Kapalı kapılar açılırken görmediğime kendimi inandırmak istiyorum. Sanki içime gizli bir kuvvet girdi.
Mukavemetimi, karşı koyma gücümü söküp aldı. İtiraz edemiyorum. "Buraya kadar okuduğunuz konular, bir sorunun değil, hayalimde varlığını hissediğim, ama ifade edemediğim binlerce sorunun da cevabı oldu.
Açıkça söylemek gerekirse, kainatın niçin ve neden var olduğu konusunda ileri sürülen bütün felsefi görüşlerin yıkıldığı yer burasıdır. Bu konuları okumadan fikir bayrağı açmak ve felsefe yapmak mümkün değil"
"Önümde yıllardır kapalı duran büyük kapı açıldı. Bugüne kadar görmediğim, görmek istemediğim veya ısrarla bizlere gösterilmeyen birçok şeyleri görmeye başladım galiba...
Adeta, şüphelerimin cevabını bizzat kendim bulmam için elime bir şifre verildi. Korktuğum ve ürktüğüm şeyler, bana ne kadar da güzel görünmeye basladılar."
Evet otobüsteki konuşmalarıyla bizleri titreten ve adeta büyüleyen "o adam" artık kaybolmuştu. Bu aziz misafirimizin gözlerinin nemlendiğini ve dudaklarının sessizce kıpırdadığını hissediyordum.
Sohbetimiz, bir müddet sonra, haşir meselesi üzerinde düğümlenmişti.
Misafirimiz: "Öldükten sonra dirilme meselesi, daha önceden benim için imkansızdı. Fakat sohbetlerimizin neticesinde, bende bazı kanaatler hasıl oldu. Bu konu üzerinde biraz daha durabilir miyiz?
"Şunu demek istiyorum: Ölen bir insanın bir müddet sonra toprağa karışarak dağılacağı malum. Veya bazı insanları yakıp, dağlara, derelere saçıyorlar. Bunların tekrar dirilmesi nasıl mümkün olacak?"
"Şimdiye kadar sorduğum sorularımı bir fikrin, bir felsefenin müdafaası, üstünlüğü için sormuştum. İlk defa ihtiyaç hissettiğim ve öğrenmek istediğimden dolayı bu soruyu soruyorum."
Çaylarımız birbiri ardına geliyordu. Sohbetimize başlayalı üç saatten fazla bir zaman geçmişti.
Muhatabımızı ara ara süzüyordum. Konular açıklanıp düğümler çözüldükçe, büyük bir sıkıntıdan kurtulmuşcasına yay gibi gergin olan kasları düzeliyor, yüzündeki keskin ve derin çizgiler yumuşuyordu. Zaman zaman da dudaklarına tatlı bir tebessüm yayılıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kendini Arayan Adam
قصص عامةİşte şu kainatın yaratan Rabbimiz de, koyduğu umumi ve muhteşem kanunlarla alemin nizamını sağlamıştır. Bu nizama en küçük atomdan, milyarlarca yıldızı bulunan galaksilere kadar her yaratılan şey tabi olmuştur. Her şeyin hakkı ve hukuku bellidir. He...