Inainte de a incepe sa cititi legenda trebuie sa va aduc la cunostiinta ca evenimentele relatate mai jos sunt inventate. Orice asemanare cu un personaj este intamplatoare.
PS; Imaginile sunt preluate de pe internet.
*Gorgona Euryale este un personaj din mitologia greaca*
Intr-o vara,intr-un oras din Grecia numit Atena, a avut loc un incident teribil care i-a ingrozit pe localnici. Totusi,pana sa ajungem acolo,este nevoie sa auziti toata povestea. Iata cum a inceput totul;
Elwira avea 20 de ani si traia in Grecia de un an de zile. Se mutase aici datorita pasiunii ei pentru mitologie. Inca de mica ii placuse sa citeasca diferite carti si sa urmareasca filme pe tema asta. Inperioada adolescentei studiase mult mitologia romana si de un an se reprofilase pe mitologia greaca. De aceea a ales sa o studieze direct de la sursa. Amanase inscrierea la facultate pentru atunci cand se va intoarece. Acest lucru nu era inca pe lista ei. Era indragostita de aceasta tara si nu avea de gand sa plece prea curand. Parintii ei insistasera ca ea sa se intoarca in tara. Peste o luna incepea vara si avea suficient timp sa invete pentru admiterea la o facultate. In orice caz, Elwira nu avea de gand sa-i asculte. Isi gasise un serviciu ca sa nu mai depinda de ei si sa nu-i auda ca vor sa se intoarca sub pretextul ''lipsei banilor''. Lucra la un restaurant de 3 stele undeva la marginea orasului Atena. Locuia destul de aproape asa ca nu cheltuia multi bani pe naveta ceea ce ii permitea sa stranga bani pentru a vizita o expozitie a unui muzeu ce se deschidea in aer liber. De cateva luni se tot vorbea despre asta si numai asta vedeai la televizor. Citea mereu ziarul ca sa afle data exacta cand se va intampla. Urma sa fie un eveniment care va artage multi turisti si dura 3 zile. Multe statui si alte exponate urmau sa fie aduse intr-un parca unde va avea loc evenimentul. Evident pretul intrarii era pe masura.
Dupa o saptamana de lucrat peste program reusise in sfarsit sa stranga suficienti bani pentru a intra la eveniment ceea ce se intamplase exact la fix pentru ca expozitia avea loc a doua zi. Cand a sosit vremea sa plece si-a luat cu ea doar banii,telefonul si atlasul care cuprindea toate artefactele ce urmau sa fie expuse si cateva informatii despre ele. Ajunsa acolo, a platit intrarea si a urmat ghidul alaturi de ceilalti turisti. De fiecare data cand vizitau ceva nou cum ar fi o statuie a lui Adonis sau una a lui Zeus, ea deschidea atlasul si citea despre legenda celui pe care il interpreta. Uneori primea mai multe informatii de la atlas decat de la ghid. Spre final Elwira observa o prelata pusa peste ceva,probabil o statuie, aflata la vreo 10 metri distanta de locul in care se aflau. Uitandi-se la ghid, si-a dat seama ca nu o vor vizita asa ca a iesit din multime,fara sa o vada ceilalti, si s-a indreptat spre misteriosul obiect. Ajunsa langa el, a vrut sa dea prelata la o parte,dar cineva a oprit-o. Era unul dintre turisti,un barbat imbracat de parca venise din epoca lui Nero. I-a zis ca nu are voie sa atinga exponatele. Elwira l-a rugat sa o lase sa arunce o privire. Nu facea nimic rau. Voia doar sa vada pe cine reprezenta statuia ca sa poata citi despre ea in atlas. Turistul desi nu parea convins, s-a dat cativa pasi inapoi si a privit-o pe Elwira cum dezveleste statuia ce infatisa oun cap de femeie cu serpi in loc de par.
Elwira a sters de praf placuta statuii si a citit cu voce tare;
-Gorgona Euryale.
Dintr-o data, statueta a inceput sa tremure si s-a spart in mii de bucati lasand loc celei pe care o infatisa in carne si oase... Gorgona Euryale,una dintre cele trei surori care puteau transforma orice fiinta in stana de piatra doar cu o privire. Elwira,cunoscand mitul gorgonelor, si-a ferit privirea si s-a ascuns in spatele unui copac. Turistul care o avertizase nu a avut acelasi noroc. Gorgona Euryale l-a privit,iar picioarele lui au inceput sa se prefaca in piatra inaintand catre cap. A vrut sa i zica ceva Elwirei dar nu a apucat sa rosteasca decat; -Og..., dupa care tot trupul lui era stana de piatra.
Salut, prieteni! Iata o noua legenda care va avea si partea a doua. M-am gandit ca v-ar placea inca o legenda pe parti. Ultima si prima pe care am postat-o a fost vara trecuta. Sper ca v-am facut curiosi si ca veti astepta cu nerabdare partea a doua. Apropo, dupa cum am mentionat la inceput, gorgona Euryale apartine mitologiei grecesti. Exista o legenda cu privire la una dintre surorile ei,Medusa, pe care o veti gasi pe internet. O sa mai concep,pe viitor, legende care vor avea personaje din diverse mitologii. (va astept sugestiile).
Pe data viitoare!
CITEȘTI
Legende Urbane
ParanormalO legendă este o povestire de cele mai multe ori fantastică cu elemente istorice si întâmplări de demult reale sau imaginare transmisă prin forma orală. Legenda este o narațiune populară în proză sau în versuri, în care se împletesc realitatea și fi...