4 jam..
Kami tunggu 4 jam.
Sya mula penat duduk d bangku hospital ni.Sudala sejuk x selesa lagi.
Ibu kandung c Xavier trtidur d bahu suami dia lepas kepenatan menangis.
Smua keluarga dia ada d sini..trmasukla abg dgn adi tiri dia sama dua org bestfriend dia.Jerry sma Victor kalau sya x silap.
C Ryan,abg tiri c Xavier sma kawan c Xavier stay d hostel pelawat utk brehat.Sementara kami yg lain ni pula brjaga d ruang menunggu.
C Donny pula masuk ICU juga sbb luka yg dia kena pukul tu teruk tpi x seteruk mcm c Xavier kena buat.
Xavier..
Bila sya trbayang balik condition dia mcm mna sya jdi geram.
Geram sbb sya x boleh protect dia mcm yg sya suda janji dgn diri sya.
"X tidur ka..mau dekat jam 2 suda ni"
Sya angkat muka bila aunty Mary tegur sya.Dia senyum biar pun dia nmpk penat sgt.Dia duduk d sebelah sya smbil mngeluh.
Dia ada suruh sya balik rumah utk salin baju tpi sya refuse as politely as I can sbb no way in hell sya mau kasi tinggal ni hospital.
Tdak selagi tu doktor x keluar dri bilik pembedahan c Xavier.
" x la aunty..lgi pn sya x trtdur juga ni"
Dia angguk² faham.
"You know.."
Dia bsuara lgi trus sya pusing tingu dia.
"He really likes you but never admit it out loud though.."
Kembang hati sya dgr ckp dia.
"Really?"
Dia ketawa kecil sambil mengangguk.
"Yeah..I still remember that one time he come home with a wide smile across his face..probably thinking about you"
Dia langgar bahu sya trus sya x semena² pun blh trsenyum.
"He's such an sweetheart.."
"Agree"
Sya akun smbil mengangguk.
Aunty Mary buka mulut mau bckp tpi bila tu douvle door tebuka kami dua trus bediri.Ibu kandung c Xavier sma bapa tiri dia pun bangun.
"Doktor! Anak sya mcm mana?"
Tu doktor angkat tgn trus ibu c Xavier brhenti bckp.
"Your son is safe"
Kami semua terus mngeluh panjang tanda syukur.Sumpah sya tahan ba nafas sya tu masa.Sikit sya jatuh trkulai d lantai hospital tu.
"Blh kami jenguk dia ka sekarang?"
Tu doktor angguk then ibu c Xavier trsenyum lebar.
"Tpi jgn trlmpau ramai ya,dia masi dlm keadaan separa sedar..Jadi kamu kena bergilir² pgi tengok dia."
Kami angguk paham pastu dia bredar sma nurse² yg lain.Ibu c Xavier sma husband dia dluan masuk.Aunty Mary pula p d hostel pelawat utk kasi bangun yg lain.
I was left alone on the hall.
But I don't mind..
My Xavier's finally okay.
____________________________
"Bro..ko x masuk ka p tingu dia?"
Sya tingu c Ryan.Yg lain suda take turn tingu dia.Abg tiri dia masi d dlm.
" p la tengok dia dulu.."
Ibu c Xavier blng smbil dia dukung adi tiri c Xavier.Sya pun bangun p masuk d bilik tmpt dia kena tahan.
Somehow I felt my foot was heavy going through the door.
Sya pun x tau knpa.
Tpi dgn determination sya sndiri sya beranikn diri masuk p dlm.
Sya bdiri dkat tu pintu then sya nmpk abg tiri dia c Xavier (Author:they had the same name remember) duduk.
Dia tengah pegang tgn c Xavier smbil dia usap rambut dia.
Sya tengok tmpt lain sambil genggam penumbuk sya bila abg tiri dia cium dahi dia.
For god sake was I jealous of him?
Dia cuma abg tiri c Xavier ja pun.
"Rest well sweetheart"
Berdengung telinga sya dgr dia ckp bgtu.Bila abg tiri dia bangun dia perasan sya tgh bdiri d pintu meningu dia.
Dia renung sya tajam² mcm sya ni syaitan laknat yg dia prnh jumpa.I refused to back down so sya pun maju p katil c Xavier.
Bila sya dekat abg tiri dia.Dia genggam lengan sya sekuat mungkin.Trus dia bisik sya.
"I know you have problems with my brother..Sya sumpah ko kasi sakit dia lgi sya cari kau smpai lubang cacing"
Hmph..posessive..
Dia lepas sya trus dia keluar.
Now..its just me and him..
Sejuk bdn sya bila sya duduk d tmpt abg c Xavier duduk beberapa minit lalu.Dgn jari yg trketar² sya genggam tgn dia yg sejuk.Sya tengok muka dia..
He look ..
So peaceful..
Inoccent like an angel..
God..I have to thank his mother for giving birth such a beautiful angel like him..
Muka dia pucat prnafasan dia dlm ritma yg tenang.tu oksigen d mulut dia brkabus bila dia hembus nafas.
Sya kucup tgn dia yg x respon dgn sentuhan sya.
Setiap minit sya akan cium tgn atau bibir dia.Sya rasa mcm sya tgh mimpi dpt sentuh dia begini.
Rindu..
Ya..rindu.
Skg sya sedar betapa pentingnya dia dlm hidup sya.
Air mata sya gugur d kain putih yg mnyelimuti bdn dia.Sya bawa tgn sejuk dia p d bibir sya.
X taula brpa lama sya duduk d sna tpi ada tu doktor dtg bgitau sya yg suda smpai masa utk sya keluar supaya dia dpt brehat cukup.
Sya mau protest tpi sya tau ni utk kbaikan dia juga.Jadi sya pun akur dgn tu doktor.
Sbelum sya keluar sya sempat kucup bibir dia and sentuh dahi dia.
"I love you"
Then sya pun keluar dri tu bilik dgn hati yg masi sma dia.Dgn langkah yg berat dan dada yg sempit.
_______________
Kimberly p.o.v (suprise!!)
"I love you"
Sya dgr dia ucap tu prkataan.Sya buka mata bila sya pasti yg dia suda keluar.
Air mata sya mengalir tanpa sya sedar.
"I love you too,.Mason.."
YOU ARE READING
My Mr.Romance♥[SABAHAN]
Romance-YOUVE BEEN WARNED -SLOWLY EDITING&UPDATING -LANGUAGE mixed with Eng. & SABAHAN So sya kasi biar and continue membaca.I frowned bila budak tahap 2 yg duduk d meja sebelah rushing lari dri meja durang. Well that's weird. . Malas mau ambil tau sya ter...