NOMBO EMPAT

12.1K 173 2
                                    

*alifa's pov*

"Hei janganlah tengok saya macam tu." Aku terus kembali ke alam nyata.

"Apa kau mengarut ni. Eih. Dah lah. Aku nak pergi kemas bow." Aku menolak dia ketepi lalu terus pergi ke tapak latihan kami.

Muka aku semakim merah. Dia serious ke? Soalan yang sama bermain difikiran  aku.

Sedang aku membawa bow aku kearah stor. Dariy mengikuti aku dari belakang.

"Huh." Aku mengeluh kuat.

"Dariy." Panggilku lembut.

"Kau maksudkan ke apa yang kau cakap tu?" Entah kenapa aku berani sangat nak tanya.

"Kalau aku cakap aku maksudkan pon. Kau bukan boleh terima aku. Kan?" Katanya sambil menyusun bow.

"Tapi.. kalau aku kata aku terima kau?" Jari jemariku diputar putar.

"Huh?! Betul kau terima?" Dariy terkejut.

"Aku tanya kau kan. Kau serious ke tak?" Soalku lagi.

"Saya Tengku Naufal Dariy sentiasa serious apabila bercakap dengan kesayangan dia sahaja." Katanya sambil mengangkat tangan. Macam ikrar tu. Aku ketawa kecil.

"Tapi.. kenapa selama ni kau selalu kacau aku? Dengki aku. And. I sure that you did not like me. Sebab kau yang cakap haritu." Kataku.

"Im just kidding sayang." Dariy mendekatkan mukanya dengan muka aku. Aku dapat rasa nafas hangat dariy.

"So... we are couples?" Soalnya tanpa bergerak walau seinchi pun.

"Yes." Kataku sambil tersenyum malu. Mukaku sudah membahang.

"Yahhooooo." Dariy melompat dan menjerit seperti kanak kanak mendapat gula gula.

"Woi relax la." Aku memukul lengan dariy. Pukul manja kay.

"So now. You can call me abang. And i will call you sayang." Meletus ketawaku mendengar cadangan dariy.

"Kau ingat kita dah kawin ke? AHAHAHA."  Aku ketawa tak ingat dunia.

"Eh. I will make sure it will happened." Ujar dariy.

"Sejak bila pandai berkias ni? Dulu dingin je." Aku sengaja perli dia ni.

"Dulu tak ada awek. Sekarang dah ada." Daguku dicuit. Sekali lagi mukaku merah membahang..

"Jom aku hantar balik." Dariy mengajak aku balik dengan dia. Hamek kau. Makin bahang muka aku.

Sampai je depan rumah. Ibu tengah siram pokok. Aku suruh dariy balik tapi dia tak nak. Katanya nak jumpa mak mertua.

Tak sangka pulak mereka boleh mesra seperti dah lama kenal.

"Ibu.. ibu kenal ke dia?" Soalku selpas kelibat dariy sudah tiada.

"Dia yang peramah. Ibu layankan ajer. Suka pulak ibu dengan dia." Kata kata ibu membuatkan pelunag aku cerah.

"Ouh. Kea naik atas dululah okay?" Kataku lalu dibalas anhgukan ibu

"Yahoooooo." Aku menjerit keriangan. Siapa tak suka bila ibu sendiri suka dengan bakal menantunyakan?

Masuk sahaja bilik aku terua mandi dan menunaikan solat asar.

×××

Seperti biasa aku akan cakap perkara ni dengan xara. Malam tadi tak semoat whatapps dia. Penat.

"Xara. Nak tahu tak?" Soalku beria.

COUSINWhere stories live. Discover now