Hayat Gemisi

22 5 0
                                    

🌊
"Emri gereğince denizde yüzmek üzere gemileri emrinize veren Allah'tır" (İbrâhim Sûresi 32)
Her insan kendi hayat gemisinin kaptanıdır.
Bu hayat gemisini Cennet denen selametli sahile sağ salim ulaştırmanın savaşındayız hepimiz.
Ve bu gemiyi yüzdürmeyi Allah bizim irademize bırakmış.
İstersek Kur'an pusulasını kullanıp rotamızdan şaşmayacağız,
Dilersek de gark olup boğulabiliriz tabii.
Şüphesiz, Resulullah'ın da bir gemisi vardı.
Hepimizin açılmak zorunda olduğu bu denize O da açılmak zorunda kalmıştı.
Ama O'nun gemisi nereden gelip nereye gittiğini bilen bir gemiydi.
O'nun gemisi rotasından şaşmayan ve öldürücü dalgalara nasıl karşı konması gerektiğini bilen bir gemiydi.
O, güneşin altında pırıl pırıl parlayan bu denizin insanoğluna mezar da olabileceğini hiç unutmadı.
Aldanmadı ve hiç aldatmadı...
Senin geminin kaptanı da sensin.
Bu gemiye kimleri alıp kimleri almayacağına karar verecek olan sensin.
Kendi mürettebatını kendin seçecek ve dilersen sağ salim varacaksın cennete.
Ama unutma, zorunda değilsin her girmek isteyeni hayat gemine almaya.
Denizi sana mezar kılabilecek sorumsuzları ve lakaytları almak zorunda değilsin.
Çünkü herkes sana seni sonsuza kadar sevdiği için gelmeyecek.
Herkes seni sevdiğini söylerken doğruyu söylemeyecek.
Herkes şeref sahibi değil bu denizde, kimileri yılanlarla sarmaşdolaş.
Senin cennete gitmemen için elinden geleni yapacağına ahd eden şeytani düşmanların da var.
Hangi zaafını yakalasa emin ol ki sonuna kadar uğraşacak şeytan, çünkü seni asla sevmiyor.
Bir sis perdesi çeker ve günah denen buzdağlarını küçük gösterir gözüne, gemini üstüne üstüne sürersin.
Allah'ın razı olmadığı sularda oyalar seni, fark etmezsin.
Eğer ona güvenirsen seni kandırması çok kolay, çünkü sendeki nefis daima onu dinler.
İnsanların sizin ihtiyaçlarınızdan, zaaflarınızdan faydalanıp size hayat geminizden günahkar tavizler verdirmesine izin vermeyin.
Yoksa delik deşik bir gemiyle cennete asla varamayacaksınız, farkında değil misiniz?
Bu denizde birine dost derken, yâr derken, yardımcı derken bir daha düşünün: mezara kadar mı cennete kadar mı diye.
Allah dostunuz, yâriniz ve yardımcınız olsun.

GülceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin