"Çünkü kıymetlisin."

71 9 0
                                    

Sen hanımefendi.
Sevildiğini hisset.
Ne kadar değerli olduğunu fark et.
Allah Kur'an'da cennet ehli hanımları şöyle anlatır:
"Onlar sanki yakut ve mercandır." (Rahmân)
"Saklı inciler gibidirler" (Vakıa)
Öyle değerlisin ki, sana temiz olmayan ne bir elin, ne bir tenin, ne gözlerin, ne hayalin dokunmasına izin vermez.
Saklı inciler gibi yumuşak örtülerin dalgaları arasında saklar seni.
Allah'ın elçisi Veda Hutbesi'nde bütün insanlara şöyle seslenmiştir:
"Ey insanlar! Kadınların haklarını gözetmenizi ve bu hususta Allah'tan korkmanızı tavsiye ederim. Siz, kadınları Allah'ın emaneti olarak aldınız"
Sen hanımefendi. Bil ki sana hor davranan herkes karşısında şanlı padişahların bile ancak aciz bir kul olduğu Alemlerin Rabbi'ni bulacaktır.
Sen insanlığa Allah'ın emanetisin.
Senin sahibin, en ince ve gizli hatırat-ı kalbini bile duyan Allah'tır ve Allah, elçisiyle bütün insanlara diyor ki: "bu hususta Allah'tan korkun!"
Sen hanımefendi.
Sevildiğini ve kimin tarafından sevildiğini iliklerine kadar hisset.
Hazreti Peygamberimiz daima "ben kızlar babasıyım" diye kızlarıyla övünür, insanlar kızlarını diri diri toprağa gömerken o omuzlarına alır Mekke sokaklarında gezdirirdi.
Yanında erkek çocuğunu ayıran birini görünce ona kızardı ve "neden eşit davranmadın" diye uyarırdı.
"Kimin iki kızı olur da bunları öldürmez, alçaltmaz, erkek çocuklarını bunlara tercih etmezse, Allah onu Cennet'e koyar." buyururdu.
Sen hanımefendi.
Ne kadar değerli olduğunu iyi bil.
Bediüzzaman Hazretleri hanımlara "şefkat kahramanları" der ve kahramanlıkta erkekleri geçtiklerini söylerdi.
"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek elbiselerini giysinler. Bu onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir." ﴾Ahzab Suresi 59﴿ ayetini tefsir ederken şunları söylerdi:
"Hem Kur'an merhameten, kadınların hürmetini muhafaza için, hayâ perdesini takmasını emreder. Tâ hevesat-ı rezilenin ayağı altında o şefkat madenleri zillet çekmesinler. Âlet-i hevesat, ehemmiyetsiz bir meta' hükmüne geçmesinler."
Bil ki sen Rabbinin yanında çok,
gözlerden sakınacak kadar çok kıymetlisin.

GülceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin