Mason p.o.v (yea b*tch)
Hari ke 3..
Ni counting hari ke 3.
Still no sign from Xavier.
The police started to think that he ran away from home or being kidnapped.
That thought made me cringe.
Sya takut dia cedera..
He must be scared right now..
"Positive thoughts..positive thoughts.."
1 hari lepas sya ada melawat ibu angkat c Xavier.Let's just said she didn't take it very well.
And to my suprise ada family dia yg lain dtg.Dan d sana la sya kenal kluarga dia.Mama kandung dia sama abg tiri dia.
And boy..did he glare at me very much when he know that I was Xavier's classmate.Tapi sya ignore ja dia.
Possessive much?
Hell,that's my character.
Also..sya trkjut bila dpt tau yg nama abg tiri dia c Xavier juga.
I can see it in his eyes..betapa bangganya dia sama nama dgn c Xavier.
Damn..tdk silap² jdi saingan suda dia ni..
"Bro"
Sya pusing mnghdp c Ryan.
"Apa?"
"Teda..kau zone out..ko..ok ka?"
I snorted.
"Kau nmpk sya ok?"
He flinched at my stern voice.
"La..urg tanya ja puun"
He said with a pout,I just rolled my eyes.Kami tgh on the way p cafeteria.
Berita pasal c Xavier hilang heboh satu skola.D station radio pun ada masuk.
Sejak dia tiada sya rasa generally empty.
Sya rindu tingu senyum dia..
Sya rindu dgr ketawa dia.
I really miss to feel his kiss..
The way his eyes shine when he fit to a cute laugh,
The beautiful sight when his smooth white skin glow under the sun.
The glint in his eyes when he's amused.
God..I really miss him so bad.
And I fucked up so bad.
Bnyk perkara negatif yg mnghantui fikiran sya.
Dia d mana skg?
Dia selamat ka?
Mcm mana kalau dia trbunuh sbb brapa hari sda dia tdk kena jumpa.
God.. .
Tu antara pikiran yg paling bodoh prnh trlintas d minda sya.
"Bro"
Suara c Ryan kasi sedar sya dari lamunan.Sya cuma tingu dia dgn blank expression.
"Kau tdk order makanan kh?"
"Tdk..tolong kasi beli sya minuman"
Dia angguk trus dia brgegas p d counter.Sya p cari tmpt duduk kosong trus sya cepat² claim.
Bunyi tu pintu cafeteri kena buka buat sya tingu siapa yg mau masuk.
Marco
Dia senyum² msuk p cafeteria smbil tingu telefon.Sya perhati ja dia p d counter smpailah dia duduk d meja kosong.Mata dia tdk lari dari tu telefon dia.
Sya mula trfikir..
Knapa urg mcm dia sanggup kasi tinggal c Xavier yg bgtu cukup perfect.
Xavier..
God,sya btul² rindu btul sama dia.
"Nah air kau..sya beli juice ja,tdk apa ka? Kalau mau lain sya boleh beli lain"
Sya cuma geleng smbil buka tu botol punya cap.Sya teguk bnyk² smbil mata sya masi trtumpu sama ex c Xavier.
"Mari pinda sana"
Sya bangun sambil sya ambi beg sya.C Ryan mara² sbb dia baru mau suap nasi d mulut dia.Tpi dia ikut jga sya p tmpt c Marco.
"Yo"
Blng c Ryan trus c Marco tingu kami dua.
"Ada urg ka duduk sini?"
Sya tnya tpi dia geleng,so kami pun duduk la.Sya sbela dia c Ryan dpn dia.Lpas c Ryan duduk ja trus dia cpat² suap nasi p mulut dia sbb tkut sya bawa pindah lgi.
"So..what's up?"
C Marco tnya sya blh sense dia rsa annoying sma tdk selesa.
"Oo teda saja mau kwn²"
Blng c Ryan.Hmm,bgus juga ni bdak buli jdi mulut sya.
"Oo ok.."
C Marco angguk smbil start mkn.
Sya nmpk ada parut d lengan sma pergelangan tgn dia tpi sya diam ja..Tpi kmungkinan c Marco perasan sya meningu trus dia kasi turun sleeve dia.
"Kalau dia tiada tu masa mungkin sya mati d toilet hari tu juga"
Tiba² dia bsuara.C Ryan jdi second mouth sya pun brtanya:
"Apa tu? Siapa?"
"C Kimmy"
Jwp dia sambil mngeluh.Sya anguk² smbik sya tarik tray c Ryan without looking at him.At the corner of my eyes Ryan was glaring but I don't care though ..
Sya ambi tu kentang goreng trus sya kasi msuk d mulut.C Marco kasi terus cerita smbil trsenyum tawar.
"Kalau dia tdk jumpa sya hri tu sya tdk tau la apa jdi sama sya..Dia yg kasi stop sya cutting tgn sya"
Dia blng sambil dia pegang tu parut d lengan dia.
"Tpi skg dia hilang"
Sya blng trus dia mngeluh sedih
"I know right?. I miss him too..I always pray he'll be safe and come back to us soon"
Sya genggam penumbuk sya d bwh meja.
Sya jdi bengang knapa c Xavier tiba² mnghilang.
"He's a smart kid,he'll be okay"
Dia senyum sama sya.Dgn pandangan dia tu sya boleh tau dia pun kisah juga sama c Xavier.(author's note:(oh only if you know)
"Sumpah kalau sya jumpa org yg kasi sakit dia mmng no mercy sya kasi"
Sya blng dlm getap gigi.C Marco tepuk bahu sya dgn senyum paksa.
"Believe me bro..I was thinking the same too"
"I swear,whoever is out there that had him will pay for their stupid mistake"
C Marco tunduk smbil mngangguk.Loceng msuk kelas brbunyi trus kmi srentak kluar dri cafeteria.
Masa on the way p class c Marco ckp sma sya:
"I was thinking..mungkin pesalah dsbalik ni kjadian mngkin ada d antara org trdekat"
Sya trdiam,c Ryan pun tingu dia.
"Tdk mustahil kn? mngkin blh jdi classmate atau musuh lama dia"
Kbetulan time tu kmi trlimpas c Donny.Dia nmpk sya trus main tembirang lgi dia angkat dagu smbil senyum sinis sma sya.
"Enemy.."
Sya bisik..
"Ya..mcm..ex yg dia benci perhaps?"
C Marco blng.
I stay quite as I started to think.
Smua ni bikin keliru..
Tpi satu nama timbul d kepala sya.
Donny.
YOU ARE READING
My Mr.Romance♥[SABAHAN]
Romance-YOUVE BEEN WARNED -SLOWLY EDITING&UPDATING -LANGUAGE mixed with Eng. & SABAHAN So sya kasi biar and continue membaca.I frowned bila budak tahap 2 yg duduk d meja sebelah rushing lari dri meja durang. Well that's weird. . Malas mau ambil tau sya ter...