Oppa nak turun kerja dah ni! Palli mogo” arah Jaehwan..
Mereka pun makan nasi goreng yang dimasak oleh Jinsol bersama.. Selesai sahaja makan mereka terus kearah kereta milik Jaehwan dan terus berlalu pergi ke sekolah..
* * *
Disekolah..
Kringggggggggggg menandakan waktu persekolahan bermula..“Mana Jinsol ni belum datang.. Demam ke?” Kyla berbisik seorang diri..
“Eh Kyla mana Jinsol?” tanya Somi..
“Aku pun tak tahu.. Dia tak datang kot.. Tapi biasanya kalau dia tak datang dia call aku” jawab Kyla..
YOU ARE READING
Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE]
FanfictionWatak - Son Hojoon / Mr.Son + Hong Jinyoung / Mrs.Son / Jinah .. Appa eomma kepada Jinyoung/Bae (wannaone), Jinsol (april), Jaehwan (wannaone).. - Gong Yoo / Mr.Yoo + Jung Yumi / Mrs.Yoo .. Appa eomma kepada Kyla (pristin), Jisung (wannaone), Seong...