Jinjja!!

8 1 0
                                    

Pada pagi yang tenang itu.. Jisung, Ong dan Kyla telah berlalu pergi dari kawasan rumah mereka kerana tidak mahu diganggu sebarang kesesakkan lalu lintas..

“Sedap Kyla tido kat belakang tu, aku pun nak tido la.. Ngantok ah” Ong mula merepek..

“Aigoo.. Biar la dia tido tak la bising.. Tido la.. Btw pasang lagu dulu.. Lagu MonstaX bagi cergas sikit minda aku ni ha” arah Jisung kepada Ong yang terpinga-pinga mencari lagu MonstaX..

(Ye-ye-ye-ye-ye-ye-yeh)
You make me jealous
naega ireoneun geo
igeol sashireun jeulgineun geoji
na boran deushi deo
eokkael dudeuryeo ha ha funny
naraseo teukbyeolhi geureon jul aratji..

Lagu jealousy milik MonstaX mula bergema didalam kereta milik Jisung dan menyebabkan Kyla terjaga dari tidurnya yang lena sebentar tadi..

“Ermmm oppa..” tegur Kyla yang masih mamai..

“Nae??” jawab Jisung..

“Takda apa.. Hurghhh ngantoknya” Kyla malas..

“Ermmm.. Kita dah nak sampai kat rumah Jaehwan diorang ni” kata Jisung tanpa ditanya..

“Oh okey..” balas Kyla ringkas sambil mengatur rambutnya yang kusut sedikit dek kerana tidur terlalu lena tadi..

3Minit kemudian..
Dirumah Mr.Son..

Kelibat kereta milik Jisung mula masuk dihalaman rumah Mr.Son..

“Ha tu pun mereka dah sampai.. Jom jom..” Jaehwan excited..

“Hyung sabar la aigoo excited sangat la” tegur Jinyoung..

“Eh jangan kata aku.. Korang tu diam-diam dalam hati bukan main berbunga tau aigoo” balas Jaehwan dalam nada riang..

Tiba-tiba..

“Laju la korang.. Borak apa lagi kat depan pintu tu.. Aku tinggalkan kang baru tahu.. Nagis korang situ” jerit Jisung..

See.. Jisung hyung pun dah marah tu ha.. Jom ah. ” ajak Jaehwan..

Mereka bertiga pun masuk kedalam kereta milik Jisung dan mengambil tempat dibelakang.. Jinsol dan Kyla duduk bersebelahan..

“Sekarang ni nak pergi mana?? Makan or terus pergi kat hotel??” tanya Jisung selaku driver pada pagi itu..

“Entah hyung.. Kami ikut je” jawab Jaehwan ringkas..

“Makan dulu la.. Pastu baru kita pergi kat hotel simpan barang okey..” ujar Jisung lagi..

Okey.. Let's go” serentak mereka semua..

Mereka pun singgah di kedai makanan yang berpatutan harganya.. Pada masa yang sama mereka mengambil tempat yang indah untuk menjamu selera.. Biasala orang bujang lebih memilih tempat berbanding yang dah berumur..

“Er ehemm nak makan apa? minum?” tanya pembantu kedai itu dengan melontarkan senyuman manis kepada mereka semua..

“Japchae 1, Bibimbap 1, Jajangmyeon 2, Jjampong 1, Tteokbokki 1.. Air Banana Milk 4, Cola 2” kata Kyla kepada pembantu kedai itu..

Author: Semua menu tu mereka dah cadangkan dalam kereta tadi.. Takut reader pelik sebab Kyla tahu semua yang mereka nak..

Okey sekejap lagi siap” balas pembantu kedai tersebut dengan mesra..

6minit kemudia..
Makanan dan minuman yang mereka tempah sudah pun terhidang diatas meja..

“Makan makan jangan malu-malu” pelawa Jinsol..

“Makan la ni” kata Kyla dalam nada sedikit garau dan menyebabkan Jinsol berasa seram..

“Suara tu.. Eee seram aku” Jinsol menegur..

“Macam la tak kenal Kyla..” Jinyoung mencelah secara tiba-tiba..

“Yela yela..” Jinsol lemah..

“Dah dah.. Makan tu ha” arah Jisung..

Mereka pun menjamu selera..

*   *   *
Tepat pukul 6:00petang..

“Fuhhh penatnya” kata Jinyoung..

“Tahu pun penat.. Tadi orang ajak cepat taknak cakap masih nak beli barang pakai kenangan la aigoo” bebel Jaehwan..

“Jangan marah dia tak baik tau.. Bercuti ni ha.. Happy la sikit hahahaha” Ong ingin suasana petcutian mereka aman dan damai tanpa sebarang pergaduhan..

“Yela yela.. Jadi, sekarang ni bilik ada dua je.. So apa yang eomma cakap semalam” tanya Jinsol..

“Eomma cakap, Kyla Jisung dengan Ong satu bilik.. Kita satu bilik..” terang Jaehwan..

“Aku nak masuk dulu.. Aku penat.. Bye” Kyla ringkas..

Bye..” balas Jinsol dengan Jinyoung.. Manakala Jaehwan sudah masuk kedalam bilik terlebih dahulu..

*   *   *
Dindong..
Bunyi phone milik Kyla menandakan ada yang chat..

Bae: Hi Kyla..
Kyla: Hi too..
Bae: Tak tido lagi ke?
Kyla: Baru nak tido tapi dengar ada yang chat..
Bae: Oh macam tu.. Sorry kacau..
Kyla: Takpa.. Kenapa chat?
Bae: Ada benda oppa nak bagitahu..
Kyla: Apa dia.. Bagitahu la?
Bae: Oppa.....
Kyla: Oppa?? Wae??
Bae: Saranghaeyo~
Kyla: Hah?? *kenapa dengan bae oppa ni*
Bae: Saranghaeyo.. Klya ssi bamnajeuro saenggak haet-sseoyo 😊..
Kyla: Jinjja!!??
Bae: Yup..You're the only one I want.. Will you be my girlfriend??
Kyla: Yes i will.. Oppa saranghaeyo~!!
Bae: Thank you Kyla 😘..
Kyla: Hehehe.. Tapi kenapa tak cakap depan-depan je?
Bae: Malu la..
Kyla: Yela tu oppa muram mana tak malu hahahaha..
Bae: Eh Kyla ni.. K la jalja..
Kyla: Jalja..

Yes akhirnya aku cakap jugak hahaha” Jinyoung teruja..

Happy nampak.. Kenapa ni?” bisik Jinsol..

“Oppa dah cakap kat Kyla yang oppa suka kat dia” kata Jinyoung dalam nada berbisik juga..

“Dia terima tak?” tanya Jinsol mula teruja..

“Dia terima hahahaha” balas Jinyoung sambil menekup mukanya..

“Bagus la kalau macam tu.. Kyla tu bukan sebarang nak terima orang.. Entah dia pun dah lama suka oppa tapi dia diam je sebab dia takut tak kena terima.. Maklumla dia tukan kasar sikit..” perli Jinsol..

“Eyy eyy kasar memang kasar tapi dia tu baik okey.. K la oppa nk tido.. Jalja” kata Jinyoung..

“Marah nampak.. K la.. Jalja” balas Jinsol..

To be continue..

Jangan lupa tekan ★ ye.. Thank you

Special Relationship With My Friend Brother [MALAY FF] [SLOW UPDATE] Where stories live. Discover now