Cele mai ciudate mituri urbane ale românilor: sectanţii care răpesc copiii pentru a le lua sângele, templul minunilor, podul care se prăbuşeşte din cauza minciunilor0
13 Feb 2013 10:52:49
Autor: Corespondenţi „Adevărul”
Nicolae Ceauşescu, Adevărul, într-una dintre vizitele de lucru din Bărăgan. FOTO Adevărul
Copii răpiţi cu maşini negre, poduri care se prăbuşesc dacă spui minciuni, tuneluri secrete construite sub străzi, acestea sunt doar câteva dintre legendele care există în istoria oraşelor din România. Poveştile urbane transmise din tată în fiu încă mai cutremură localnicii şi încă mai atrag turiştii.
IALOMIŢA
Una dintre cele mai mari legende urbane care a circulat pe străzile Sloboziei este strâns legată de popasul „Privighetoarea“. Patronul celebrului local a fost acuzat că l-ar fi ascuns pe Nicolae Ceauşescu în restaurant, cu o noapte înainte de execuţia de la Târgovişte. Totul pentru a îndeplini planurile dictatorului de asediere a oraşului.
ALBA
La Muzeul de Ştiinţe Naturale din Aiud, judeţul Alba, într-o vitrină, există un schelet uman, despre care se spune că ar aparţine unuia dintre paznicii Colegiului „Gabriel Bethlem", în care funcţionează instituţia.
Legenda, dusă peste veacuri „din gură în gură“, spune că un om a ţinut aşa de mult la Colegiul în care funcţionează şi acum Muzeul de Ştiinţe Naturale din Aiud, încât i-a lăsat prin testament propriul schelet.ARAD
„Casa cu lacăt” rămâne una dintre legendele Aradului. Casa, construită în anul 1815 de către comerciantul vienez Iosif Winkler, apoi renovată în 1851, este şi acum o veritabilă atracţie pentru turişti. Cei care trec pe acolo se opresc şi se uită după cheie, deoarece există şi o legendă, potrivit căreia, cel care reuşesea să deschidă acel lacăt va primi întreaga casa.
BACĂU
Cel mai vechi mit urban din Bacău datează din Al Doilea Război Mondial. Se vorbeşte şi azi despre bucăţile de săpun nemţesc care ar fi fost făcute din grăsimea cadavrelor de evrei. Unii spun că o parte din calupurile de săpun au fost îngropate în cimitirul de la ieşirea din municipiul Bacău spre comuna Sarata.
Holocaustul naşte încă legende şi mistere, chiar şi în Bacău. La intrarea în cimitirul evreiesc dinspre Sarata a fost ridicat un monument din piatră, închinat victimelor Holocaustului. A fost construit în 1959, ulterior fiind declarat monument istoric. Pe el scrie în mai multe limbi “Aici zac evrei prefăcuţi în săpun de bestiile fasciste – 1939-1944 / În amintirea lor, înfrăţiţi-vă popoare în lupta pentru o lume nouă”.
BIHOR
O legendă de din Oradea spune că locul unde este construit orăşelul Copiilor a luat fiinţă într-un mod mai ciudat. Se spune că, demult, foarte demult, chiar înaintea vânătorii lui Ladislau I, un meteorit de dimensi uniuriaşe a aterizat în Oradea, chiar în cartierul Rogerius. A rezultat o groapă imensă în urma impactului şi astfel se explică diferenţa de nivel. După construcţia Spitalului de Copii prin 1960, autorităţile locale au placat groapa cu beton şi a devenit parc pentru copii
CITEȘTI
Legende Urbane
ParanormalO legendă este o povestire de cele mai multe ori fantastică cu elemente istorice si întâmplări de demult reale sau imaginare transmisă prin forma orală. Legenda este o narațiune populară în proză sau în versuri, în care se împletesc realitatea și fi...