In timp ce legenda lui Arthur este in mare intre folclor si mit, exista date ce atesta faptul ca sabia din piatra ar fi existat in realitate.
Sabia lui Galgano
Intr-o capela din Monte Siepi, Italia, exista o sabie antica, infipa in piatra ce ar putea fi cheia descifrarii acestui mister. Se crede ca Sfantul Galgano era un cavaler din secolul al 12-lea, caruia Sfantul Mihail i-a poruncit sa renunte la viata sa pacatoasa. Spunand ca aceasta sarcina ar fi la fel de grea ca spargerea pietrii in doua, Galgano a vrut sa isi demonstreze punctul de vedere lovind cu sabia in piatra. Mare i-a fost insa surpriza cand a vazut ca sabia trece prin piatra ca si cum ar fi unt. Sabia lui este si in ziua de azi in acel loc, in piatra, unde a lasat-o Galgano impreuna cu pacatele sale.
Dupa ce Sfantul Galgano a fost canonizat, vestea despre sabia lui s-a raspandit cu viteza luminii. Legenda sabiei Excalibur il precede pe Galgano si sabia sa, dar partea povestii cu sabia in parte apare la scurt timp dupa ce Galgano a murit. Exista teorii cum ca sabia lui Galgano a reprezentat principala sursa de inspiratie pentru legenda sabiei lui Arthur.
Regele Arthur este un rege britaniclegendar reprezentând idealul cavaleresc, atât în război, cât și în pace. De-a lungul timpului, popularitatea poveștilor despre regele Arthur a crescut, depășind granițele Marii Britanii. În Europa și America mai ales au apărut numeroase alte legende, povești, cărți și filme care măresc universul ficțional al acestor legende.[necesită citare]
Puținele informații istorice despre Arthur provin din lucrările lui Nennius și Gildas și din Annales Cambriae. Arthur cel din legendă s-a dezvoltat inițial prin pseudo-istoriile lui Geoffrey of Monmouth și prin poveștile anonime galeze cunoscute colectiv sub numele de Mabinogion. Chrétien de Troyes a inițiat tradiția literară a ciclului arthurian, care a devenit una din principalele teme ale literaturii medievale. Scrierile medievale despre Arthur au luat sfârșit cu Morte D'Arthur a lui Thomas Mallory, apărută în 1485. Interesul în regele Arthur a reapărut ulterior, reprezentative fiind Un yancheu din Connecticut la curtea regelui Arthur de Mark Twain, The Once and Future King de T.H. White și opera Parsifal de Richard Wagner.
Temele centrale ale ciclului arthurian variază în funcție de textele care sunt examinate. Ele însă includ accederea la tron a lui Arthur prin episodul sabiei din stâncă, înființarea ordinului de cavaleri cunoscut ca Masa Rotundă și cavalerismul asociat, sfaturile vrăjitorului Merlin, apărarea Britaniei de invadatorii saxoni, aventuri magice la care iau parte anumiți cavaleri, în special Kay, Gawain, Lancelot, Percival și Galahad, sora lui Arthur Morgan le Fay, căutarea sfântului Graal, adulterului lui Lancelot și al reginei lui Arthur, Guinevere, bătălia finală cu Mordred, și legenda întoarcerii lui Arthur. Sabia magică Excalibur, castelul Camelot și Doamna Lacului joacă de asemenea roluri importante. Un aspect stilistic important al literaturii medievale arthuriene este că e invariabil anacronistă[1]. Lucrările moderne totuși, sunt plasate de obicei în evul mediu sau în evul mediu întunecat[2].
Cavalerie și misticism. Cine nu știe legenda regelui Arthur? Care copil nu și-a imaginat vreodată că mânuiește spada nobilă, Excalibur? Povestea a fost spusă de nenumărate ori, dar niciodată de către Guy Ritchie. Efectele vizuale specifice regizorului fac din filmul „King Arthur: legend of the sword” unul pe care nu trebuie să îl ratezi, iar coloana sonoră completează cu măiestrie legenda medievală.
Arthur a fost un fiu de rege care, atunci când era foarte mic, când nici măcar cu sabia din lemn nu se putea juca, a fost răpit de lângă familia lui. A trăit într-o casă rău famată, dar s-a autodisciplinat. Trăind viața ca un om obişnuit, el a învățat ce este onoarea și curajul, a învățat că trebuie să îi ajute pe cei nevoiași, dar și că răul nu trebuie să rămână nepedepsit.
Regele murise, iar pe tron urcase fratele lui, unchiul lui Arthur, Vortigern. Se dăduse sfoară-n ţară că acela care va putea să scoată din piatră sabia Excalibur este adevăratul moştenitor al tronului. Văzând multă zarvă în jurul pietrei, Arthur şi-a încercat şi el, în glumă, norocul. Şi, spre marea uimire a tuturor, a putut face magia. Călăuzit de legendara sabie, viaţa tânărului rege a fost dată peste cap. De pe străzile Londoniumului până la tron, el trebuie să îşi înfrunte mai întâi unchiul uzurpator, care i-a omorât tatăl.
Puteri supranaturale, cavaleri şi dueluri – toate stau sub regia lui Guy Ritchie. „King Arthur: legend of the sword” are o distribuţie de excepţie: Charlie Hunnam în rolul lui Arthur, Jude Law în rolul tiranului Vortigern, Astrid Bergès-Frisbey este frumoasa Guinevere, dar îi mai putem vedea şi pe Eric Bana, Djimon Hounsou sau, surpriză, pe David Beckham. Legenda regelui Arthur şi a sabiei
Buna ,prieteni! De data aceasta am abordat o legenda diferita,dupa cum puteti vedea. Sper sa va placa. Vreau sa-mi scrieti in comentarii daca e o idee buna sa mai deviem putin de la paranormal. Am gasit multe alte legende interesante pe care as vrea sa vi le impartasesc. Nu uitati sa treceti pe la cartea mea cea noua : "In mintea ta"
PS: NU IMI ASUM DREPTURILE DE AITOR PENTRU ACEASTA LEGENDA
CITEȘTI
Legende Urbane
ParanormalO legendă este o povestire de cele mai multe ori fantastică cu elemente istorice si întâmplări de demult reale sau imaginare transmisă prin forma orală. Legenda este o narațiune populară în proză sau în versuri, în care se împletesc realitatea și fi...