✨Hepsi candan öte canan ama en sevdiğin yer neresi denilince ilk aklıma gelen ayetler bunlar oluyor:
"İbrahim şöyle dedi: 'Sizin ve geçmiş atalarınızın taptığı şeyleri gördünüz mü?
Şüphesiz onlar benim düşmanımdır. Ancak âlemlerin Rabbi olan Allah dostumdur.
O, beni yaratan ve bana doğru yolu gösterendir.
O, bana yediren ve içirendir.
Hastalandığımda da O bana şifa verir.
O, benim canımı alacak ve sonra diriltecek olandır.
O, hesap gününde, hatalarımı bağışlayacağını umduğumdur.
Ey Rabbim! Bana bir hikmet bahşet ve beni salih kimseler arasına kat.
Sonra gelecekler arasında beni doğrulukla anılanlardan kıl."
(Şuara Suresi 72-84)
***
Tek başına... tek başına, herkesi karşısına alıp kafa tutan, sizin o taptıklarınız benim düşmanımdır deyip meydan okuyan bir delikanlı. Ateşlere koysalar da minnet etmeyen ve ateşe atılmadan önceki son sözü yine "Allah bana yeter, O ne güzel vekildir." olan İbrahim aleyhisselâm.
Yine ve yine kalplerimiz ağlıyor O'nun haykırdığı gibi: "Ben batıp gidenleri sevmem!" (En'am Sûresi 76)
Sevmem...
Erkenden solan çiçeklerin, kursağımı mekan tutan heveslerin, kalbimi darmadağın eden hadiselerin dünyası! Sevemem! Ben batıp gidenleri sevemem...
Peygamber (ﷺ) neslinden İmam Zeynelâbidîn'in oğlu Muhammed el-Bâkır'ın öğüdünü okudum...
"Ey Cenneti isteyen! Uykun ne kadar uzun, bineğin ne kadar yorgun, himmetin ise ne kadar gevşek! Allah için, ne biçim talipsin? Matlubunu ne biçim istemektesin?
Ey cehennemden kaçan! Bineğin ne de şevkle ona doğru koşuyor! Seni ona götürecek şeyleri ne de hırsla kazanıyorsun!Ey üç günün çocuğu! Biri doğduğun gün, biri kabre konulacağın gün ve biri de kabirden çıkıp Rabbinin huzuruna varacağın gün. Ne büyük gündür o gün!"
En sevdiğim o ayetlerin devamından bir ayetle bitireyim:
"(Kulların) diriltilecekleri gün beni utandırma!" (Şuara Suresi 87)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gülce
Genç Kız EdebiyatıBir genç kız kara sevdaya tutulursa kalemi 21. parmağı olur. Gel gör ki bu defa bir sevda, öyle nefse yâr olacak kadar basit değildir. Nefse düşman, zamana rakip, ömre bedel, ölüme gülerek yaşamak; öyle basit değildir... "Saniyeler gözlerimde birer...