Sebuah kereta audi memasuki kawasan parking dan muncul seorang wanita yang separuh sadar kerana mabuk. Wanita itu adalah yuna. Dengan kaki longlai dia melangkah menuju ke apartmentnya. Walaupun yuna mabuk berat, dia masih boleh memandu kereta dan itulah keistimewaan seorang yuna. Selepas dia membuka pintu, keadaan gelap diruang tamu dan bilik tanda tiada kehidupan disitu. Yuna mengeluh. Hatinya terasa sakit. Dia tiada lagi. Sehun tiada dirumah dan yuna pasti lelaki itu berada dimana. Bagai ditikam pisau dan yuna terduduk ditengah ruang tamu dalam gelap. Yuna tidak tahu mengapa hatinya sakit dan kini air matanya pula mengalir. Sebodoh inikah dia... rasa sakit tanpa sebab. Ia cuba menghilangkan sebak ini namun semakin dicuba semakin membuak perasaan ini. Akhirnya, malam yuna dihiasi tangisnya sendiri. Dia meraung semau-maunya dan dia tersedar jika egonya menguasai semuanya. Jika yuna cuba untuk merayu pada sehun untuk tidak melakukan perjanjian itu pasti semua akan baik-baik saja. Namun dia malah terima cadangan dan persetujui semuanya dengan angkuh tapi kini dia yang malah terluka dengan kemahuannya.
Jam sudah 3 pagi dan yuna masih di ruang tamu. Dia tidak mampu bertahan dengan semua ini. Yuna akhirnya memilih untuk mementingkan egonya. Tidak mudah untuk menjatuhkan egonya dari dulu kecuali kedatangan minhyun yang mampu meruntuhkan ego yuna ketika dia masih di universiti. Yuna teringat akan saran sinb sebelum pulang tadi
' eonni sinb sarankan eonni abaikan suami eonni and tengok reaction dia. Kalau nothing happen just teruskan and tengok siapa yang sakit masa tu. One more thing eonni pisahkan mereka. Baru tau siapa yang terasa diabaikan'.
'I can do that... but..' kemudian yuna terfikir sesuatu. Jarinya memutih mengenggam hujung bajunya.
"Yuna-yah?"
Terus yuna menoleh belakang dan sehun sedang berdiri diambang pintu. Rasa benci mulai timbul. Wajah tampan sehun juga tidak mampu menyenangkan jiwanya. Yuna kembali membayangkan bagaimana suaminya berhubungan intim dengan wanita lain sedang dia dirumah. Jijik. Ya itu perkataan tepat untuk mengambarkan rasanya sekarang. Sehun cuba untuk mendekati wanita itu namun
"Dont come close.."
---
Sudah seminggu yuna berubah menjadi semakin pendiam dan sehun menyadari hal itu. Apabila sehun bertanya hanya sepatah dijawabnya. Dan dia juga menyadari yuna sentiasa mengelak dari bertentangan mata dan wanita itu sering pulang lewat dalam keadaan mabuk sepanjang minggu ini. Sudah sejam sehun menunggu yuna pulang dan sekarang jam 2 pagi. Kenapa dirinya menunggu wanita itu sedangkan dia ada temujanji bersama yein namun dia lebih memilih untuk menunggu yuna yang hanya sekadar isteri atas kertas. Dan ini adalah pertama kali sehun menunggu kepulangan yuna setelah melihat perubahan yuna secara tiba-tiba. Bunyi pintu dibuka telah menarik perhatian sehun untuk memandang kearahnya.
Kreekk
Pintu dibuka dari luar dengan perlahan dan yuna muncul disana dalam keadaan mabuk. Beberapa langkah kemudian yuna jatuh melutut dan mula menangis. Sehun yang melihat yuna menangis dengan pantas dia mendekati wanita itu dan duduk menghadap yuna lalu memegang kedua bahunya. "What happen to u, babe" tanya sehun lembut sambil menatap yuna yang menunduk. Sehun panik apabila melihat yuna menangis kerana ini pertama kali dia melihatnya.
"Dia ada orang lain.. dia tinggalkan yuna lagi!! Hiks hiks.." suaranya bergetar menahan tangisan lalu memeluk sehun dan yang dipeluknya hanya mendiamkan diri mendengar ucapan yuna.
"But im here.. its okey sayang"
"U will go too......" ucapan itu hanya didengari yuna.
Baju sehun basah dengan air mata yuna. Tidak lama kemudian tangisan itu berhenti lalu sehun melepaskan pelukan itu dan melihat yuna sudah dibuai mimpi. Sehun mengelap air mata di pipi merah itu dan mengendong yuna kebiliknya. Sehun tertanya-tanya siapa yang dimaksudkan yuna dan meninggalkannya 'lagi'?
----
"I have meeting today" tegas yuna apabila sehun tidak menghentikan kereta di choi holding malah ke syarikatnya." Nope, oppa dah suruh sowon batalkan semua event sayang hari ni" jawab sehun." Terserah" jawab yuna malas. Sejak kelmarin sehun mahu mengembalikan mood yuna. Jadi hari ini sehun ingin menghabiskan masa seharian bersama yuna supaya lebih mengenali wanita itu.
Sampai di oh corp sehun disambut dengan ramah oleh para pekerja lagi-lagi pekerja wanita kerana mereka tidak tahu jika boss mereka sudah berkahwin dan yuna hanya berjalan perlahan agar dapat menjauh dari sehun yang sibuk disapa pekerjanya. Yuna yang pertama kali ke oh corp hanya melihat sekeliling dan tidak lama kemudian muncul beberapa orang lelaki yang diyakini bekerja disini mengelilingi yuna lalu yuna berkata " tolong ketepi" namun mereka buat tidak endah. Yuna terkejut apabila salah seorang dari mereka memegang tangannya.
"What are u doing"
Mereka terkejut apabila sang ceo dibelakang mereka. " tak ada apa-apa tuan, cuma tolong cik ni tersesat" jawab mereka tergagap melihat wajah sehun yang dingin itu. "Dia tak akan sesat because she is my wife. And one more thing, saya upah kamu semua untuk bekerja and why are u still here" ucap sehun berjalan mendekati mereka kemudian menarik yuna kesampingnya. Mendengar itu mereka semua kembali ke pekerjaan mereka semula. "Lets go" ucap sehun. Yuna masih diam disitu. Sehun mengeluh, dia mendapat idea lalu sehun menarik handbag yuna lalu mengantungnya dibahu lalu berjalan kearah lif dengan tangan sebelah didalam poket seluar. Dengan terpaksa yuna menuju ke sehun di depan pintu lif dengan sekumpulan pekerja wanita. Pekerja wanita memandang kagum terhadap ceo mereka yang membawa handbag entah siapa dan mereka berharap handbag mereka yang bawa sehun. Kemudian yuna sampai dengan wajahnya ketat seperti sehun. Mereka memandang yuna dengan tatapan menilai dan yuna membencikannya. "Oppa why your staff look at me like that" bisik yuna ke sehun. Sehun berpusing kebelakang dan berkata " dont look like that at my WIFE" dengan menekankan perkataan wife supaya mereka sedar jika dia sudah beristeri. Lif tiba dan mereka berdua masuk meninggalkan pekerja itu.
"What? Wife dia?!"
"Boss kita dah kahwin? Noo! His mine!"
"Untungnya wife en.oh"
" ah prince i dah kahwin!"Itulah rungutan pekerja wanita sehun.
---
Sampai dibilik sehun mereka terus disapa oleh setiausahanya iaitu jaehyun dan penolong setiausaha mingyu. Bersebab mengapa sehun tidak mahu setiausahanya wanita kerana dia pernah mempunyai setiasausaha wanita yang terlalu obses dengannya hingga setiap hari wanita itu memberinya hadiah dan kad ucapan. Hal itu menjadi skandal apabila wanita itu mengaku dia adalah isteri sehun dan sehun memecat wanita itu.
"Sajangnim ada cik yein menunggu didalam" bisik jaehyun namun didengari oleh yuna. " oppa settlekan dulu yeoja tu dan yuna akan tunggu disini" mendengar jawapan yuna sehun terus masuk ke biliknya untuk berjumpa yein. Yuna duduk disofa menunggu bersama jaehyun dan mingyu. "Yein selalu datang sini ke" tanya yuna. " aaa... aa.. yaa puan" mereka menjawab tergagap kerana kali ini wanita didepan mereka kelihatan sangat lain dari pertama kali mereka bertemu dan yuna terlihat anggun dengan blouse longgar merah hati yang dimasukkan kedalam skirtnys dan shortskrit hitam belah tepi berbanding pertemuan mereka dulu ketika yuna memakai dress labuh putih dan sandal bertali seperti anak sekolah. Smartphone yuna berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Yuna berjalan menjauhi dua lelaki itu dan mengangkat panggilan dengan anggunnya. Mingyu dan jaehyun terpesona melihat yuna yang memakai higheel merah dan rambut panjangnya dilepaskan. "Wah... kalau puan muda tak kahwin lagi mesti aku yang jadi suami dia" mingyu berangan-angan dan jaehyun yang melihat rakannya hanya menggelengkan kepala " kau tu cuma pekerja biasa dan puan muda tu anak bangsawan. Jangan lupa hal tu. Lagi-lagi dia mula jadi ceo masa dia lepas habis belajar dekat oxford university 4 tahun lepas. Kalau kau mesti tengah merempat lagikan" dia mengingatkan batas dan mingyu hanya mengiyakan ceramah rakannya kerana malas berdebat.
Kalau tak best, sorry guys.
Tapi tolong voment for me. Tq♡
YOU ARE READING
Learn To Love Again
FanfictionVote vote vote vote vote cast: choi yuna Oh sehun "Now i start learn to love u... althought you are not him" - yuna "Im not the perfect one like people see" - sehun Malay fanfiction guys Please vote and coment? #first time tulis fanfic e...