(33)Day by Day

101 5 0
                                    

Hey,check out my friend's story→
https://my.w.tt/ibtJbaTWtM
MayMayuu_ is my bestie & her work is amazing!

______________________
2 minggu yg padat dgn jadual belajar sma kelas tambahan is the main thing nowdays teenagers hate.

I mean..

Kerja mmng penat.

Tapi belajar pun apa kurang dia..khidupan seorg pelajar sma juga susah dia dgn org yg bekerja.

24 jam perah otak belajar mlm² buta bersengkang mata baca buku..

Ok..apa yg sya merepek ni..

Bgini laa keadaan seharian sya selama sya dpt jadual baru d skola.Aunty Marry pun risau juga sya mula lambat² balik.Tapi bila sya bgitau yg lpas abis skola sya tembus p kelas tambahan dia pun mula paham.

Ada baiknya sya dpt jadual padat ni..

Mau tau? Ha kebaikan dia sya makin pandai biarpn suda pandai (esehmen..)

Tpi yg sya malas ni...

C Mason suka btul 'menyakat' c Marco.Tiap² hari ada ja dia punya gelagat mau kasi panas c Marco.Kwn dia c Ryan lagi la ama..batu api dasar inda guna.

Bukan lgi batu api..Batu gusuk o sya rasa

Selama c Mason dkt sya la c Marco mula lain perangai.

Sya mula risau..

Berkali² sya kasi tau dia:

"Sumpah,sya tdk suka dia pun dia yg p dekat² sya!"

"Tapi sya tengok kau mcm kau layan ja dia tu.."

"Marco-"

"Save it to yourself babe,dont wanna hear it..Dari kau ja la mau layan dia atau tdk sya malas suda mau ambil tau"

Sya masi ingat lgi tu arguement kami 3 hari lepas.Masi fresh lagi d fikiran sya.It was played over and over like a broken record

"Hoi,back to earth you lazy ass"

Sya trsentap bila ada org jentik dahi sya.

"Iiish,sakit ba! "

Sya pukul tangan c Ryan.

"If you weren't daydreaming for the 10 minutes straight he wouldn't flicked your stupid head"

Sya jeling c Mason.

"Stupid head my ass"

I mumbled and he glared

"Apa kau bilang?"

"Teda! Sya bilang ni hari cantik btul tu cuaca mungkin nanti tgh hari hujan beguntur ni kan??"

I also didn't knew apa yg sya merapu tpi yg jelas sya marah tu masa.C Mason tingu c Ryan,dia angguk lepas tu dia kasi tinggal kami dua.

"What's your problem Xavier?"

Dia tanya lepas c Ryan suda pinda p meja lain.Sya cuma diam sambil pura² buat nota.

"I ask you what-"

"Dont touch me!"

Sya tampar tangan dia bila dia mau pegang bahu sya.I saw he was clenching his jaw.I scowled at him

"What?"

Then dia bangun sambil tarik tangan sya.Bangku yg dia duduk tu tumbang p belakang.Half of the class meningu kami trmasuk c Ryan.

Dia tolak tu pelajar yg mau limpas trus dia heret sya p luar kelas.Dia tolak sya then sya trhempas d dinding.

"Sya tanya kau bagus² apa masalah kau Xavier?"

Sya pegang bahu kiri sya.

Dia ni paham ka apa tu rasa sakit? Suka² ja mau betindak kasar sama org

Belum sempat sya ckp sya nampak c Marco keluar dar kelas grafik dia

"Peduli la kau"

Sya ckp c Mason trus sya kejar c Marco.

"Marco!"

Sya peluk dia lepas dia pusing menghdp sya.Tapi dia tdk peluk sya balik.

Tdk suda mcm selalu.

"M-Marco?"

Dia cuma tingu sya with blank expression.

"What do you want?"

Sya kasi lepas.dia sambil kerut dahi.

"Why did you talk to me like that?"

I whispered but loud enough for him to hear.

"Kenapa cari sya? Bukan kau sibuk dgn boyfriend baru kau?"

I gaped at him as I clenched my fist.

"You know what? We really need to talk this out"

Sya cuba tahan diri sya daripd mau tumbuk dia.C Marco brtukar pandang dari sya p c Mason trus baru dia angguk.Dia bawa sya p makmal kosong then mula la drama d sana..

"Okay,so what is it you wanted to talk about?"

He calmly said.

"Kenapa bh cara kau becakap ni mcm kau nda kisah sma sya suda?"

He shrugged which made me closed my eyes in frustration

"What does it feels to you when youre attached to another guy when youre officially taken by another guy?"

I sighed and rubbed my face.

"God..I cant believe you! Suda kan sya ckp dekat mcm mana pun dia sma sya,sya tdk pernah suka dia!"

Tu masa dia maju p tmpt sya sambil dia teriak

"HOW DID YOU KNOW KIMBERLY?! HOW DID YOU KNOW YOU WOULDN'T LIKE HIM BACK?! HOW CAN YOU BE SO SURE HUH?!"

Dia tolak sya trus sya tersandar d dinding.Tangan sya automatik p d bahu kiri sya.I shut my eyes and mentally count to 10 supaya tdk kena panic attack.

"I can't do this anymore..WE can't do this.."

I gasped and widen my eyes

"W-what do you mean?"

"We need to stop this Kimberly"

Okay I don't like it where this is gotten into

"You're hurting me and I'm hurting you,it can't be like this..kita tdk boleh beterusan mcm ni"

"Apa? ..Marco,jgn kasi takut s-sya..apa m-maksud kau?"

Dia geleng kepala sambil mula mundar-mandir depan sya.

"We can't„"

Dia mengeluh trus dia tingu sya..

Fucking straight in the eye.

"We need to end this"

*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Wow
Thats wht i call drama..XD
Yup,next chapter coming up!

Leave a vote to support my story!

The Crazy Author,
-Ray

My Mr.Romance♥[SABAHAN]Where stories live. Discover now