13

119 20 0
                                    

Di tengah ruang tamu mewah dan disitulah tiga orang sedang duduk dalam keteganggan. Kai duduk dihadapan mereka berdua meminta ceritakan semua apa yang berlaku.

"Bagitahu oppa apa yang terjadi sekarang ni yuna, and macam mana yein ada dalam rumah tengah menggoda sehun sedangkan yuna duduk dalam bilik buat tak tahu. Tell me yuna before oppa report dekat appa." Tegas kai . Bagaimana kai tidak percaya jika sebelum ini mereka kelihatan baik sahaja didepan keluarga minggu lepas. Dan hari dia melihat kejadian yang tidak sepatutnya.

"Fine! Yuna akan cerita dan jangan bagitahu sesiapa pun tentang hal ni." Akhirnya yuna pasrah dan menceritakan semuanya dan sehun hanya mengiyakan semua yang disebut yuna." but... macam mana hyung boleh kenal dengan yein?" Kali ini sehun pula bertanya pada kai. Yuna juga tertunggu-tunggu dengan jawapan oppanya kerana setahunya kai tidak pernah menjalinkan hubungan dengan mana-mana perempuan selama 3 tahun ini.

"Dia ex tunang hyung..." jawab kai pelan.

"MWO?!"
"WHAT?!!"

---
Setelah menghantar kai dipintu untuk pulang, yuna kembali ke sehun yang sibuk berkutat dengan fikirannya.

"Berhenti fikirkannnya. Yuna tak kan bahas pasal tu lagi."

"Mianhe" ucap sehun. Hanya itu yang mampu dicuapnya saat ini kerana fikirannya sedang bercelaru. Sejak sehun berkahwin dengan yuna, dia merasakan dirinya dikuasai oleh yuna kerana sehun tidak pernah membentak yuna atau mendesaknya untuk melakukan 'itu'. Sedangkan sebelum ini ramai wanita yang dicampaknya sesuka hati.

Anak perempuan keluarga choi hanya memandang kosong kearah suaminya. Jika yuna memarahi lelaki itu, itu terasa sia-sia. Hal ini mungkin berlaku lagi. Dan lebih baik dia menutup mata dan telinga pada masalah ini.

------
Keesokan harinya

"Oppa" panggil yuna. Sudah lama dia ingin bertanyakan hal ini pada. Mungkin ini tidak penting namun dia masih ingin tahu. Yuna berjalan mendekati sehun yang membaca surat khabar di balkoni. Sehun mendongak melihat yuna yang berdiri didepannya. "Kenapa?" Tanya sehun dan menepuk sofa supaya yuna duduk disebelahnya. Yuna tidak mahu duduk jadi dia terus bertanya pada lelaki itu " oppa, apa yang yuna cakap time malam tu?". "Malam bila?" Tanya sehun kembali. Sebenarnya dia tahu kemana arah perbicaraan mereka. " oppa tak ingat? Masa yuna bal..." kata-katanya terhenti bila mendengar bunyi pintu utama dibuka. Kemudian yuna memandang ke pintu itu dan yein ada disana. Yuna bersyukur kerana sehun menghadap kearahnya bukan kebelakang. Adakah wanita itu tidak ada maruah. Oh. Dan sekarang yuna tahu wanita itu memang murahan. Yuna berfikir ingin buat apa dan satu idea yang gila timbul. Pada mulanya yuna agak ragu-ragu tapi dia tetap lakukan lagipun memang sepatutnya dia lakukannya bersama sehun.

"Yeobo" panggil yuna.

"Ha?" kata sehun akibat tidak sangka dengan apa yang diucapkan yuna. Ini buat pertama buatnya mendengar panggilan itu. Dan dia bertambah terkejut bila yuna terus menciumnya dengan kasar hingga mereka berdua terbaring disofa itu. Sehun terbawa-bawa dengan ciuman itu. Ciuman itu berlangsung lama hingga mereka kehabisan nafas. Yuna menjarakkan diri dan wajahnya sudah merah membara. Ketika itu sehun baru sedar jika yein ada dipintu balkoni sedang memerhati kegiatan mereka. Sehun pasti yuna ingin membuat yein cemburu lalu dia memeluk yuna erat.

"Omo... yein-shi? Miahne tak perasan... kan sehunnie?" Kata yuna dengan gediknya sambil menatap lekat sehun.

"Yes babe. Sorry yein" kata sehun lalu memeluk yuna lagi. Yuna pula meletak kepalanya didada bidang suaminya. Perempuan itu panas melihat sehun bermesra dengan yuna. Dia menjeling dan keluar dari rumah

BAM!!!

Mendengar itu yuna cepat lepaskan tangan sehun yang asyik di pinggangnya. Perasaan malu mula menguasai diri. Yuna bangun dan berlalu ke dapur begitu saja tanpa mengucapkan apa-apa dengan meninggalkan sehun dalam kekeliruan. Tak lama kemuadian dia tersenyum

"Take first step,huh?"

Zzzzzz zzzzzz

Alat elektronik itu bergetar untuk diangkat " hello?" Orang diseberang hanya diam. Beberapa saat kemudian suara maskulin kedengaran dihujung talian

"hello sehun-yah dont u miss me, babe?". Senyuman lelaki itu terus hilang dan telefon itu jatuh dari genggaman lelaki oh itu. Betapa shocknya sehun bila mendengar suara itu kembali. Hampir saja dia ingin menjerit. Mana mungkin dia kembali lagi. Bagaimana dia tahu nombor telefonnya sedangkan dia menukar nombor lain. Ketika dia membuka lebaran baru hidupnya, tapi kisah lama datang kembali. Adakah dia akan kembali menjadi seperti dulu? Terikat dengan sejarah hitamnya?

"Oppa"

"O.... ohh"

Sehun sedar dari lamunannya dan memandang yuna sudah siap untuk keluar. Tapi kemana? "Malam ni birthday sowon eonni" jawab yuna untuk soalan yang terkumpul di minda sehun."lets go" tanpa menjawab apa-apa sehun terus mengajak yuna pergi memandangkan pakaiannya sudah kemas jadi tak perlu ganti baju. Mungkin dia boleh tenangkan fikirannya dengan keluar bersama yuna.

"Wait" kata yuna.
"Wae,sayang?" Tanya sehun pada yuna yang menghentikan langkah.
"Oppa tak bawa phone atas lantai tu?"
"Oh i forget.. okey lets go" jawab sehun setelah mengutip hartanya diatas lantai.

'Aku kaya pun tak biarkan phone atas lantai'

----

Tidak ada sepatah pun perkataan keluar dari mulut mereka berdua hingga sehun bertanya tentang masa silam yuna.

"Yuna tak nak ke ceritakan pasal diri pada oppa?"

"Huh? Pasal diri yuna? Tak ada yang menarik dan tak seindah cerita oppa.. mungkin". Jawab yuna tidak acuh. Sehun tak sepatutnya tahu tentang kisah hidupnya yang menyedihkan ini. Lagi-lagi tentang minhyun yang menjadi rahsia terbesarnya sejak dia memiliki sehun.

"Oppa pulak tak nak ceritakan pada yuna hidup oppa yang selalu happy ending tu?" Sambung yuna . Dia memang senggaja menanya soalan itu pada sehun supaya dia dapat mengelak dari soalan sehun. Mungkin ini tidak adil tapi dia tidak peduli sama sekali. Seperti yang di sangka sehun hanya menjawab dengan senyumannya.

"Okey we are here lets go"
.
.
.
.

"Here"
"Haa?"
"Palli"
"No! Aneh-aneh je"
"Cepat pegang tangan oppa kalau tak...."
"Kalau tak ape" kata yuna dengan tatapan helangnya.
"Sini"
"Ape lagi" yuna mendekat pada sehun. Sehun membisikkan sesuatu yang.....

"Mwoo?! Fine. Here" jawab yuna frust lalu memegang tangan sehun dengan terpaksanya.

Sehun dan yuna berpegang tangan seperti pasangan suami isteri yang lain. Ini hanya berlaku disebabkan sehun memaksa yuna dengan ugutan konyolnya dan akhirnya yuna mengalah.

"Sayang nak hadiahkan apa untuk sowon?"

"Hmmm tak tahu" jawab yuna dengan matanya melilau mencari kedai yang menarik. Dan bingo.. dia ternampak kedai perhiasan wanita. "Oppa ! Yuna nak pergi kedai tu" tunjuk yuna dengan bahagianya. "Okey my dear". Yuna tersenyum kecil dengan jawapan sehun. Sehun tidak pernah menolak permintaannya. Dia merasakan sikit demi sedikit sehun memasuki hatinya yang sudah kosong itu sementara dia menolak kehadiran lelaki itu. Terkadang yuna merasakan dirinya gila kerana satu masa yuna tidak suka sehun dengan wanita lain dan satu masa dia menolak perbuatan romantis sehun terhadapnya. Mungkin egonya masih menggunung dan susah diruntuhkan. Rumit sungguh untuk menguruskan hatinya kali ini. Dan kali ini dia sudah penat dengan semua ini. Lebih baik dia berusaha mencintai suaminya dari terus melayan egonya yang tidak menentu ini.

'Yuna akan cuba untuk kembali mencintai walaupun akan ambil masa yang lama... i will promise'
Janji yuna dalam hatinya.

Votee keyy

Learn To Love AgainWhere stories live. Discover now