Kimse sınanmadığı günahın masumu değildir ya hani. İnsanları yargılamak ne kadar kolay. Bir hale giriftar olmadan o halin içinde kıvrananları uslu durmamakla suçlamak ne kadar kolay. Ben bu dünyanın aldatıcılığının ne derece olduğuna aklımı yetiremiyorum dostlar..
Gözyaşının bir su damlası olduğuna vicdanım kanmıyor.
Mazlumun gözünü yıkayan o su damlası düşüp kalbi ateş gibi dağladığı zaman, elini uzatıp silemiyorsun yürekteki ateşi.
Susmakla vakit kaybediyoruz, sanki ölümüne kan kaybeder gibi.
Bazen ucunda ölümün beni beklediğini bilsem dahi sadece Zeynelabidin hazretleri gibi zalimin karşısına dikilip "eğer cesaretin varsa beni dinle ve beni dinlet!" deyip o zalimi Allah'tan gafil olan o kahraolası bencil cesaretine bin pişman etmek istiyorum.
Bazen Hz. Zeyd bin Sabit gibi, ben de zalimin tahtının karşısına dikilip gözümü bile kırpmadan tüküre tüküre "sen kan döken bir zalimsin!" diyebilmek istiyorum.
Kaç masumun sesini duyurmaya çalıştığını hesap edemeyen matematiğe de sorulacak bir hesap var dostlar..
Bazen de sadece mazlumun karşısına geçip -dikilmek değil ezilip büzülmekle- hiç hesapsız, ikinci bir kalbi olduğunu hatırlatırcasına sarılmak istiyorum.
Boğazları geçilmez kılan yumruların arasından
"Allah Rahim'dir, Kerim'dir. Sabret.. Vallahi de geçecek." diyebilmek istiyorum.
Mazlumcuğu dizime oturtup kuşların filleri yendiği hakikatini anlatmak istiyorum.
Ey insan kalabilenler!
Aklımda bir şiir dönüp duruyor:
"Yoksa Musa'yı Kızıldeniz'de yalnız mı bıraktık
Kendi ellerimizle mi verdik İbrahim'i nemrutlaraŞimdi hangi kuyudan gelmede Yusuf'un sesi..."
Kendimi "attığın zaman sen atmadın, fakat Allah attı" ayetiyle ferahlandırabiliyorum ancak.. ellerimi açtığımda dualarımı zulmün ortasına indirsin Allahım..
Böyledir işte.
"Bak her tarafta elleri sapanlı Ebabiller
Ebrehe'nin tanklarına kan kusturur."
İnan bana böyledir bu. Zalim zulmüyle sadece kendini oyalar. Bu zulümlerin o mazlumların değil de o zulme sessiz kalanların imtihanı olduğunu derk edebilenlere selâm olsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gülce
ChickLitBir genç kız kara sevdaya tutulursa kalemi 21. parmağı olur. Gel gör ki bu defa bir sevda, öyle nefse yâr olacak kadar basit değildir. Nefse düşman, zamana rakip, ömre bedel, ölüme gülerek yaşamak; öyle basit değildir... "Saniyeler gözlerimde birer...