Sehun menolak pintu kaca itu dan mendapati yein sedang bersantai dikerusinya. " ohh, oppa dah sampai!"yein mendekati sehun yang masih berdiri ditempatnya. "I miss u so much babe. I dah lama tak jumpa dengan u sebab yeoja tu. And u want spend your time with me tonight or now?" Kata yein cuba untuk menggoda sehun. Yein menarik sehun ke sofa dan menolak lelaki itu hingga terbaring dan ....
---
Sekarang wanita itu sedang berjalan bersama mingyu mengelilingi bangunan milik suaminya kerana bosan menunggu sehun. Sepatutnya yuna pergi bersama jaehyun dan mingyu namun jaehyun terpaksa menguruskan sesuatu. "Mingyu-shi boleh temankan saya ke cafe?" Tanya yuna yang sudah dahaga kerana berjalan tanpa henti dengan higheelnya." Boleh puan!" Jawab mingyu dengan semangat disebabkan boleh berdua dengan isteri majikannya. Mingyu telah bertaruh hati pada yuna sejak ketika pertama kali berjumpa namun dibuang perasaan itu bila mengetahui yuna adalah isteri majikannya.
Ketika memasuki semua mata memandang kearah mereka berdua kerana ini pertama kali melihat yuna dicafe itu dan mingyu tidak pernah berjalan bersama dengan wanita walaupun dia adalah playboy didalam syarikat. Mingyu meminta untuk yuna mencari tempat dan dia akan memesan minuman. Sampai dibarisan, mingyu dilempar dengan bermacam soalan.
"Yak sapa yeoja tu"
"Yeochin kau ke?"
"Cantiknya perempuan tu"
"Sejak bila kau pandai bawa perempuan datang tempat kerja hah?"Mingyu sudah pening dengan rakan kerjanya lalu menjawab dengan berbisik agar yuna tidak dengar" yakk... perlahan sikit suara korang. Perempuan tu isteri sajangnim..".
"Mwoo!!!! Isteri sajangnim!"
"Sejak bila sajangnim ada isteri?!"
"What?!"Kekecohan mereka menarik perhatihan yuna kerana yuna rasa mereka bercakap tentangnya. Yuna ingin memastikan mereka tidak mengutuk dirinya, dia bangun dan mendekati kumpulan itu.
"Wae?"
"Omoo! Puan tak ada apa-apa" jawab mingyu terkejut dengan kehadiran yuna dibelakangnya. Yang lain menunduk hormat ke yuna. " selamat pagi puan" " anyeonghasaeyo mrs.oh"
"Ah.. selamat pagi semua" jawab yuna dengan senyuman manisnya membuatkan pekerja lelaki bergetar tulang rusuknya dan kaum hawa pula kagum dengan kecantikan isteri bossnya. Mereka tersedar dari lamunan apabila yuna bersuara " mingyu-shi lets go now. Mereka ambil masa terlalu lama." "Baiklah puan". Kemudian mereka meninggalkan cafe itu dalam keadaan sunyi dan
" SEJAK BILA SAJANGNIM DAH KAHWIN! AND KENAPA ISTERI DIA CANTIK LIKE ANGEL!!!?" jerit salah seorang staff lelaki yang menyedarkan rakan-rakannya yang lain." Ehh! Wait! Itu kan choi yuna! Ceo choi holding!" Sahut seorang daripada mereka.Dan para staff sedang heboh dengan kehadiran isteri majikan mereka yang datang ke syarikat lagi-lagi ini berkaitkan dengan 2 syarikat terkenal. Kerana mereka tidak diberitahu tentang perkahwinan sehun dan hanya para direktor besar saja tahu tentang ini.
---
Yuna sudah sampai ruangan sehun tapi sehun masih belum keluar. "Jaehyun-shi?" Panggil yuna sambil melihat ke arah pintu pemilik bangunan ini dan yuna mendapat gelengan dari jaehyun. 'dah satu jam still tak habis lagi?' yuna memandang kerah pintu kayu utu dan merasakan ada yang tidak kena ditambahkan sehun bersama wanita murahan itu, pasti akan berlaku sesuatu. Yuna ingin menolak pintu itu tapi ia sudah ditarik dari dalam oleh yein. Wanita itu tersenyum sinis melihat yuna didepan pintu lalu berjalan keluar mengabaikan yuna.
"Berhenti" perintah yuna dengan suara dinginnya.
Yuna berjalan mendekati yein dan mengambil buku cek diatas meja jaehyun dan menulis sesuatu. " thanks untuk perkhidmatan cik terhadap sehun so take this 1 milion and dont come here again okey" yuna memasukkan cek bernilai 1 milion kedalam beg yein dengan senyuman khasnya. " you can go now" sambung yuna.
Yein memandang marah kearah yuna dan berlalu pergi.
"Watch out" ucap yein sebelum keluar dari bilik itu. Harga dirinya telah diinjak oleh musuh cintanya.
"Bitch, huh"
Yuna hanya mengeluh sementara mingyu dan jaehyun terdiam melihat ketegangan antara kedua wanita cantik itu. Tanpa membuang masa yuna masuk kedalam bilik itu dengan hati yang berdebar. Dia sangat risau kejadian itu berlaku lagi diantara mereka. Yuna menutup rapat pintu itu dan menguncinya agar tidak ada yang masuk kedalam ruangan itu. Yuna mendekati sehun yang berbaring disofa dengan sebelah tangannya menutup mata. Hatinya lega kerana sehun masih berpakaian. Yuna duduk disebelah sehun ngan mengangkat tangan itu dari menutupi mata. Mata itu masih tertutup. Yuna mengambil tisu diatas meja dan mengelap bekas lipstick diwajah tampan itu dengan perlahan-lahan. Mata itu terbuka kerana terganggu dan mendapati yuna disampingnya. Yuna hanya terpaksa senyum untuk melindungi rasa sedihnya. Sehun bangun dari baringnya dan tanpa sebab dia terus memeluk yuna seeratnya. Pelukan hangat itu benar-benar menenangkan yuna dan dia menyukainya. Yang dipeluk juga membalas pelukan dan berkata " oppa... yuna harap oppa jauhkan diri dari dia sebelum perkara buruk berlaku. Dont make me be a evil again.." yuna melepaskan pelukan itu dan memegang pipi sehun yang setia memandang wajahnya. Tanpa angin dan ribut yuna menyuruh sehun untuk menutup matanya dan sehun merasa pelik
"Close your eye".
"Why?"
"Just do it.."
"Okey.."'Im to nervous... betul ke nak buat? Arghhh!'
1..2..3.. 4..5.. saat
Krik krik krik
"Yuna-yah?" panggil sehun kerana tidak apa-apa berlaku. Tiba-tiba...
Cup
Mungkin ini adalah perkara gila yang pernah yuna lakukan kerana memberi ciumannya kepada sehun sedangkan yuna tidak pernah bercumbu dengan sesiapa pun malahan minhyun juga kecuali sehun menciumnya didapur dan hari perkahwinannya itu adalah first kissnya . Yuna merasa sangat malu hingga wajah memerah dan mengambil keputusan untuk melarikan diri sebelum sehun membuka matanya. Sehun pula terkejut bila merasakan ada benda manis menempel dibibirnya walaupun sekejap. Dan bila sehun membuka mata yuna sudah dipintu dan dia pasti yuna menciumnya kerana wajah isteri sudah merah seperti tomato. Timbul idea byuntaenya
" sayang tunggu oppa belum balas lagi"
"Byuntae!"
"Siapa yang mulakan dulu babe?" Sehun memandang isterinya dengan senyuman menggoda.Yuna memekakkan telinga dan keluar dari bilik itu kerana dia cukup meremang melihat sehun dengan senyuman anehnya itu. Jaehyun dan mingyu yang sedang berborak terkejut melihat yuna dengan wajahnya memerah.
"Beritahu dia... saya balik office and ada meeting. Bye" Yuna berjalan dengan laju supaya dapat menutup pipi merahnya namun mereka berdua sudah nampak terlebih dahulu.
"Huh? B.. bye.. madam"
Mereka meneka pasti ada sesuatu yang aneh berlaku. Setelah yuna pergi, sehun muncul dibalik pintu dengan senyuman masih menghiasi wajahnya. Hatinya seperti sudah merasakan sesuatu pada yuna. Tapi dia tidak pasti lagi tentang itu.
"Sajangnim, something happend?" Tanya jaehyun. Walaupun mereka hanya sekadar atasan dan bawahan mereka lebih terbuka.
" nothing happend jaehyun-ah, she just so sweet... Mereka dah tahu pasal my woman?"
"Sudah sajangnim"
"Good. Now they knew who she is".
YOU ARE READING
Learn To Love Again
FanficVote vote vote vote vote cast: choi yuna Oh sehun "Now i start learn to love u... althought you are not him" - yuna "Im not the perfect one like people see" - sehun Malay fanfiction guys Please vote and coment? #first time tulis fanfic e...