NOMBO SATU

26.4K 316 6
                                    

*alifa's pov*

Hari pertama aku menjadi seorang pengawas. Gugup memang ada. Takut pun ada. Tapi aku berani. Sikitlah.

Aku melangkah dengan penuh rasa akward. Tanpa menghiraukan sesiapa aku pergi ke blok tingkatan 4. Aku bertugas di situ bersama ahli kumpulan ku yang lain.

"As salamualaikum." Sapa ketuaku. Ahmad.

"Waalaikumsalam." Jawabku.

"Nah tanda tangan." Aku mencapai pen ditangannya lalu memberikan sign aku yang paling lawa sekali.

"Thanks." Dan dia terus berlalu pergi. Tanpa aku sedar. Ada seseorang yang sedang memerhati.

Usai mengeluarkan murid murid dari dalam kelas. Aku berjalan di belakang mereka menuju ke dewan. Harini perhimpunan. Paling malas nak join. Tapi terpaksa.

Sepanjang perhimpunan. Aku hanya tidur. Malas nak dengar speech. Bosan.

Selepas tamat perhimpunan aku dan kawanku xara melangkah ke kelas. Walaupun kelas kami beebeza tapi kami masih berkawan rapat.

Baru sahaja aku mahu masuk kelas kakiku di bentes. Aku hampir jatuh. Nasib tak jatuh kalau tak budak kelas aku dapat tengok aksi nangka busuk jatuh.

"Haha padan muka." Katanya lalu pergi keluar kelas.

"Ei stupid." Marahku.

Dia berhenti berjalan dan terus melangkah kearah aku. Mukanya rapat dengan muka aku. Mungkin jarak kami hanya 2 inci. Aku terkaku.

"Yang stupid tu engkau." Katanya dan berlalu pergi.

Hampir nangis aku dibuatnya kerana satu kelas ketawakan aku.

"Kau ingat dia nak kiss kau ke. Hahaha." Suara suara anasir yang tak guna tu. Buat aku rasa makin nak nangis.

Sepanjang kelas sains aku hanya diam tidak bersuara. Bersuara pun hanya bila perlu je.

Sedang aku termenung. Ada satu tangan lelaki menepuk mejaku. Siapa lagi kalau bukan TENGKU NAUFAL DARIY.

"Kau nak apa lagi. Tak puas ke kau malukan aku tadi." Air mutiaraku hampir jatuh. Tapi aku tahan.

"Aku nak kau." Kata katanya buat aku terpaku.

"Kau jangan perasan. Perempuan busuk macam kau siapa je nak. Hahahahha." Katanya lalu pergi.

"Hina sangat ke aku?" Air mataku akhirnya jatuh.

Tiba tiba nazmeer yang nampak aku datang kearah pondok yang aku duduk tadi.

"Hey. Kau kenapa nangis."dengan pantas aku mengelap air mataku.

"Mata masuk habuk." Ringkasku.

"Storylah. Takkan mata masuk habuk sampai hidung sekali merah." Nazmeer cuba buat lawak. Tapi. Tulah. Tak sampai.

"Tak de apa apa lah. Aku stress belajar je. Sokay. Aku balik kelas dululah. Bye." Aku bangun dari pondok tu dan terus melangkah kearah kelas.

Langkahku terhenti. Seseorang mengganggu laluanku.

"Please ketepi aku nak peegi class." Aku tak mendongak.

"Sekali lagi aku nampak kau dengan nazmeer berdua duaan. Aku pecahkan kepala kau." Katanya dengan kasar lalu pergi.

Aku memandang belakang badannya.

"Dia ni kenapa. Takkan la jeles." Aku hanya mengangkat bahu sedikit dan terus menyambung perjalanan.

Akhirnya waktu balik.

Aku mengemas beg untuk pulang kerumah.

Aku mahu memasukkan pencil box kedalam beg tapi aku tak jumpa pencil box aku. Aku mencari dan mencari. Ergh tak jumpa.

"Cari ni ke busuk." Aku memandang pemilik suara itu.

"Give me back stupid." Aku cuba mencapai tapi aku lagi pendek dari dia.

"Kiss aku dulu." Aku mengerutkan dahi.

"Apa benda kau mengarut. Kau nak ke stinky girls macam aku cium kau?" Aku memperli kata katanya tadi.

"Nak. Cepatlah. Kalau kau nak benda ni selamat." Dia memandang sinis pada aku.

"Tak nak aku kiss lelaki stupid macam kau. Kau boleh amik pencil box tu. Aku ada banyak lagi kat rumah." Kataku berlagak tenang dan terus mengambil beg.

"Bye." Aku meninggalkan dia keseorangan di dalam kelas.

Aku melabuhkan punggungku diatas kerusi di balkoni bilikku. Angin sepoi sepoi menampar pipiku.

Haih bahagianya hidup kalau aku tak kena kacau dengan makhluk gila tu.

Sedang aku termenung, iphone milikku berbunyi.

"Hello?" Aku menaikkan kening.

"Kau buzy tak petang ni. Turun train archery jom aku sorang la." Kata nazmeer.

"Tak. Aku tak buzy. Boleh. Pukul 3 aku datang. Kau tolong bukakkan stor tau." Aku tersenyum lebar akhirnya ada aktiviti petang ni.

"Ok princess." Talian dimatikan.

Aku terkejut. Dia panggil aku princess.

Tanpa membuang masa aku menukar baju dan terus turun untuk lunch.

Selepas makan aku mengambil kunci ducatti ku dan terus pergi kesekolah.

Aku memarkir motoku di bahagian depan sekolah.

Alhamdulillah tengku gila tu takde petang ni kalau tak dia mesti dah kacau aku.

Aku mengambil peralatan ku di stor. Dan terus berjalan ke gelanggang. Terlihat nazmeer yang sedang shoot.

Arrownya semua tepat ke ring merah dan kebawah. Hebat.

Tanpa bersuara aku terus mulakan training aku.

"Thanks datang. Kalau tak aku sorang sorang je." Nazmeer senyum manis padaku.

"Haha. Small metter." Dan aku pun terus memulakan shoot aku sekali lagi.

Selepas shoot 6 batang arrow aku dan nazmeer pergi retrive arrow.

"Wah hebat jugak ek kau. Ring biru kebawah je semua." Puji nazmeer.

"Aku biasa je kau tu yang pro. Semua ring merah. See? Ada dua dalam bulleyes." Aku memujinya balik.

"Haha ok kita sama sama hebat." Sedang aku bergurau dengan nazmeer. Aku perasan tengku gila tu memerhati kami. Dan aku apa lagi teruskan jelah guarauan aku denagn nazmeer.

Sampai sahaja di parking lot aku ditarik kasar.

"Kau nak apa. Aku nak balik lah." Aku memandang lelaki gila itu.

"Aku cakap apa tadi. Kau tak faham faham lagi ke?" Mukanya kalini lebih serius.

"Ish. Biarlah aku nak buat apa pun. Bukannya aku susahkan kau." Aku menjeling dia.

"Memang kau tak susahkan aku. Tapi kau susahkan hati aku." Katanya lagi.

"Dah lah kau. Sudahlah kau nak permainkan hati aku. Kau tak serik lagi ke buat aku nangis. Stop playing with my heart." Air mata aku tahan. Jangan jatuh please.

"Hey...." katanya terhenti apabila nazmeer datang. Dia terus pergi dari situ tanpa katakan bye or something.

"Kau ok?" Soalannya aku tak jawab aku hanya pergi meninggalkan dia seperti naufal tadi.

Tbc

COUSINWhere stories live. Discover now