SEMINGGU BERLALU
Pada pagi yang indah itu.. Jinyoung berasa sangat gembira kerana dia akan berkahwin dengan Kyla..
Jinyoung sungguh tidak mempercayai yang dia akan menjadi suami kepada yeochinnya..
"Aigoo.. Sungguh aku tak sangka yang aku dah nak kahwin" Jinyoung mula berbisik didalam hati.. Tanpa disedari Jinyoung, Jinsol yang baru sahaja masuk kedalam bilik pengantin lelaki berasa hairan melihat Jinyoung dan terus memegang bahu oppanya..
"Arghh.. Ish terkejut oppa.." rungut Jinyoung..
"Padan muka.. Termenung lagi tengok cermin tu.." kata Jinsol..
"Sukati oppa la.. Sibok je Jinsol ni" jawab Jinyoung..
"Yela.. Tapi oppa ni termenung je.. Mana tak Jinsol buat macam tu.. Jinsol kan suka kacau oppa.. Nanti oppa dah kahwin, Jinsol tak dapat kacau dah.. Takut Kyla marah.. Huhuhuhu" jelas Jinsol dalam nada gedik..
"Ha tengok la.. Penyakit gedik dah datang.. Rimas la oppa.." kata Jinyoung..
"Ok la ok la.. Jinsol keluar dulu.. Jumpa nanti ok.. Bye" ujar Jinsol dan terus keluar dari bilik pengantin lelaki..
POV
09:30 a.m.
Jinyoung dan Kyla pun menghadap paderi..
"Kita mulakan sekarang" kata paderi Kim kepada mereka berdua sambil tersenyum melihat Jinyoung..
Mereka berdua hanya membalas senyuman paderi Kim..
"Kita mulakan dengan pengantin lelaki.. Bae Jinyoung" kata paderi Kim..
P
aderi Kim pun menyebut ayat yang perlu diikuti oleh pengantin lelaki..
"Saya berjanji akan bersama Yoo Kyla walaupun ditimpa masalah dan ketika dia sedang sakit" Jinyoung hanya mengikut kata-kata paderi Kim..
"Baiklah.. Kini giliran pengantin perempuan.. Yoo Kyla" paderi Kim..
Paderi pun menyebut ayat yang perlu diikuti oleh pengantin perempuan..
"Saya juga berjanji akan bersama Bae Jinyoung walaupun ditimpa masalah dan ketika dia sedang sakit" Kyla..
"Baiklah.. Sekarang kamu sarungkan cincin ditangan pasangan kamu" arah paderi Kim kepada Jinyoung dan Kyla..
Mereka dua pun menyarungkan cincin ditangan antara satu sama lain..
"Sekarang kamu berdua sah sebagai suami isteri.. Para hadirin berikan tepukan kepada Bae Jinyoung dan Bae Kyla" paderi Kim sambil bertepuk tangan..
"Bae Kyla" panggil Jinyoung..
"Ye saya Bae Jinyoung" Kyla..
"Thank you" kata Bae Jinyoung dan terus berlari keluar..
Kyla pun mengejar Jinyoung diikuti para hadirin..
* * *
Di Luar Church"Cepat la Kyla lontar bunga tu!!" arah Jinsol yang tidak sabar-sabar..
Kyla pun membelakangi para hadirin dan terus melontar bunga ke belakang..
"Yeahhh aku dapat.. Tapi aku tak ada yeochin" jerit Jihoon..
"Jihoon oppa~" panggil Jinsol..
"Ha tu jodoh datang.. Tak nak ke? Diakan junior dulu tu yang kau cakap yeppo masa korang kat kantin tu.. Hahahaha" kata Woojin..
"Alamak rahsia aku terbongkar pulak.. Hihihi" Jihoon malu-malu..
"Kahwin jela korang.. Eh salah.. Couple.." jerit Kyla..
"SON JINSOL .. nak ke jadi yeochin oppa.." luah Jihoon a.k.a oppa kelas atas masa sekolah dulu hahahaha..
"Oppa.. Kenapa baru sekarang huhuhu" rajuk Jinsol..
"Oppa mianhae.. Jinsol ya I Love You" kata Jihoon..
"I Love You Too oppa" balas Jinsol sambil tersenyum..
"Iyer bahagia dah dia" kali ini Jaehwan mengeluarkan kata-kata..
"Kan.. Kita bila lagi" jawab Jisung..
"Entah la hyung" giliran Ong menjawab..
"Single je la korang ni ye" Jinyoung menyampuk..
"Hah Bae tahniah kat korang dua" kata Jisung, Jaehwan dan Ong..
"Thank you" serentak Kyla dengan Jinyoung..
The End..Thank you kepada yang sudi baca ff sy.. Sy nak minta maaf juga kalau ending cerita ni tak best.. Akhir skli jgn lupa vote cerita ni ye..
YOU ARE READING
Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE]
FanfictionWatak - Son Hojoon / Mr.Son + Hong Jinyoung / Mrs.Son / Jinah .. Appa eomma kepada Jinyoung/Bae (wannaone), Jinsol (april), Jaehwan (wannaone).. - Gong Yoo / Mr.Yoo + Jung Yumi / Mrs.Yoo .. Appa eomma kepada Kyla (pristin), Jisung (wannaone), Seong...