NOMBO DUA BELAS

5.9K 106 3
                                    

"Bismillah." Alifa ,mary dan salam manaiki kapal terbang fly emerites.

Perjalanan selama 10 jam itu ditemani oleh perbualan dan tidur dari mereka bertiga.

Sampai sahaja di arab airport. Mereka menaiki kereta vellfire hitam milik keluarga mary dan salam menuju ke rumah mereka.

"As salamualeikum. Umi abi." Mary dan salam berbual seketika bersama kedua ibu bapanya dalam bahasa arab.

"Alifa. Jom masuk. Saya tunjuk bilik awak." Alifa bersalaman dengan ibu mary dan terus membuntuti mary ke biliknya.

"Besarnya." Alifa menggumam kecil. Terkejut dia melihat bilik yang besar itu.

"Ish. Mana ada. Biasa jelah. Okay lah. You pergila tehat dulu. I nak turun bawah kejap." Mary meninggalkan alifa didalam bilik itu keseorangan.

"Huargh. Penatnya." Alifa menguap besar lalu menghempaskan badannya diatas katil empuk itu. Tiba tiba telefonnya berdering tanda ada mesej masuk.

Mesej dari unknown itu dibaca lalu dibalas.

U.N- Hy!

Siapa ni?-Me

U.N- Awak tak kenal saya?

Tak- Me

U.N- Zakea. Saya rindu awak sangat sangat. Bila awal nak balik sini? Awak.. saya pasti awak masih sayang saya kan? Awak mesti rindu sayakan? Baliklah sini. Kita kahwin.

Stop it dariy. Aku tak suka kau. Youre liar.Stop cari aku- Me

Butang block ditekan. Serta merta nombor dariy di block.

"Zakea?" Air mata dari menitis satu persatu.

Alifa juga turut menangis. Dia rindu dariy. Tapi disebabkan ego dan sumpahnya. Dia cuba menghilangkan perasaan itu. Sebab itu dia pergi jauh.

Tiba tiba pintu bilik alifa dikuak besar. Dia segera mengesat air matanya. Mary cepat cepat memdakap alifa.

"Hey. What's wrong? Stop nangis. Okok. Dah jom kita makan dulu. Lepastu you can story to me." Ujar mary sambil menepuk nepuk belakang alifa perlahan.

Usai makan. Mary cepat cepat menarik alifa naik kebilik. Dia sangat teruja untuk tahu cerita disebalik tangisannya tadi.

"Okay now. Tell me what just happened to you?" Mary menunggu jawapan alifa.

Nafas ditarik laju dan dihembus perlahan.

"Dariy. He is my ex boyfriend. Actually. Kitaorang tunang. Tapi... i putuskan tunang tu sebab dia tu cousin i. I dah bersumpah dengan diri i untuk tak berkahwin dengan cousin i sendiri. I tak suka. That's why Im here now. I nak lupakan dia." Air mata alifa mengalir tak tahu kenapa.

"But  you still love him right?" Soal mary. Alifa menjadi pegun. Terdetik dihatinya ,'aku sayang dia lagi ke?'.

"Its okay. Take your time." Mary meninggalkan alifa didalam bilik sambil termenung. Tanpa dia sedar air matanya menitis satu persatu.

×××

"Mika. Saya rindu alifa." Ujar xara sambil membaling batu kecil kedalam tasik.

"Sabarlah. Lagi 2 tahunkan dia balik. Tak lama la 2 tahun tu." Kali ini mika pula yang membaling batu kecil kedalam tasik itu.

COUSINWhere stories live. Discover now