Dit boek is officieel Engels dus de trailer ervan heb ik hierboven gezet, de beschrijving in het Nederlands staat bij de flaptekst.
POV Allyah
Vandaag was het zover, ik werd gekroond als prinses. Ik staarde vanuit mijn bed naar het plafond. Ik keek door mijn grote kamer en zag een paspop staan met een prachtige jurk.Alleen jammer dat ik jurken haat... Ik hoorde dat er op mijn deur werd geklopt. De deur ging open en mijn kapper, styliste, en schoonheidsspecialist kwamen mijn kamer binnenlopen.
Wakker worden Ally! Claar (schoonheidsspecialist ) deed de grote rode gordijnen open en het felle licht prikte in mijn ogen. "Vandaag is het zover meid, je word vandaag gekroond tot prinses! Gilde Maartje (kapper) enthousiast.
Ik glimlachte, "ja, maar het is allemaal zoveel.. Ik word gekroond tot officiële prinses, Dat zou betekenen, en ik stapte mijn bed langzaam uit, dat ik altijd opgedut word, ik mag niet meer mijn favo chocolademousse opschransen,
(waar mijn ouders gewoonlijk al niet zo blij mee zijn) de laatste keer liet ik een klodder mousse vallen op mijn gloednieuwe licht rosé jurk van zijde. Ik mocht het toen een week lang niet meer eten!
En ik kan nooit meer ik gewone kleren rondlopen... "Meisje van me, tuurlijk is het koninklijke leven als officiële prinses zwaar maar, er zijn ook voordelen aan , je hebt bijvoorbeeld altijd prachtige jurken!
en roos (styliste) haalde de prachtige jurk van de paspop af. Ik zuchtte, dat is waar. Ik liep naar mijn grote inloopkast toe en roos begon mijn jurk aan te doen.
Let alleen op de jurk
Roos pakte eerst een korset uit de la, ze deed hem bij me om en trok hem strak aan. Ik zuchtte en kuchtte. "Gaat het ally? Dat is lastig om te zeggen... "Het is een jurk uit Londen. "Dan ademen de vrouwen in Londen vast en zeker niet....
Roos grinnikte, ze trok mijn jurk verder aan en stuurde me naar de make up kamer. Claar pakte wat spulletjes en smeerde wat op mijn gezicht. "Welke kleuren vind je mooier? "Geen blauw dat vloekt met je jurk.
Ik zuchtte, lichtroze met een beetje glitter en wit. Ze pakte een paar kwastjes en deed wat met de oogschaduw. Toen deed ze mijn wimpers en lippen en kon ik naar Maartje.
"Gaat u zitten, en ze wees naar een stoel. "Noem me alsjeblieft geen u, gewoon Ally. Ze knikte en ging verder met mijn haar. Na een tijdje was alles klaar en stond ik voor een grote spiegel. "Het is prachtig meiden, bedankt!
Ik hoorde de deurklink en mijn moeder (sandra) verscheen in de deuropening. "Aah Ally! Je ziet er oogverblindend uit! "Heb je er al zin in? Ik knikte. Mooi! Dan kunnen we nu naar beneden, je kroning is om 12 uur in de middag exact.
De gasten ariveren om half 12 dus ik wil dat je op 11 uur klaar bent. "Ja mam. "Goed dan kunnen we nu ontbijten. "Bedankt dames, en mijn moeder gaf een knikje aan Claar ,Maartje en roos.
Mijn moeder liep mijn kamer uit en ik liep naar achterna, door de grote lange gangen van ons paleis. Het was heel groot maar, als het kleiner zou zijn zou dat een hoop energie besparen.
We liepen samen naar de eetzaal en ik zag mijn vader al aan de grote tafel op zijn stoel zitten. "Goedemorgen papa (Willem )Goedemorgen mijn prinsesje. "Vandaag is het zover, je word eindelijk gekroond tot prinses, officieel prinses.
Ik knikte alleen. Ik ging zitten op mijn plek ademde diep in. Ik staarde wat naar mijn bord en was diep in gedachten verzonken...
Zou ik het kunnen? Ik weet het niet... Ik zie mezelf al staan op een podium met groot publiek een speech te houden maar mijn tekst vergeten, of netjes praten en er geen moer van verstaan, of..
Ally! Ik schrok op uit mijn gedachten en keek mijn vader aan. "Sorry pap.... "Waar dacht je aan? Of , of ik det allemaal wel zou kunnen... Of ik dit wel aankan.
Tuurlijk kan je dit aan. Dit is het beste wat je ooit in je leven mee kan maken! Ik knikte. "Nou bedankt voor het lekkere eten. "Mag ik even naar de tuin? Mijn vader keek mij raar aan en liet een zucht. Mijn vader haat buiten, je kleren worden er vies van... Zegt hij altijd... Moet je nou alweer naar die tuin?!
Mijn moeder keek mijn vader met een dodelijke blik aan en glimlachte naar mij. "Tuurlijk, ga maar eventjes. Ik knikte nog naar mijn ouders en liep weg naar de tuin.
JE LEEST
The Princes and The Bodyguard
Teen Fiction(Trailer staat in eerste chapter) Allyah is de prinses van de united States. Althans dat was ze nooit, tot haar vader trouwde met de koningin. Ze kan stil zijn maar weet haar gevoel en mening altijd wel goed te verwoorden. Ze heeft ook een goede p...