*click*
Gun..
A fucking gun!
Sya telan liur tingu tu pistol dlm genggaman dia.
"P-please..don't do this.."
C Xavier merayu.C Marco mngeleng dgn air mata yg mula brjuraian d pipi dia.
God...I pray to you ..
Please don't let him shoot Xavier.
Pelukan sya makin erat bila c Xavier mula menangis.Darah dia melekat d uniform sya.
"Sya ada s-satu prinsip d-dlm hidup s-sya.."
Bilang c Marco smbil begegar² dia pegang tu pistol.Sya sma c Xavier makin nervous bila dia aju tu pistol betul² dkat sya.
"I-I will not give t-the others what's mine"
Then like a miracle,ada movement d blkng c Marco.Sya sma c Xavier perasan.C Xavier sikit lgi mau ksi keluar suara tpi sya cepat² genggam bahu dia.
C Donny mula sedar.Dia pelan² duduk smbil dia pegang kepala dia.Tapi bila dia nmpk situasi kmi mcm mana dia terkaku tu masa.
Dia tengok c Marco then balik p tmpt kami.Dia nmpk tu pistol trus trbesar mata dia.
Dia angkat jari telunjuk p d bibir dia.Sya cuma diam sbb sya tau apa dia mau buat.Sya pula kasi lengah² c Marco.
"Marco..sya tau ko ada masalah-"
"MASALAH?! MASALAH APA?! DID YOU THINK I'M A MENTAL PERSON?!"
Yes,you are and you need help..
Sya cuma diam.Trus dia brtambah marah lgi.
"I'm not crazy! You stupid bastard!"
Tu masa la c Donny ambush dia dri blakang.Sya kasi lepas c Xavier trus sya brlari p tmpt dorang dua.C Donny hold c Marco dri blkng sya pula sedaya upaya mau rebut tu pistol dri tgn dia.
Bila sya blng cuba..I really mean it sbb punyala death grip tu genggaman dia sma tu pistol.
"You fucking bitch!"
C Marco lepas satu tgn trus dia siku c Donny.C Donny trjatuh membelakang smbil dia pegang hidung dia yg bdarah.
Sya yg trkejut habis tu masa lalai dgn prgerakan c Marco.Dia pusing mau mnghadap c Donny lepas dia tumbuk sya.Tpi sya refleks balik menarik dia dri belakang.
" Let me go you sick bastard!!"
Makin struggle lgi kami bergelut.
BANG!!
And tu masa la moment yg sya rsa dunia brhenti brputar.
Kami dua brhenti brgelut bila susuk tubuh c Xavier rebah d lantai.Serta merta tu pistol trlepas dri tgn c Marco.
"Xavier!"
Sya tolak c Marco trus c Donny p tngkp dia.Dia kasi silang tgn c Marco d blkng supaya dia tdk lari.
Tpi sya tau dia memang tdk melawan lgi tu masa..
"God..God no..please Xavier stay with me..!"
Layu suda mata dia meningu sya.Tgn sya menekup tu luka tembakan d dada dia.
Punya gelap warna tu darah..
Ini la kali pertama sya rasa begini takut.
"I can't lose you anymore! Buka mata kau!"
Sya goncang dia dgn mata sya yg mula berair.Dia batuk² then darah mula trsembur dri mulut dia.Dia kerut dahi sambil mula struggle mau bernafas.
"K-kalau..k-kau sambut c-call sya h-haritu..Sya x b-begini.."
Trsekat² suara dia then my whole world become numb and silent..
His words struck like a daggers that went straight to my fucking heart..
Surely,I will never forget that..I swear.
Sya x dengar suda bila tu polis menerjah masuk..
Sya x rasa suda bila sya kena kasi goncang oleh kawan sya..
Sya x perasan pun bila c Xavier kena kasih pisah dari sya..
Ayat c Xavier berulang² brmain d fikiran sya mcm broken record..
Its my fault.
Bila sya kena kasi bangun and bawa keluar dri tu rumah pun sya langsung x sedar.
Sya nmpk c Xavier kena kasi masuk d ambulance then sya x buang masa masuk dlm tu van.Bila sya smpai d dlm baru berguguran air mata sya.
Sya melutut sebelah dia smbil sya genggam tangan dia.Sya x peduli tu doktor sma paramedik d dlm tu van.
Sya cuma nmpk c Xavier ja.
My one and only..
Oksigen kna pasang d mulut dia.Tu uniform dia kena gunting.Luka tembakan dia jelas trpampang d pandangan.Hampir keseluruhan tu katil hilang warna putih dia sbb trkena darah c Xavier.
Tgn yg sya genggam tu no long warmer like I used to hold..
Sejuk mcm sya tgh pegang seketul ais.
Sya x putus² bawa dia dalam doa.
Tolongla biar dia hidup..
Tuhan tolong buka mata dia supaya dia boleh tengok ibu dia..
Tolong bagi dia peluang utk brsama sya..
Tolong jauhkan malaikat maut dari dia,dia tdk berhak mati begini sbb dia golongan org baik yg pernah sya jumpa..
Bagi dia peluang..
Bagi dia peluang..
"Please. .give me a chance to treat him as my angel.."
Sya bisik trus sya kucup tgn sejuk dia.
---------------.
"Sir? Sir! Pembedahan akan djalankan jdi org yg x brkenaan kena tunggu d luar"
Tu doktor ckp sbelum sya smpat p d pintu tu sya suda kena tarik.Sikit sya tumbuk tu org tpi bila sya pusing rupa² nya c Ryan.
"Bro.."
Sya x tunggu dia brckp sbb tu la masa sya broken dpan dia.Dia trkejut sbb sblum ni dia x pernah nmpk sya menangis.Tpi sya x peduli.
Dia peluk sya smbil dia gosok² belakang sya.
"Ryan..Ryan what if he didn't make it?"
Makin kuat dia peluk sya,sya pun makin lgi menangis.
"No no..he WILL MAKE IT Mason..trust me he was strong than we thought."
"God..I can't lose him anymore.."
Sya genggam baju dia kuat².Honestly sya memang takut kalau tu benda jadi.
C Ryan pegang muka sya trus dia renung mata sya dlm².
"Kau dengar sini bagus².. c Xavier akan selamat..kau akan balik sma dia..dia akan jumpa keluarga dia.Dia akan sembuh dan paling penting bila dia bangun kau akan ckp betapa kau sygkan dia selama ni.Kau faham?"
Sya biar nasihat dia merasuk fikiran sya.Sya serta merta angguk.
"Good..now let's be positive for Xavier's sake"
YOU ARE READING
My Mr.Romance♥[SABAHAN]
Любовные романы-YOUVE BEEN WARNED -SLOWLY EDITING&UPDATING -LANGUAGE mixed with Eng. & SABAHAN So sya kasi biar and continue membaca.I frowned bila budak tahap 2 yg duduk d meja sebelah rushing lari dri meja durang. Well that's weird. . Malas mau ambil tau sya ter...