Pintu ditolak kuat telah mengejutkan dua manusia yang sedang bermesra didalam tanpa seurat benang dan terpampanglah yuna yang tidak jauh dari imej anak patung annabell. Melihat itu, yuna masuk tanpa malu dan mendekati mereka berdua. Tepat dihadapan yein yang masih berpelukan dengan sehun. Yein tersenyum sinis melihat yuna yang menerjah bilik mandi itu tanpa malu melihat dirinya dan sehun tidak memakai apa-apa.
"Bwo" kata yein malas.
" keluar"
Kata yuna sepatah. " no. I belum puas main dengan baby i. and u yang patut get out!" Jerit yein kepada yuna yang telah mengganggu masanya bersama sehun.
"Okey, but u also will go out"
Tanpa kata apa apa yuna menjambak rambut yein seperti yang dilakukannya terhadap sehun. Yuna juga telah basah akibat terkena pancuran air , dia tidak peduli. Tanpa perasaan yuna mengheret paksa yein yang masih basah dan telanjang hingga ke depan pintu keluar. Yein pula meronta kesakitan" sakitlah!! Lepaskan sekarang! Yakk! Perempuan gila!" . Yuna melepaskan genggamannya kasar hingga yein terduduk lalu memandang kearah wajah sehun yang berdiri dibelakangnya dingin kemudian pandangannya beralih ke bahagian bawah sehun. Wajah sehun menjadi pucat takut diserang oleh yuna dilakukan terhadap yein. Yuna mendekati sehun dan pandangannya masih disitu. Sementara sehun berundur hingga tersandar ke dinding. Yuna memegang tuala yang dipakai sehun dipinggannya lalu merentapnya hingga terlepas dan terpaparlah harta sehun. Yuna menoleh lalu melemparkannya ke yein. Sehun yang terkejut dengan tindakan isterinya hanya kaku. Yuna memberi isyarat supaya tidak menolong yein." Stand still"
"Pakai atau bogel?" Tanya yuna lalu menolak yein keluar menggunakan kakinya dari rumah itu dan hanya bertuala. Itupun yuna masih berbaik hati memberinya tuala jika tidak jatuh maruahnya disitu. Yuna mengambil semua barang milik yein lalu melemparkannya keluar pintu. "Take your stuff" dan bamm!! Pintu dibanting lalu dikunci. Password pintu yuna tukar supaya perempuan itu tidak masuk sesuka hati kedalam rumahnya dan memulakan kekecohan. Yuna menarik nafas dalam-dalam lalu melepaskannya kemudian menoleh kebelakang dan melihat sehun masih dibelakangnya. Dengan langkah berat yuna memungut sehelai tuala yang bertaburan di atas lantai dan mendekati lelaki itu. Perlahan-lahan yuna mengikat semula tuala itu kepinggang sehun tanpa bercakap sepatah pun. Melihat keadaan yuna yang kusut dan basah membuatkan sehun tersedar, adakah seteruk ini dirinya. Membiarkan isterinya diluar dengan entah apa yang dilaluinya sedangkan dirinya bersama wanita lain. Setelah selesai mengikat tuala itu, kepala yuna masih menunduk tidak mahu menantap sehun setelah apa yang terjadi sementara tangan yuna masih tetap seperti tadi masih memegang tuala dipinggang lelaki tu. Dia mengeluh lalu meninggalkan sehun yang masih kaku. Sehun menoleh dan memandang tubuh ramping itu yang basah sehingga air menitik dari dress putihnya dengan luka dilutut sehingga hilang dari pandangannya.Tidak disangka sekejam mana pun isterinya terhadap yein, yuna tidak memarahi atau mengherdik dirinya. Bertapa akurnya yuna dengan perjanjian bodoh yang yuna setujui dengan dirinya yang playboy tahap dewa.
---
Ting tong! Ting tong! Ting tong!"Haaa siapa yang datang pagi-pagi buta ni" suara wanita itu kedengaran parau akibat baru bangun dari tidurnya lalu wanita itu melangkah keluar biliknya dan menuju ke pintu utama. Keadaan ruang tamu yang sama seperti kapal pecah diabaikan. Pintu dibuka dan muncullah wajah yang tidak mahu dijumpanya sekarang.
"Wae?"
" oppa pergi tempat kerja, yuna tak ada, so im here now" kata kai dengan seyuman yang tidak pernah lengkang dari bibirnya.
"Kerja? Ohh.. Mwo?!! Sekarang pukul berapa?!!" Jerit yuna. Bagaimana dia boleh terlajak tidur? Jam menunjukkan tempat pukul 10.30pagi dan dia terlewat 2jam."Haa whatever.. tak bankrupkan kalau yuna ambil cuti sekali sekala.. oppa masuklah"kata yuna lalu membuat teh untuk abangnya." Oppa tunggu yuna nak mandi ". "Nak oppa temankan" sahut kai dengan senyuman gatalnya. "No! Dasar byuntae!" dan bam!! Pintu dihempas. Menghempas pintu adalah hobi terbaru perempuan itu. Kemudian kai tersedar keadaan rumah yang bersepah sedang pakaian, bantal dan pasu pecah.
"What happen to this house" sambil melihat ke sekeliling.
---
Bamm!!!
Sehun yang masih nyeyak tidur tersentak hingga dia terduduk dari baringnya. Bunyi itu amat kuat kerana bilik sehun bersebelahan bilik mandi dan dapur. "Bunyi apa tu?".Hari ini sehun juga tidak berkerja memandangkan dia tidak ada mood sekarang kerana hal semalam. Tanpa membuang masa sehun keluar dari bilik dan menuju ke bilik mandi didapur.
" ohh hyung ada dekat sini? " tanya sehun yang masih mamai. Kai menggangguk lalu senyum. Tidak lama kemudian yuna sudah selesai mandi dan bertemu dengan sehun yang berdiri didepan pintu. Yuna menundukkan kepala lalu berjalan mengabaikan pandangan sehun kepadanya. Dahi kai berkerut melihat tingkah mereka berdua seperti ada yang tidak kena.
"Sehun-ah hyung balik dulu dan... tolong jagakan yuna untuk hyung" lalu tinggalkan kediaman itu.
'Jaga? Tapi aku tak mampu...'
---
Pada malam hari manusia bergembira tanpa batas dengan muzik kuat dan minuman keras. Dan disinilah yuna berada bersama rakan-rakannya, yerin, umji dan pemilik bar ini iaitu sinb. Namun euhna dan sowon tidak dapat mengikuti mereka kerana ada hal dan itu memudahkan yuna meluahkan perasaannya. Mereka berempat memilih ruang yang lebih tertutup dari kebisingan di bar tingkat atas.
"Eonni, dah lama kita tak keluar bersamakan lepas yuju eonni kahwin and how about your life now, huh?" Tanya si makne, umji kerana antara mereka hanya umji masih single. Yerin sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak lelaki. Sinb pula baru saja bertunang 3 bulan lalu selepas sebulan sowon bertunang dan kini yuna dan eunha pula baru saja berkahwin. Mendengar persoalan umji, wajahnya menjadi sedih. "Wae yuju-ah? Yuju ada masalah ke? U never look down like this. Tell me yuju, apa yang berlaku?" Tanya yerin. Setahu yerin, yuna tidak pernah kelihatan sedih begini selepas kematian minhyun walaupun yuna itu kekadang dingin dengan orang berdekatannya.
Hening seketika
"Eonni....sehun tidur dengan perempuan lain."
"MWOO!!!?? Tidur dengan perempuan lain!!? Dia tak sedar ke yang dia tu dah ada isteri! Eonni kerat je dia punya $9#*$ lepastu bagi anjing makan.Dasar lelaki $9&!@#$&$#!! OMG KESIANNYA EONNI SINB!!" Kepohnya lalu memeluk lengan yuju di sebelah yang hanya tersenyum tipis.
"Yak! Sinb perlahan sikit suara tu. Eonni pun terkejut tak la drama sangat macam sinb." Kata yerin lalu mengetuk kepala sinb. "Appo~~mianhe. Heheheh" jawabnya lalu tersengih." Malunya umji.. semua orang tengok kita" sambil menutup mukanya." Abaikan... abaikan.... abaikan" kata sinb sambil pandang kedepan.
"Tapi...."
Tatapan mereka bertiga terus mengarah ke yuna apabila yuna kembali bersuara.
" yuju yang benaran.."
"TIDAKKKKKKKK! Wae yuju wae!! "
"Haaaaa umji nak pengsan"
" i dont know what to say right now"
"Okey.. i will tell u from the start okey. This weeding berlaku pun sebab perjodohan. Kami pernah berjumpa sebelum ni and sehun dah ada girlfriend and yuju pernah bergaduh dengan yeoja tu. Lepas kami kahwin sehun ajak buat perjanjian about everything termasuk tidur dengan perempuan lain. And yuju terima perkahwinan ni sebab ada tertulis dalam wasiat atuk and please jangan bagitahu sowon dan eunha kalau tak habis bocor semuanya" jawab yuna kemudian dia meletak kepalanya diatas meja.
"Aigoo yuju-ah kenapa boleh jadi sampai macam ni.." kata yerin sambil mengusap rambut adik kesayangannya.
" tak apa eonni, lupakan semua tu kita have fun malam ni and sinb BELANJA!!" jerit wanita itu lalu memanggil pekerjanya untuk menyediakan makanan dan minuman keras.
"YEEAAYY" sorak mereka dan yuna pun berasa lebih tenang selepas mencurahkan segala masalahnya kepada sahabat karibnya.
Voment vote jangan tak vote for meeeee. Tq😘
YOU ARE READING
Learn To Love Again
FanfictionVote vote vote vote vote cast: choi yuna Oh sehun "Now i start learn to love u... althought you are not him" - yuna "Im not the perfect one like people see" - sehun Malay fanfiction guys Please vote and coment? #first time tulis fanfic e...