14

130 19 2
                                    

"Mana satu? Pandora or handbag gucci?" Yuna sudah rambang mata memilih hadiah untuk sowon. Terlalu banyak pilihan hingga dia pening. Ingin saja dia beli semuanya dan membiarkan sowon memilih. Namun dia masih waras ketika berbelanja walaupun anak orang kaya dia masih diajar supaya jangan membazir. Keputusan tepat kali ini adalah bertanya pada lelaki disebelahnya yang dari tadi asyik melayan telefon pintarnya.

"Pandora" jawab sehun ringkas, jelas dan padat.

"Okey, miss i will take this one" kata yuna pada jurujual itu yang melayan karenah yuna selama sejam ini.

"Baiklah puan tunggu sebentar".

Lima minit kemudian hadiah sowon sudah berada ditangan yuna dan bersiap sedia untuk pulang tapi bila yuna berpaling kebelakang sehun sudah tiada. Disetiap arah yuna lihat tiada langsung kelibat sehun. 'Mungkin ke tandas?'. Yuna terus ke tempat tandas. Kebetulan lorong itu sunyi dan dia terdengar bunyi pelik dari tandas lelaki. Yuna ingin tahu apa yang terjadi walaupun dia bakal mendapat masalah jika yuna menolak pintu tandas itu. Mungkin dia akan dipenjara kerana mengintai orang?   Hahahaha itu tak akan berlaku pada seorang anak choi. Kebiasaannya dirinya akan mengabaikan perkara seperti itu tetapi ada daya tarikan yang membuat yuna nekad mencari tahu punca bunyi tersebut.

Krekkk

Yuna melihat kedalam tandas itu dan kosong , tiada sesiapa didalam sana . Sesaat yuna ingin berbalik, bunyi itu kembali ke pendengarannya. Yuna mula berdoa didalam hatinya supaya bukan makhluk itu yang muncul nanti. Yuna membatalkan niat untuk keluar dari tempat itu. Memandangkan tandas itu luas jadi yuna kebahagian belakang. Perlahan-lahan yuna melangkah situ supaya tidak terlalu kedengaran bunyi higheelnya. Tiada apa-apa berlaku hinggalah yuna membelok ke kanan.

Dup dap dup dap

Langkahnya terhenti sendiri. Jantungnya berdegup laju. Saat ini lebih baik yuna berjumpa makhluk itu daripada melihat objek dihadapannya kini. Yuna terkaku. Yuna masih tidak bergerak dari tempatnya kerana melihat agenda didepan matanya. Dia seperti dalam mimpi saat ini. Adakah ini hukuman untuknya kerana tidak menjadi isteri yang baik untuk sehun hingga lelaki itu memilih jalan ini. Hati seperti ditusuk beribu kali. Peritnya tidak terkata. Melihat suaminya bercium dengan orang lain. Mungkin itu hal kebiasaan bagi yuna jika sehun tidak merubah perangai lamanya. Tapi yang dilihatnya sekarang adalah hal yang tidak diduga. Hal yang memang yuna tidak terpikir akan menimpa dalam kehidupannya kini dan masa akan datang. Suaminya kini sedang bercumbu dengan lelaki lain? Lelaki? Dia tidak boleh berfikir logik dengan apa yang dilihatnya sekarang.

Melihat lelaki yang entah namanya nikmat merasai hak yuna membuatnya panas. Dalam keadaan lelaki itu menghimpit sehun dihujung sudut. Dengan tangan sibuk meraba tubuh atlet suaminya, ingin saja yuna memotong satu per satu jari durjana itu. Tapi mengapa sehun tidak melawan? Malahan dia menerima semuanya dengan nikmat. Suaminya gila atau sudah benci dan penat pada kaum wanita? Terlalu banyak persoalan bermain dalam kepalanya saat ini. Hingga dia terlupa pada suaminya.

Yuna tersedar dari lamunannya terus berjalan kearah manusia sama jantina itu. Dengan kekuatan yang ada, yuna terus menolak kasar lelaki itu dari menghimpit sehun. Kini yuna berada ditengah dua lelaki itu sambil menghadap lelaki itu. Sehun masih kaku dengan kehadiran yuna dan menangkapnya bercumbu dengan orang lain.

"Yuna ini  bukan apa yang yuna fikirkan. Ini sal..."

"Oppa diam..."  jawab yuna masih menatap tajam wajah lelaki tampan didepannya.

"What are u doing to him? And who are u? Kenapa cium sehun? Kau homoseksual ke hah?!" Yuna sudah hilang sabar hingga membentak lelaki itu hingga yuna melihat wajah itu.

"Im ravi mrs.oh. nice to meet u here. Walaupun kita dalam tandas. And for u're information he is my ex... after u reject me" jawabnya tenang sambil memerhati reaksi choi yuna.

"Ra... ravi? " yuna sudah ingin pengsan ini. Lelaki di hadapannya kini pernah hadir dalam hidupnya dulu semasa dia mengalami kemurungan kerana minhyun. Lelaki itu menjaga yuna dengan baik bersama jungkook. Yuna juga pernah menolak cinta lelaki itu dengan alasan hanya menganggap ravi sebagai abang walaupun yuna juga punya perasaan ravi. Kerana tidak mahu ditinggalkan lagi, yuna terpaksa menolak lelaki itu.

"Hai yuju-yah or i should call u, mrs.oh. Terkejut ke sayang we meet again. If sayang cerai dengan sehun, oppa always untuk yuju babe. But oppa nak bagitahu something. Oppa tau kalau sayang tak taste lagi his body right. Try it mrs.oh and u will always curving his body" sambungnya dan merapat ke arah yuna lalu membuatkan yuna tersandar pada dada sehun. Ravi pula mendekatkan wajahnya dengan yuna dan mahu mencium wanita itu.Yuna sangat malu mendengar kata-kata ravi. Dan sialnya dia terkepit diantara dua lelaki. Kebetulan tiada orang lain yang masuk kedalam tandas itu. Sehun pula masih berdiam diri. Yuna perasan jika sehun selalu mendiamkan diri ketika dia dalam masalah. Membiarkan yuna mengurus sendiri dan pada akhirnya dia bersikap seperti tiada apa yang berlaku.

Tanpa diduga sehun menolak yuna ketepi hingga tersandar pada dinding dan mencium ravi. Mata yuna melolot melihat agenda secara live itu. Bertapa sakitnya hati yuna saat ini. Sehun lebih memilih mencium lelaki itu dengan mengalung tangan dileher ravi.

"Geumanhae!!!! Geuman!!.... Jebal....."

Dia tidak sanggup melihat itu lagi. Yuna mengumpul segala kudratnya dan mendekati ravi lalu menolaknya ke dinding. Yuna menahan ravi dan mengacukan sesuatu ke perut lelaki itu.

"Get lost" kata wanita itu dengan kasarnya.

"Wow wow relax...Fine. But u will be mine someday. Kalau sehun pun oppa tak kisah. Hahahaha" ravi langsung keluar dari tandas itu menyisakan yuna dan sehun. Tanpa diduga wanita itu mempunyai pistol. Kerana sering mendapat surat ugutan dari syarikat pesaing, siwon sanggup menghabiskan duit untuk memberi pistol itu demi keselamatan anak bongsunya.

Setelah ravi pergi, yuna langsung pusing menghadap sehun.

Plak!!

Pipi sehun sudah memerah kena tamparan yuna. Dia merasa memang layak untuk menerima tamparan itu atau lebih lagi.

"Micheoseo!! Wae? Why u let that man do what he want, hah? Kenapa tolak yuna?! Oppa tak boleh fikir waras ke hah? Jangan diamkan diri. Malhaebwa!!"

"Mianhe"

"Stop it! Yuna tak nak dengar tu. Yuna mahukan penjelasan bukan perkataan maaf dari oppa!"

"But i cant yuna-yah.... sorry" sambung sehun masih menunduk.

"Oppaaa..... jebalyeo.... im begging.. hiks.. hiks.. kenapa oppa macam ni... hiks.. hiks.. hiks.... kenapa dengan dia juga..." yuna sudah menahan tangisannya. Tapi dia tidak cukup kuat untuk semua itu. Yuna bukan choi yuna yang dulu, wanita yang sentiasa tegas dan tidak pernah mengalah. Jari lentik yang memegang baju sehun turut bergetar.

"Mianhe yeobo..." sehun memeluk isterinya yang sudah tidak kuat itu. Sehun mengusap rambut panjang yuna dengan lembut. Tapi perihal itu membuat yuna lagi sakit. Dengan mudah sehun meminta maaf dan mengulangi untuk menyakiti hati yuna. Dia bukan barang yang mudah dibuang dan diambil begitu saja.

Yuna menepis tangan itu dari mengusap rambutnya. Dia memandangnya dengan benci. Hala tuju yuna sudah hilang dan dia sesat. Sesat kembali ke sejarah hitamnya. Diambang pintu yuna menghentikan langkahnya dan berkata dengan perlahan namun jelas didengari suaminya

"I start love u but this what i got? Hahaha........ whatever.. jumpa dirumah sowon"

Learn To Love AgainWhere stories live. Discover now