Sudah tiga bulan dariy terlantar. Kandungan alifa juga sudah menunjukkan tumbesaran yang sihat.
"Hubby. Tengok perut sayang. Dah buncit kit. Baby dalam ni sihat je. Haritukan. Dia cakap dia nak dengar suara daddy dia. Bilalah daddy nak bangun ek?" Ujar alifa sambil memegang tangan dariy yang diletakkan diperutnya.
Krekk
Pintu terbuka. Alifa memalingkan muka kearah pintu tersebut.
"Kau nak apa lagi." Ujar alifa tak puas hati.
"Aku nak kau. Kau tak bosan ke? Laki kau dah tak boleh bangun. Mesti kau nak belaian kasih sayangkan?" Sinis nazmeer.
"Aku tak perlukan belaian kasih sayang dari lelaki lain. Aku cuma perlu dariy. Biarlah dia tak boleh bangun pon. Bukan masalah kau." Ujar alifa membalas kata nazmeer.
"Wow. Panjang hujah kau sayang." Nazmeer menghampiri alifa. Alifa terdorong kebelakang sehingga badannya menyentuh dinding.
"Kau nak buat apa ni???" Ujar alifa ketakutan
"Apa yang sepatutnya aku dapat." Dia cuba membenamkan bibirnya ke bibir alifa tapi alifa sempat mengelak.
"Kenapa kau elak." Sepucuk pistol dikeluarkan dan dituju ke alifa.
"Nazmeer.. please." Air mata alifa sudah jatuh berderai.
"Sepatutnya kau yang mampos. Bukan dariy. Tapi aku tak tahu kenapa dia baik hati sangat nak selamatkan perempuan jalang macam kau." Jarit nazmeer. Bergema bilik itu.
"Apa kau cakap ni?" Soal alifa kebingungan.
"Aku yang langgar dariy depan mall tu. Aku yang buat sebab aku cinta kau sangat. Tapi kau sia sia kan cinta aku. Bila aku sayang. Aku sayang betul betul." Jerit nazmeer.
Panggg
Bunyi lepasan pistol bergema diseluruh bilik peribadi dariy. Alifa memejam mata rapat.
"Nazmeer." Alifa menutup mulutnya. Tak sangka yang ditembak itu dirinya sendiri. Nazmeer terkulai layu.
Alifa cepat cepat menekan butang kecemasan. Selang beberapa saat doktor dan nurse datang ke bilik itu.
Dalam masa yang sama tangan dariy mula bergerak gerak.
Baru sahaja alifa ingin memegang dariy dirinya ditarik keluar.
Mayat nazmeer juga diangkat keluar menuju bilik lain
"Eh suami saya dah bangun tu." Ujar alifa sambil cuba berlari kearah dariy.
"Puan. Sila bertenang dan tunggu diluar." Alifa menunggu doktor diluar.
Tiba tiba polis datang dan meminta alifa ikut mereka ke balai polis kerana kes kematian nazmeer.
"Puan. Sila beri keterangan yang jujur tentang kejadian ini." Ujar seorang inspektor.
"Baiklah." Alifa bermula cerita dari A sampai Z.
"Terima kasih atas kerja sama puan." Alifa dihantar semula ke hospital. Dengan pantas dia melangkah kearah wad dariy
Pintu dibuka perlahan lahan. Mukanya kembali berseri.
"As salamualaikum hubby." Dariy memaling kesisinya. Mukanya juga menjadi manis
"Sayang." Pelukan erat diberi oleh alifa.
"Sayang pergi mana. Lama hubby tunggu." Ujar dariy
"Nanti sayang cerita kay?" Alifa rasa seronok sangat
'Alhamdulillah'
×××
Harini dariy dah boleh discharge. Barang barang semua dah dipack.
YOU ARE READING
COUSIN
Romance"I'll never fall in love with my own cousin" "I dont like to share my life with my cousin" Kata kata angkuh dari seorang gadis bernama Tengku Alifa Bariya. Egonya tak kemana. Jodohnya tetap 'dia'. Sudah tertulis dilauhmahfuz. Tetapi ego menyelubungi...