"Psst!"
Sya buat tdk tau ja tu bunyi sambil sya sibuk tulis nota.
"Pppsssttt!"
Ignore...
"PPPSSHHTT!!"
okay that was way to much.Sya letak pen sya trus sya pusing belakang.
"Apa bah?!"
I yelled half whispered.
"Pinjam nota kau"
C Victor blng.I rolled my eyes and scowled
"Minta boyfriend kau ba!"
"Dia teda buat apa²"
"Aih? Jadi kau?"
Dia senyum kasi nampak gigi.
"Aa,teda² buat sindiri.Masing² kehidupan"
"Aiya kijap ja baa"
He whined.Sya tingu c Jerry dia dgn lenanya tidur.Tu buku nota dia,dia kasi tutup d muka sambil menyandar d bangku.
Sya getap gigi sya.Sya ambi pensel sya,sya humban p tempat c Jerry.
Kelam kabut dia bangun sambil meningu sekeliling dia.Boy...that guy sleep like an old man.
"Apa yang..."
"Tidur ja kerja kau!"
Dia gusuk mata dia sambil menguap.
"Ngantuk baa"
Just about I want to argued with him,principal masuk d kelas kami.Automatik tu ketua kelas suru semua org bediri sama bgi salam dgn pengetua.
Cikgu Sejarah kami bediri sebela tu principal.
"Class,nama yg pengetua panggil tolong p depan kelas"
Semua pun diam meningu tu pengetua.Jarang² dia melawat p kelas² jdi kdatangan dia ni buat semua org tertanya² n nervous at the same time.
The principal cleared his throat.Dia buka tu buku log yg dia pegang sambil dia baca² kijap.
"Okay..nama yg sya sebut ni bediri d depan ya"
Kami mengganguk.Debaran tu terasa mcm kami ada buat salah.
"Christian?"
Bunyi bangku kena tolak kedengaran dari belakang kelas.Christian maju then dia bediri d depan kelas.Dia pun nampak nervous and curious at the sametime.
"Deon?"
Lagi seorang join c Chris.
"Fabian,Harold,Oliver,Tristan and...Victor"
C Victor cepat² p depan.Boyfriend dia pula mula panik kenapa c Victor kena panggil sedangkan dia tdk.
I sigh in relief.
Yess! Sya teda!
"Oh,ada lgi satu orang tertinggal"
Tu pengetua bilang trus balik lagi kami nervous.
"Kimbly"
Trus smua urang confused menanya tu siapa.Cikgu Sejarah kami p tengok tu list nama then...
"Kimberly Xavier"
I gulped.Kotigok my heart sikit sya pingsan oo.
Pelan² sya maju p depan.
"Ok,first of all"
Principal began.
"Jgn risau kamu bukannya didenda atau apa..cuma kamu ni golongan pelajar yg terpilih utk masuk kelas khas dgn pelajar elite dari kelas senior"
All of us blew a big sigh of relief.Yg lain pula rasa cemburu diaorang tdk kena panggil.
"Kelas khas kamu ni lebih kurang mcm prep nanti kamu akan bergerak ke bangunan elite dan sampai sana kamu akan ada saringan untuk dbuat.Jadi sebelum kamu mula bergerak ada yg mau tarik diri atau minta switch?"
Belajar sama budak elite...Maknanya...
Buli jumpa c Marco!
Dan juga c Mason
WTF?! NOO!!
sya baru mo angkat tangan tapi c Victor tahan sya.Sya tenung dia tapi dia buat nda tau sambil meningu tu principal.
"Teda?? Okay kamu boleh mula bergerak ke bangunan elite sekarang"
With that dia pun keluar dari kelas dan kami mengekori dari belakang.C Victor bisik sya.
"Jan ko cuba² kasi tinggal sya awas.If you tried I won't hesitate to kill you and bury your dead body behind our school yard understand?"
Dia bilang dgn nada yg buli buat jantung tecabut.I swear I becamr pale and I wont hesitate to nod.
...
"Slamat dtg pelajar yg baru masuk kamu boleh duduk d mana² tempat kosong sekejap lgi ujian saringan akan berlangsung"
I scanned around the room and of course I spot Mason at the back of the elite class.I sighed.Sya mau duduk sebela c Victor tpi teda suda tempat kosong.kebetulan sya nampak c Marco melambai.
Forcing a smile I walk towards him.
Sya tengah half way p tempat dia trus tangan sya kena tarik dgn kasar.Urang yg tarik sya ni kira beruntung juga la sbb manalatau silap haribulan dia biru mata.
My anger was replaced by fear when I look at the culprit.
"D-donny"
I whispered.
"Hey..long time no see babe"
Sya nda sangka pula dia terpilih masuk dlm ni program.Sya cepat² retreat tangan sya then sya straight p tempat c Marco.
And shit me he look very furious.
Though dia bukan marah sya tapi jelingan maut dia tu lebih dari amaran terhadap c Donny.
Sya duduk sebela dia sambil menunduk.Time tu half of the class meningu sya mcm sya ni alien dari bulan.
"I swear I fucking ripped his hands off after this"
He hissed and I quickly shook my head.
"No leave him,I'm fine"
He was cut off when the principal annouced the test has begun as soon as we're passed a paper test.
...
"Berdasarkan analisis keputusan ujian kamu kesemuanya memang top"
Claps and whistle filled the room.
"Dan sukacita saya maklumkan ada dua orang pelajar yg dapat 100% dalam ujian ni"
Semua org mula tertanya² siapakah gerangan budak pandai ni (sya pun curious juga ba)
"Beri tepukan untuk pelajar elite kita Mason Lee"
Semua org tepuk tangan kecuali c Marco and the gang.
"Juga..."
Tu pengetua tingu sya.
Is there something on my face???
"Kimberly Xavier"
Ni kali baru c Marco tepuk tangan.I swear he also almost end up kissing me too.
Kawan² dari kelas sya pun senyum bangga sama sya.
"Kelas boleh bersurai dan besok kita akan berkumpul semula d sini tepat jam 9"
Then semua org pun mula keluar.Marco wrapped an arm around my shoulder
"Proud of my babe"
I smiled.
Tapi tu masa sya bole rasa ada mata yg meningu sya..
Mason Lee
YOU ARE READING
My Mr.Romance♥[SABAHAN]
Romance-YOUVE BEEN WARNED -SLOWLY EDITING&UPDATING -LANGUAGE mixed with Eng. & SABAHAN So sya kasi biar and continue membaca.I frowned bila budak tahap 2 yg duduk d meja sebelah rushing lari dri meja durang. Well that's weird. . Malas mau ambil tau sya ter...