Alifa's pov
Bahagianya angin petang yang menampar pipiku lembut ni.
Tiba tiba ada tangan yang mengganggu aku."Kau nak apa. Semak." Aku menjeling pemilik tangan.
"Aku nak kau." Sekali lagi dia buat lawak hambar.
"Tak kelakar." Aku bangun untuk pergi tapi dihalang oleh tengku bangkai itu.
"BUSUK." Aku menjeling makhluk bangkai tu.
"Huh." Lepas aku mendengus. Aku terus blah.
"Bodoh ke. Kacau aku pastu cakap aku busuk. Eih bangkai." Aku mengomel sendirian..
"Hui. Kenapa cakap sorang sorang." Nazmeer menegurku.
"Eh. Ergh. Biarlah." Aku menolak bahunya lalu pergi jauh dari dia.
"Marah?" Nazmeer mengomel.
"Aku cakap jangan jumpa dia lagi. Kau faham tak?" Tengku itu memegang tangan aku. Kuat. Sakit pon ada.
"Fak. Lepaslah. Kau tak ada hak nak kawal aku." Air mata hampir jatuh. Sakit betul hati.
"Aku dah warning. Ingat tu." Suara garau dia memang menyakitkan hati.
"Weyh kau okay tak?" Xara menegur aku. Mukanya risau yang amat.
"Eh aku okay lah. Dont worry." Aku hanya senyum plastik. Aku tak nak dia tahu yang aku nangis.
"Betul?" Xara mengangkat keningnya tinggi.
"Iya. Im sure." Aku senyum plastik lagi.
"Oklah. Aku balik kelas dulu." Aku hanya melemparkan senyuman kosong.
Sedang aku berjalan menuju ke tandas aku terdengar suara seorang perempuan dan lelaki. Suara lelaki itu sangat familiar.
"Hai biy. Esok dating jom. I miss you." Suara perempuan itu gedik. Jijik.
"Siapa biy kau? Jangan syok sendiri eh. Euw." Hmmm. Suara lelaki tu nampak sangat memang jijik.
"Lantaklah." Aku hanya melantakkan sahaja mereka.
"Sayang." Teriakkan dariy buat aku terkejut.
Aku datang pada dia. Kang tak datang nanti kena tengking.
"She is my lovely girlfriend." Aku memandang dia pelik. Sejak bila?
"What? Perempuan kampung ni? Euw. Kenapa you tak ada test hah?! Jijiknya." Dia memandang aku sinis.
"Biarlah kampung asal kan tak jijik gedik macam kau. Dah bye." Aku hanya ikut kemana dariy pergi.
"Siapa girlfriend kau?" Aku memberhentikan jalan.
"Just acting. Aku geli la dengan hana tu. Madah ingat dia gf aku ergh. Belakon kejap je. Tapi kalau kau nak jadi gf aku pon boleh." Kata dariy buat aku meluat.
"Ergh." Aku menolak bahunya kuat lalu pergi tinggalkan dia. Annoyed.
×××××
"Zakea" Kedengaran suara seseorang.
"Ye?" Aku pandang kebelakang. Aku terkejut. Aku berlari sepantasnya kepada gerangan itu.
"Abang mikaaaa." Aku memeluk dia sepuasnya.
"Amboi. Rindu sangat ni. Hui ni sekolah. Tak boleh peluk lama lama." Kata kata abang mikael buat aku teringat lokasi kami semula.
"Bila balik."
"Baru sampai. Pastu tengok jam macam kea dah nak balik. Tu abang singgah sini nak amik kea" Bahagianya ku bila abang kesayangan aku yang dah berbulan tak jumpa datang amik aku sekolah.
YOU ARE READING
COUSIN
Romance"I'll never fall in love with my own cousin" "I dont like to share my life with my cousin" Kata kata angkuh dari seorang gadis bernama Tengku Alifa Bariya. Egonya tak kemana. Jodohnya tetap 'dia'. Sudah tertulis dilauhmahfuz. Tetapi ego menyelubungi...