NOMBO SATU PULUH

7.3K 123 3
                                    

"Irfan. Aku nak cakap sikit." Kata dariy sambil memeluk bahu irfan.

"K..kau nak cakap apa?" Soal irfan takut takut.

"Kau boleh tak jauhkan diri dari alifa? Pastukan. Kau boleh tak jangan kacau life aku dengan alifa?" Soal dariy.

"M..mana ada aku kacau life kau dengan dia." Kata irfan lagi.

"Habis. Gambartu? Bukan kau yang upah alfan?" Dariy membuat muka dinginnya.

"Mana ada. Kau jangan nak menuduh eh." Kata irfan sambil mendengus ganas.

"Okay. Tak mengaku tak apa. Tapi kau kena ingat. Kau trylah banyak kali pun. Alifa tetap aku punya." Dariy menolak bahu irfan kasar.

Dariy berjalan kearah 'THE HOT' yang diketuai hana.

"Hana." Dariy dingin

"Ye. Sayang? Ada apa? Rindu I eh?" Soal hana sambil mencapai tangan dariy.

"Lepaslah sundal!!" Terbuntang mata hana bila dicop SUNDAL oleh orang yang dia suka.

"Hei. Jaga mulut you tu siket heh." Hana ingin menampar dariy tapi tangannya dipegang kuat oleh dariy

"Aku nak cakap. Kau dengan kawan kawan jalang kau ni.. jangan sebok sebok nak kacau relay aku dengan alifa. Sampai alifa calar sikit. Mampos korang semua." Dariy melepaskan genggaman kuatnya lalu berlalu pergi. Hana mendengus kuat.

×××

"Xara. Kau teman aku jumpa alifa?" Ujar dariy didepan pagar sekolah.

"Hm. Bila?" Soal xara.

"Sekarang." Tangan xara ditarik menuju kereta swift kelabunya.

"Kau kena mintak maaf kat dia tau." Kata xara sejurus selepas mereka sampai dirumah alifa.

"Okay." Mereka berdua saing keluar dari kereta dariy.

"Assalamulaikum." Salam xara dibalas dengan salam ibunya.

"Eh xara. Dariy. Ha masuklah." Kata ibunya sambil menjemput mereka berdua masuk.

"Aunty. Sebenarnyakan alifa kena trap. Irfan sengaja buat macam tu." Kata xara.

"Lah yeke. Tak baiknya." Keluh aunty salha.

"Aunty. Saya mintak maaf sangat sangat. Saya terlalu sayang alifa sampai saya jealuos lebih lebih." Kata dariy meminta maaf.

"Tak apalah dariy. Aunty paham. Cuma kamu pergilah tengok alifa kat atas tu. Harini dahasuk 6 hari dia tak makan." Muka pn salha sedih sangat.

"Okay aunty. Xara kau ikut." Ajak dariy.

"Eh pahal kena ikut kau pulak." Betah xara.

"Kau nak dia kena fitnah lagi?" Soal dariy. Xara hanya membuat mulut seperti '0' dan mengikut dariy dari belakang.

Pintu bilik diketuk.

'Masuk' suara alifa putus putus.

Mata alifa terbuntang dan terus memandang kearah lain. Tak nak bertembung mata dengan dariy

"Awak... saya mintak maaf." Kata dariy di hadapan alifa. Mata alifa bengkak akibat menangis. Mukanya cengkung.

"Alifa. Saya mintak maaf sangat sangat. Saya janji lepasni saya dengar penjelasan awak dulu. Alifa maafkan saya?" Soal dariy air matanya hampir jatuh melihat keadaan alifa.

COUSINWhere stories live. Discover now