BVSG 11

2.6K 129 4
                                    

Setelah selesai membeli ticket , Rayyan menyuruh aku dan Qalish menuggunya di Starbucks . Manakala Rayyan mengambil jacketnya dan memberi kepadaku .

Starbucks

Aku hanya memesan minuman . Aku memilih air Strawberry milk shake . manakala Qalish Chocolate. Emm Rayyan nak tak ? Nak beli ke tak ? Or call dia ? .

Call je lah .

"Heylo . You kat mana dah?"-Qalishaa

"haa ye . otw masuk lif ." -Rayyan

" haa okay . ni nak air ?"-Qalishaa

"Haa emm boleh lah . Bagi air Vanilla plus pearl ." - Rayyan

"Okay bye ." -Qalisha

Dia pun menutup phonennya . Kemudian dia bangun dan memesan air yang Rayyan mahu .

Sampai di kaunter .

"erm bagi Vanilla  plus pearl ." kata Qalishaa . "Itu sahaja ?" Jawab lelaki tersebut . Qalishaa mengangguk . "Okay Rm 6:50" kata lelaki tersebut .

Belum sempat Qalishaa menghulur Rm 10 kepada lelaki tersebut tiba tiba ada seseorang menghulur dan membayar .

Rayyan .

"huh . sejak bila sampai ?" tanya Qalishaa . "2 minutes only." jawab Rayyan . "Asal nak bayar apa apa you mesti datang dulu . Please la bagi i chance bayar untuk you ." rayu Qalishaa . "Simpan je lah duit tu." kata Rayyan selamba dan terus mengambil airnya kemudian berjalan menuju ke arah Qalish .

*
Setelah lama lepak dekat Starbucks , kami menuju ke cinema . Wayang start pukul 5:30 pm . Sekarang dah pukul 5:26 pm . Elok lah pergi wayang pada jam tersebut .

Cinema .

"Nak jacket ." minta ku . Rayyan memberiku jacket miliknya . "Akakk...!!"jerit Qalish . Qalishaa terus memandang adiknya yang sedang jerit itu . "Apa dia." kata Qalishaa . "Pinjam phone . Battery habis ." minta Qalish . "Sekarang kita kat mana ?" tanya Qalishaa . "wayang ." jawab Qalish tanpa reaksi . "kat wayang tengok apa?" tanya Qalishaa lagi sekali . "tengok movie lah." jawab Qalish dengan penuh tanda soalan . "habistu ? buat apa nak main phone kalau kita nak tengok movie sayang ?" kata Qalishaa .

Rayyan menepuk bahu Qalish beberapa kali .

"Jom lah masuk ." kata Rayyan . Mereka pun masuk ke dalam panggung .

Qalisha duduk di kiri , Rayyan duduk di tengah tengah dan Qalish di tepi Rayyan .

Patutnya Qalish kena duduk tengah tengah kan ? Tengok lah apa yang jadi ..

Flashbackk

Mereka masuk ke dalam panggung wayang . Bilik 3 mereka masuk . Sit berada di tengah tengah dan barisan kedua belakang .

"Masuk ."kata Qalisha kepada Qalish . "Kenapa pulak Qalish yang kena masuk dulu ? Qalish nak duduk tengah tengah ." jawab Qalish . "Masuk jelah tadi beria sangat kata tak takut semua." marah Qalisha .

Rayyan memerhati .

"Taknak Qalish nak duduk tengah tengahhh" rengek Qalish . "Akak nak duduk tengah dulu !!" Jerit Qalisha tapi tak kuat mana . "Taknak Qalish nak duduk tengahhhh" kata Qalish .

Mula sudah pentengkaran antara Qalish dan Qalishaa . Siapa yang susah ? Rayyan jugak . Okay Rayyan pening .

"Okay stoppp !!" kata Rayyan .

Mereka memandang Rayyan .

"You ni Qalisha macam budak budak ." kata Rayyan kepada Qalisha .

"Haaa backup budak kecik tu." jawab Qalisha sambil menjeling .

BoysVSGirlsWhere stories live. Discover now