Mason p.o.v (suprise b*tches)Sya bole nmpk c Xavier duduk dlm keadaan tdk selesa sbb dia balik² meningu telefon sambil² mencuri pandang p tmpt sya.
Mau ckp sya tdk curious apa yg dia tingu d telefon dia mmng tipula..
Bila tu cikgu announce kami boleh balik sya tdk buang masa angkat buku sya trus sya keluar dri tu kelas.
"Mason wait!"
C Xavier panggil.
Ada sya layan?
No.
Sya buat mcm pekak badak ja sambil sya jln laju² p entrance skola.C Xavier mgejar dri belakang.
"Mason!"
C Ryan kerut dahi bila dia dgr c Xavier panggil tpi sya tdk layan.Dia berenti separuh jln menuggu c Xavier tpi sya heret dia keluar guna kolar baju dia.
Sampai d parking lot sya trus naik kereta dia.Mata sya trus trtumpu d main building tu skola smua plajar brpusu² keluar sbb mau balik awal.
Sya tunggu smpaila pelajar trakhir kluar dri tu bangunan.
No sign of Xavier.
Sya mengeluh sambil menyandar.Sebahagian diri sya mau ja p minta maaf sma dia tpi sebahagian yg lain pula sya rsa he deserve it.
"Kesian c Kimmy ko kasi tinggal tdi"
Bilang c Ryan,sya jeling dia sambil sya tingu d luar jendela.
"Does it look like I give a fuck?"
C Ryan geleng kepala sambil dia mula drive.
"Tapi—"
"Just fucking drive okay?"
That is enough to make him shut.
"Okay"
C Ryan blng.I hate to hurt his feeling but I can't help it..
Now I'm starting to think that I'm selfish.
I sighed and massage my temple.
"Pride is bitch"
•
•
•
•
"Aren't you going to answer that?"
C Ryan ckp tanpa dia pusing menghadap sya.Sya pula cuma tingu ja tu telefon sya marak² brlampu sbb ada org call.
XAVIER.
"malas"
Simple ja jwpn sya.Sya kasi biar tu call mati sendiri.Tpi brbunyi balik.
Gatal hati sya mau sambut trus minta maaf sama dia berkali².Tapi sya tdk tau la kenapa benda simple bgitu pun sya susah mau buat.
Ego..
Like I said pride is bitch.
"Sambut laa"
C Ryan blng sambil mata dia fokus d jln raya.Jari sya hampir mnyentuh tu skrin tpi sya cepat² kasi flip trus sya cabut bateri dia.
C Ryan mengeluh sambil geleng kepala.I glare at him.
"What?"
Dia mengeluh lagi.
"Kau ni susa juga ba.."
Sya diam ja sambil genggam penumbuk sya.
I know that..
"Mana kau tau kalau call c Xavier tu penting? Na..nanti menyesal tiada guna oo"
I know! And I'm scared to think about it too !
Sebaliknya sya jwb dia :
"Fucking shut up"
"Haih...Mason..Mason..ko kena ingat juga c Kimberly tu sensitif,fragile ..inoccent ..Kalau kau tdk tunduk sma ego kau bila lh kau mau dapat dia?"
Okay,ayat dia buat sya brpikir sejenak
I fucking hate it that you're right.
"Whatever"
•
•
•
•
•
•
<THE NEXT DAY>
Dia tdk dtg skolah.
Yg ni buat sya confused.Dia tdk pernah absent.Sya ada jumpa kwn dia c Victor dia ckp dia pun hairan knapa dia tdk hadir.
Sbelum ni dia tdk pernah ponteng kelas pun.
Ponteng? Sya tdk rasa dia jenis yg langgar peraturan skola unless dia perlu.
Lamunan sya trhenti bila sya nmpk ada kereta polis d bilik guru.
Miss Mary?
Sya trus p tmpt tu cikgu² brkumpul.Ada beberapa org polis officer tgh bckp sama cikgu² d situ.
Ibu angkat c Xavier tengah menangis.Sya approach dia
"Miss? Kenapa ni?"
Dia pusing mnghdp sya trus dia pegang bahu sya.
"Do you know where my son is? Please! He hasn't been home last night!"
Sya pelan² kasi pry off tgn dia.
"Dia tdk balik?"
Sya tanya trus dia menggeleng.
"Aunty b-balik awal kelmarin tpi c K-Kimmy tdk muncul² sampaila mlm.Aunty pun brgegas p b-balai buat report"
Sya kerut dahi tingu dia.Tdk kn c Xavier lari dari rumah?
Shit!
Oh no.
Fuck
Fuck
FUCK!
Mungkin pasal tu lh dia call sya kelmarin.
I was fucking stupid!
I fucking ignore his desperate call!
Sya limpas ibu c Xavier trus sya tarik kolar tu officer cikgu² yg lain trus p dekat kami.
"Did you try to fucking find him?! Did you?!"
"Mason,you need to calm down!"
"Let go of the officer Lee!"
Tu cikgu teriak sya tpi sya tdk peduli dorang semua yg sya fokus cuma tu polis yg sya tengah renung
"Mason Lee let him go or you'll immediately expelled!"
Tu pengetua jerit baru sya kasi lepas dia.
"Kami masih dalam usaha mencari mangsa buat masa ni.Lagipun,dgn kehilangan dia secara tiba² ni tdk banyak membantu utk kami cari bukti.I'm sorry but you need to be patient for our service"
I inhaled deeply as my hand went to my mouth.
Tu polis officer ada tanya² soalan dan sya ada bgitau dorg yg c Xavier ada kena kacau oleh nombor yg tdk dkenali sejak kebelakangan ni.
"Thank you for the information,we'll try to track the number as soon as we can.And Mrs.Mary? Please be strong and patient for your son's sake"
Ibu C Xavier mengangguk sambil kesat air mata.Tdk lama lepas tu sya kena suru balik kelas.
I swear I'll personally kill whoever that fucking bitch if he hurt my Xavier.
I closed my eyes and clenched my fist.
Now I felt guilty and regret.
Xavier's missing..
"Where are you baby?"8
YOU ARE READING
My Mr.Romance♥[SABAHAN]
Romance-YOUVE BEEN WARNED -SLOWLY EDITING&UPDATING -LANGUAGE mixed with Eng. & SABAHAN So sya kasi biar and continue membaca.I frowned bila budak tahap 2 yg duduk d meja sebelah rushing lari dri meja durang. Well that's weird. . Malas mau ambil tau sya ter...