*alifa's pov*
Harini dariy langsung tak layan aku. Aku cakap pon dia tak layan. Dalam kelas langsung tak pandang aku.
"Dariy." Aku menarik lengan dia yang berlapik baju sekolah itu.
"Apa..." suaranya mendatar.
"Apa salah saya?"
"Nothing. Just leave me alone." Dia merentap tangan dia dari genggaman aku. Sedih aku.
"Dik. Kau kenapa ni?" Soal abang mika yang memerhatikan aku.
"Dariy..." air mata hampir mengalir.
"Kenapa dengan dia? Dia ada sakit yang boleh membawa maut ke?" Soalan abang mika buat aku tersentak.
"Abang. Mana ada. Dia cuma..." berat untuk aku ungkapkan.
"Cakap jelah. Abang sentiasa dengar." Ujar abang mika sambil memandang jalan
"Dia langsung tak layan kea harini. Bila kea tanya kenapa. Dia kata tinggalkan dia berseorangan. Kea rasa kea tak ada buat salah." Sedih pulak tibe tibe.
"Hm. Kea biar je dulu dia tenangkan diri. Mungkin dia ada masalah sendiri yang kita tak tahu."
"Okay."
×××
"Kenapa kau buat aku macam ni alifa. Dasar perempuan tak guna." Barang barang di dalam biliknya bersepah.
"Abang. Kau kenapa?" Suara garau menerpa ke dalam bilik dariy.
"Kau diamlah dik." Suaranya perlahan. Matanya ditutup. Air matanya tidak berhenti mengalir.
"Ding dong"
Loceng rumah mereka berbunyi.
"Bang. Kawan kau datang." Kata adiknya , Tengku Nurhan Dariy.
"Siapa?" Suaranya mendatar.
"Entah. Aku dah jemput dia duduk kat sofa bawah. cepatlah kesian dia." Ujar nurhan.
"Huh." Dariy mendengus lalu mengatur langkah menuju ke ruang tamu.
Pandangannya tajam pada susuk tubuh itu.
"Kau nak apa?" Soal dariy dingin. Tiada lagi panggilan manja antara mereka.
"Awak. Saya buat salah apa? Maafkan saya?" Alifa membuat muka kesian dengan harapan dariy akan maafkan dia.
"Heh. Mudah kau mintak maaf. Tapi susah aku nak maafkan. Dua kali alifa. DUA KALI." Air matanya sudah tidak boleh ditahan. Dia menangis.
"Awak...." alifa juga turut menangis. Pertama kali dia melihat lelaki dingin seperti Dariy mengalirkan air matanya. Terasa dirinya dihargai.
"Apabenda ni. Aku sayang kau bagai nak gila aku turunkan ego aku demi kau. Tapi apa yang kau buat ni alifa." Dia mencampakkan kepingan gambar pada alifa lalu sambung menangis.
"Awak.. saya tak buat ni." Alifa menerkup mulutnya. Gambar dia sedang disuap oleh irfan dan gambar mereka berdua.
"Habistu tu siapa? Huh? Kembar kau?" Suara dariy kuat.
"Awak.. ni fitnah... saya tak buat semua ni.." alifa menangis. Dirinya difitnah. Entah siapa yang dengki sangat dengan dia.
YOU ARE READING
COUSIN
Romance"I'll never fall in love with my own cousin" "I dont like to share my life with my cousin" Kata kata angkuh dari seorang gadis bernama Tengku Alifa Bariya. Egonya tak kemana. Jodohnya tetap 'dia'. Sudah tertulis dilauhmahfuz. Tetapi ego menyelubungi...