Day 2 after holiday (school day)

5 0 0
                                    

Di dalam kelas 5C..

guyssss.. hari ni semua cikgu mesyuarat sampai balik.. Baru di maklumkan tadi” terang Guanlin kepada semua pelajar sekelasnya..

“Jinjja?? Kenapa tak bagitahu semalam.. Rugi aku datang sekolah” rungut Daehwi..

“Aku pun tak tahu.. Dah maklumat tu baru disampaikan tadi.. Aku pun rasa menyesal turun hari ni.. Tapi semua pelajar yang hadir hari ni tidak dibenarkan balik.. Annoying betul” terang Guanlin sekali lagi..

Ok la.. Habis kita nak buat apa?” tanya Daehwi..

“Kita lepak kat kelas orang lain la.. Hahahaha kau ni macam tak biasa je” tiba-tiba Somi menyampuk..

“Boleh jugak tu Somi..” serentak Daehwi dengan Guanlin..


Tiba-tiba..

Guyss..” panggil Kyla dari arah belakang kelas

“Ye..” serentak Somi, Guanlin, Daehwi dan Jinsol..

“Kalau aku pergi kelas atas boleh ke?” tanya Kyla..

“Boleh.. Nak kena teman jugak ke Kyla?” gurau Guanlin..

“Kalau korang nak join.. Aku okey je..” jawab Kyla mesra..

“Kita 4 ikut Kyla jom.. Mesti dia nak date dengan Jinyoung hyung..” kata Daehwi dengan bangganya..

“Eh Daehwi ni.. Hehehe malu pulak kitew” balas Kyla sambil menutup mukanya.. Budak Kyla ni memang macam tu, bila dah malu..

“Hahahahaha malu-malu pulak.. Ha pukul 7:30 nanti la kita pergi kelas mereka..” Daehwi..

Mereka sibok berborak sesama sendiri tanpa menyedari Guanlin yang tadinya banyak cakap kini diam.. Maklum la Guanlin ni agak jealous dengan Jinyoung kerana Jinyoung telahpun berjaya memiliki Kyla, sedangkan dirinya tidak begitu..

Kyla juga pernah menyimpan perasaannya terhadap Guanlin tetapi tidak diketahui Guanlin.. Kyla tidak mahu berharap yang dia akan memiliki Guanlin pada suatu hari nanti, oleh itu dia memilih Jinyoung sebagai kekasihnya..

7:30 A.M.

Mereka berlima pun menuju ke kelas atas iaitu kelas 6B2..

Sampai sahaja dikelas atas.. Kyla memanggil Jinyoung dari luar tingkap..

“Kyla....” Jinyoung sambil menuju ke luar kelas..

“Bae yah.. Kami nak lepak kelas korang boleh hihi” tanya Kyla malu-malu..

“Boleh, lagipun ramai yang tak datang.. Macam tahu-tahu je harini cikgu ada mesyuarat sampai balik.. Masok la korang” pelawa Jinyoung kepada mereka berlima..

Mereka pun masok kedalam kelas 6B2 dan mengambil tempat di bahagian belakang kelas kerana banyak kerusi kosong disitu..

“Iyerr Jinyoung.. Dating dalam kelas ke hahahahaha” gurau Yena..

“Sibok ah kau ni Yena.. Habis twin kau Rachel boleh la” kata Jinyoung..

“Boleh.. Kau pun boleh tak salah pun hahahaha” jawab Yena..

“Er ehem.. Nama aku ke korang sebut” tanya Rachel..

Yup.. Dating je situ Rachel.. Tak payah tanya hahahaha” gurau Yena lagi..

“Nama yeoja chingu aku tu hahahaha” kata Park Woojin..

“Ha tengok.. Ketua pengawas pun dating kat kelas yeo chin dia..” kata Jinyoung..

2 Jam kemudian

Boring la aku” kata Jinsol tiba-tiba..

“Aigoo.. Habis kau nak buat apa la?” tanya Guanlin..

“Aku nak dating jugak la” gurau Jinsol..

“Dengan? Kau ada nam chin ke?” tanya Guanlin sekali lagi..

“Ada.. Kau la nam chin aku.. Nam chin 2jam nak?” kata Jinsol..

“Boleh je hahahaha” kata Guanlin.. Guanlin sebenarnya jealous melihat Jinyoung dengan Kyla yang rancak berborak sejak tadi.. Disebabkan hal itulah dia mahu bersama Jinsol walaupun hanya 2jam, itu pun sekadar gurauan..

Guanlin Jinsol part end..

“Oppa, 5minit nak balik nanti ikut kami pergi kelas eh.. Nak ambik beg.. Oppa pun bawa la sekali beg ok” ujar Kyla dengan suara yang lembut..

“Ye takda masalah tu..” kata Jinyoung ringkas..

3 Jam kemudian
Kringgggggg..  Menandakan waktu balik.. Semua pelajar Hanlim perpusu-pusu keluar dari kelas masing-masing.. Ada juga yang berada dikantin sekolah..

Jinyoung, Kyla, Jinsol, Daehwi, Guanlin dan Somi pun menuju ke bus stop untuk menanti penjaga mereka menjemput mereka..

School day 2 part end

To be continue..

Jangan lupa tekan ★ ye.. Sorry kalau part ni banyak sangat diskip.. Sebab saye dah takda idea..

Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE] Where stories live. Discover now