"Onunla olan en çok neyi özlüyorsun?" diye sormuşlar

36 7 0
                                    

🖤
"Onunla olan en çok neyi özlüyorsun?" diye sormuşlar yıllar sonra.
Resulullah hayattayken bir çocuk olan sahabeye, yıllar sonra yaşlandığında Efendimiz'e dair en çok neyi özlediğini sormuşlar.
O'nunla beraber kuşları seyretmeyi özlediğini ve o anlarını hiç unutamadığını anlatmış...
Sadece sözleri değil, halinin sesi de çağları aşan şefkatli rehber...
İnsanoğlu da acayip bi şey ha; kulağının arkasından elma çıkaran adama hayretle alkış tutar ama kışın beyaz kefeninden sonra kurumuş odunların cansız elleri baharda elmalarla çıkar gelir, dikkat etmez.
Mucizevi bir alemde yaşıyoruz.. her an bir mucizeye şahitlik ediyoruz, öyle ki alışmışız mucizelere ve artık 'olağan' bakıyoruz. Dünün yumurtası bugün uçuyor...
O yumurtaya yazılan incecik yazgıyı yazan o mucizekar sanatkar, yumurtayla bütün kainatın alakadar olduğuna bakarsak bütün kainata hükmü geçen bir hakim. Peki bütün kainatın hakimi olan bir Sultan hiç mümkün müdür ki kainatı böyle derin sırlarla, gizlerle, yüksek ilimlerin ince ince işlediği süslendirmelerle donatsın; sonra da o teşhirgaha bu ince sırları açıp gösterecek, onlarla Sultan'ı tanıttırıp riayetinden istediği nedir bildirip öğretecek, bu derin sırlar ne manaya geliyor ve ne söylüyorlar tarif edecek bir rehber tayin etmesin? Hiç mümkün müdür?!
"Sonra bir yaver-i ekremine sarayın hikmetlerini ve müştemilâtının manalarını bildirerek onu üstad ve tarif edici tayin etti. Tâ ki, sarayın Sâni'ini, sarayın müştemilâtıyla ahaliye tarif etsin..." (Risale-iNur)

GülceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin