Berbincang

10 1 0
                                    

Pada petang itu, Mrs.Son menghubungi Mrs.Yoo kerana ingin berbincang tentang percutian anak-anak mereka.. Maklumlah cuti 3minggu bukannya sekejap bagi dia..

Dirumah Mrs.Yoo..
Beotkkochi tteonreojideon nal, Geudael cheoeum mannatjo,
Nasseoreun... Phone milik Mrs.Yoo berbunyi menandakan seseorang menghubunginya..

“Yeoboseyo, Jinah?” jawab Mrs.Yoo dalam talian..

“Nae.. Yumi ssi.. Nanti jumpa kat rumah saya nak? Ajak anak-anak dengan Your Husband sekali ye..” tanya Mrs.Son..

“Boleh tapi kenapa eh? Ada hal penting ke Jinah?” Mrs.Yoo sedikit hairan..

“Tak ada la penting mana pun.. Just nak bincang pasal percutian” terang Mrs.Son..

“Oh ingatkan ada hal penting tadi hahaha” jawab Mrs.Yoo..

“Hahahaha apala Yumi ni.. Ingat tau datang nanti” Mrs.Son memberi peringatan kepada Mrs.Yoo..

Okey.. Kira-kira pukul 4petang nanti la kami gerak okey sebab My Husband, Ong dengan Jisung balik pukul 3:30petang nanti” ujar Mrs.Yoo panjang..

Okey tak ada masalah.. Okey la Yumi nanti kita jumpa.. Saya nak letak dah ni.. Annyeong~” kata Mrs.Son..

“Annyeong” balas Mrs.Yoo..

Mrs.Son terus mematikan talian..

*   *   *
Tepat pukul 4:30petang..
Knock.... Knock... Bunyi ketukan pintu..

Mrs.Son terus membuka pintu rumahnya dengan segera..

“Ha masuklah” pelawa Mrs.Son apabila mendapati Mrs.Yoo yang mengetuk pintu rumahnya..

Mrs.Yoo, Mr.Yoo dengan anak-anak mereka pun masuk ke dalam rumah milik Mrs.Son dengan sopan..

“Duduk la dulu.. Saya nak buat air kejap” kata Mrs.Son mesra..

“Eh tak payah susah-susah Jinah.. Kami datang bukannya nak minum.. Tak pa, tak payah susah-susah buat air bagai hahaha..” jawab Mrs.Yoo sambil melontarkan senyuman manisnya kepada Mrs.Son yang masih berdiri memandang kearahnya..

“Baikla kalau macam tu..” balas Mrs.Son ringkas sambil mengambil tempat duduk yang berpandangan dengan keluarga Yoo..

“Ha apa dia Jinah?” tanya Mrs.Yoo..

“Macam ni.. Jinyoung, Jinsol dengan Kylakan cuti sekolah bermula esok.. So saya bercadang nak suruh mereka bercuti untuk masa ni.. Kalau mereka bertiga nak ikut sekali pun boleh tapi kena la minta izin kat samcheon dulu” kata Mrs.Son panjang sambil jarinya menunjuk kearah Ong, Jisung dengan Jaehwan..

“Wah best ni bercuti..” Jisung teruja..

“Kan.. Nanti aku nak minta izin kat samcheon la” kata Jaehwan teruja..

“Ye ye.. Aku pun nak.. Berapa minggu eh?” kata Ong..

“3minggu la.. Nanti aku bagitahu kat samcheon yang kita bertiga nak bercuti temankan dongsaeng-dongsaeng” ujar Jaehwan maklum la mereka berkerja di tempat yang sama dan bos mereka adalah samcheon Jaehwan sendiri..

“Eh korang ni.. Bab macam ni laju eh nak minta cuti” kata Mr.Son sambil memahan tawa..

“Biasala” serentak Jaehwan, Ong dengan Jisung..

“Kalau samcheon korang dah setuju bagi cuti.. Esok juga kami suruh korang bercuti okey kata Mrs.Son” kata Mrs.Son bangga..

“Tapi kat mana?” Jinyoung yang tadinya diam mula bertanya..

“Entah korang.. Eomma dah tempah hotel je untuk 3minggu.. Tapi tempat yang korang nak pergi tu terpulang la” balas Mrs.Son..

“Hotel mana? Tempah untuk berapa orang?” kali ni Kyla pula bertanya..

“Namsan.. Tempah dua buah bilik je..” jawab Mrs.Son ringkas..

Tiba-tiba..
“Hahhhhh.. Samcheon bagi cuti 3minggu..” jerit Jaehwan..

“Aip.. Sejak bila oppa tanya samcheon?” tanya Jinsol hairan..

“Tadi oppa call samcheon la.. Time korang tengah berborak, sampaikan oppa keluar pun tak perasan ke?” ujar Jaehwan..

“Oh tadi.. Entah la tak perasan hahaha” kata Jinsol..

“Kalau macam tu esok la korang gerak ni ye” Mr.Yoo bertanya..

“Yup.. Tapi Eomma Appa tak ikut sekali ke?” tanya Jaehwan..

“Oh tak.. Korang je pergi” balas Mrs.Son ringkas..

Okey.. Esok pukul 8:00pagi sedia tau.. Tapi pakai kereta sape?” tanya Jaehwan..

“Pakai Jisung hyung punya la.. Muat untuk 6orang.. belakang kereta pun boleh tahan besar.. Jadi tak payah la pakai 2-3 buah kereta kan” cadang Jinyoung..

“Boleh boleh” Jaehwan..

Okey.. Esok tunggu je pukul 8:00pagi eh..” kata Jisung ringkas..

To be continue..

Jangan lupa tekan ★ ye.. Sorry kalau part ni tak best..

Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE] Where stories live. Discover now