Kapitola VI.

207 22 0
                                    

Když vešli do pokoje, první, na co se Nelrias zeptal, byly dvě postele, které byly těsně vedle sebe uprostřed pokoje. ,,Co to je?"

Violet se nejdřív krátce zasmála s tím, že si s ní nejspíš dělá jen srandu, ale když pohlédla na jeho obličej, nenašla tam žádný humor. Ostatně jako vždycky.

,,Ty vážně nevíš, co je postel?" zeptala se pro jistotu. Nelrias v odpověď zakroutil hlavou. ,,To je postel a slouží k tomu, aby na ní lidi spali. Teda, z devadesáti procent na ní jenom spí. Copak draci nic takového nemají?"

,,Nám slouží ke spánku země. Nebo pak tráva. Ta je celkem příjemná. Ale moc jí u nás neroste, takže je to celkem požehnání, když na ni ulehnem." pokrčil rameny Nelrias a opatrně přešel k posteli, jakoby na něj snad mohla vyskočit a kousnout ho.

Violet nad tím jen pozvedla obočí. ,,Tak se tu zatím hezky seznamuj s postelí, já se půjdu vykoupat. Musím toho využít do té doby, než si to hostinská rozmyslí." Sundala si batoh ze zad a vytáhla z ní rozříznutou košili. Jo, tak do tohohle se už nejspíš nikdy neobleče. Může z toho možná tak udělat obvazy.

,,Něco se mi na té ženě nezdá." promluvil znovu Nelrias mezitím co stále ve stoje studoval postel. Violet, ignorujíc jeho pokusy o navázání kontaktu s postelí přešla ke skříním, jestli v nich náhodou něco nenajde.

,,Co se ti na ní nezdá?" zeptala se, mezitím co z jedné skříně vytáhla bílé prostěradlo a vzápětí na to ho vrátila.

,,Ty její oči. Je na nich něco nelidského. A to jsem poznal i přestože jsem moc lidí zatím neviděl." odpověděl. Konečně usoudil, že dřevěná konstrukce s matrací nepředstavuje žádnou hrozbu a posadil se na ni.

Ty máš teda co říkat. ,,No, měla je hodně zelené. Jedovatě zelené. Ale takhle se může narodit i normální člověk, když má ty správné geny." Sama si všimla něčeho divného na oné hospodské, no nechtěla tomu věnovat pozornost, neboť by pak mohli něco vytušit lidé a donutit ji pátrat po pravdě. Což nikdy není příjemné, hlavně pokud jde o hospodskou, co vám dá zdarma jídlo i pití.

Nelrias Violet chvilku sledoval, potom zakroutil hlavou. ,,Chci jen říct, že bys si měla dávat pozor, Dovahkriid."

,,Violet." skočila mu do řeči. Konečně otočila pohled od skříně k němu. On se jen nechápavě zamračil. ,,Jmenuji se Violet, ne Dovahkriid. Žádal jsi mě o jméno už na začátku, abys nemusel používat tamto... oslovení." zavrčela v odpověď, vytáhla že skříně bílou košili, kterou tam náhodou našla a odešla z pokoje. Nelrias nestihl ani něco říct a už zavřela dveře.

***

Dostat se do koupelny nebylo těžké. Přece jen, pamatovala si, kam hospodyně ukazovala a tolik času, aby na to od té doby zapomněla, neuběhlo.

Uvnitř to nevypadalo nijak špatně. Obyčejná kovová vana, dostatečně hluboká na to, aby se tam celá ponořila, vedle skříň s ručníky a nějakými mýdly. Musela si přičichnout ke každému z nich, aby zjistila, která z vůní jí bude nejvíce vyhovovat. Nakonec si vybrala to s vůní fialek.

S povzdechem si začala svlékat špinavé oblečení, které měla na sobě bohové ví jak dlouho. Doteď z něj cítila svůj starý domov v jeskyni. Vyvolávalo v ní smutek, kvůli němuž si přála to oblečení zahodit a podpálit. Přesto to neudělala, jelikož do většiny z nich se bude muset stejně po koupeli vrátit – v pokoji se jí podařilo najít pouze košili, nic víc.

Když měla všechno dole, vlezla do vany. Voda v ní byla příjemně teplá. Všechny svaly ve Violetině těle se začaly uvolňovat, až si myslela, že se sama stane součástí vody. S blahem v očích se do ní ponořila celá a chvilku tam jen tak seděla. Teprve až po několika minutách se rozhodla vzít do rukou mýdlo a pořádně ze sebe dostat špínu. Nezapomněla ani na své vlasy.

Dračí krevKde žijí příběhy. Začni objevovat