15

145 13 0
                                    

' i start love u but this what i got?'

Kata-kata isterinya masih berputar seperti kaset didalam fikirannya sekarang.

"Sehun-yah, gwenchana?"

"Im okey, chanyeol hyung"

--------------------

Suasana malam yang berangin dengan suara manusia sedang berhibur tidak dapat menghilangkan fokusnya dari memikirkan hal itu. Hampir sejam dia duduk dimeja itu ditemani segelas bir yang tidak berusik.

"Haaa....."

Sehun mengeluh lagi dan mungkin kali yang ke-11. Chanyeol yang memerhatikan  adiknya itu juga ikut mengeluh kerana dari tadi sang adik tidak menceritakan masalahnya. Dan bagaimana chanyeol berada disini? Jika bukan chanyeol yang memaksa sehun untuk membawanya kesini semasa dia baru tiba dari Japan pasti dia sudah reput dirumah.

"Yak.. bagitahu hyung apa masalah sehun sebenarnya." Ucap chanyeol lagi sambil menatap wajah lesu sehun.

"She know about it."

"About what?"

"Ravi"

"Ravi? Wait...What the... dont tell me the truth sehun. Jangan cakap.."

"Yes"

Dan jawapan itu membuatkan chanyeol terjerit seperti suara wanita diragut hingga menarik perhatian orang sekeliling.

"What?!!"

"Mianhe mianhe.... " ucap chanyeol pada mereka. Namun sekarang dia tidak boleh percaya apa yang baru disampaikan oleh sehun. Rahsia terbesar adiknya yang dia dan sehun lindungi dari dulu dan sekarang sudah diketahui oleh adik iparnya? Dan kemungkinan akan sampai ke telinga ayahanda mereka.

"Tapi macam mana yuna boleh tahu? Its been long time ago,sehun. Tidak mungkin yuna boleh tahu melainkan dia kenal lelaki itu or sehun bagitahu or that man see you again ?!!"

"Haha..." sehun tergelak hambar mendengar pilihan jawapan dari hyungnya kerana semuanya benar.

--------------------

"Omo! Yuna-yah u're here. Come in" pekik sowon sebaik saja dia nampak kehadiran sepupunya dipintu utama rumah. Sowon segera mendapatkan yuna yang masih berdiri ditempatnya. Dan wanita galah itu perasan satu perkara yang lain tentang wanita dihadapannya ini,dia kelihatan murung dan hatinya mulai risau akan peristiwa hitam itu kembali lagi. Lagi-lagi sejak mereka membatalkan projek dengan Hwang corp.

"Yuna pergilah dalam dan berhibur okey. Cheer up yourself"

"Before that, ni hadiah dari Yuna" ucapnya datar.

Yuna pov

Setelah sowon unnie pergi, aku mula menyertai tetamu yang lain di taman belakang. Taman sowon unnie sangat luas tapi dengan perasaan ini membuat aku ingin duduk bersendirian dihujung taman. Angin malam ini terasa amat menyenangkan. Cukup menyenangkan hinggalah aku melihat dia disudut taman bersama seorang lelaki tinggi dan mereka terlihat dekat. Aku tidak boleh berfikir logik dengan keadaan hubungan kami sekarang ini.Tiba-tiba angin ini terasa menyesakkan dada. Tapi aku beranikan diri dan tetap disini hingga dia datang kemari.

"Sayang"

Ahhh... tidak... aku tidak boleh berhadapan dengan lelaki ni. Choi yuna! Jangan rasa gementar sekarang, sayang. Aku boleh hadap lelaki ni sekarang. Aku menoleh kepadanya yang menatapku dalam. Mata helang itu. Oh tidak... aku tenggelam lagi dengan mata suami aku yang seorang ini. Mata itu melihat diriku seperti meminta aku mengampunkannya walaupun bibirnya tidak mengucapkannya. Dia tetap memandang tanpa berkata apa-apa.

"Can i sit here?"

Suaranya membuat aku tersedar dari lamunan dan mengalihkan pandangan darinya. Aku hanya berdeham sebagai jawapan 'iya'. Kenapa aku membenarkan dia duduk disini? Dihadapan sambil memegang tangan cantik ni. Memegang tangan? What?!

Tapi aku tak mahu lepaskan genggaman itu. Caranya seperti minhyun ketika cuba mendekati aku semasa zaman universiti. Apalah yang terjadi pada minhyun dan wanita yang diciumnya ketika itu. Dan kenapa aku samakan mereka? Did i miss my ex? Or i feel something with this person?

"Sayang"

"Hmm"

Aku kembali mengelamun sambil menatap jari kami yang berpegangan dengan segala kenangan dulu.

Yuna pov end

"Sayang?"

"Hmm"

"Oh Yuna"

Wanita itu tetap berdiam diri seperti orang mamai. Keadaan isterinya memberi satu idea bernas pada sehun. Dia bangun dan sesaat kemudian lelaki itu mencium dahi isterinya. Dan membuatkan yuna tersedar dari lamunan. Yuna menatap tidak percaya ke sehun atas tindakan itu dengan muka berkerut. Lalu segera memegang dahi mulusnya itu yang tidak pernah didedahkan ke sesiapa pun termasuk sehun. Pipi itu memerah dan itu tidak seharusnya terjadi serta memalukan yuna.

Memalukan? Ya sudah pasti bagi yuna. Sekarang dia sedang marah pada sehun. Dan pipinya memerah kerana sehun mencium dahi cantiknya itu. Dalam pikirannya sekarang ialah adakah sekarang dia sedang cuba mencari perhatian atau apa? Sedangkan yuna sedang marah besar terhadap sehun.

'Tak guna'

"Jangan pura-pura tak ada perkara yang berlaku, sehun-shi"

Lelaki ini tersenyum melihat gelagatnya. Yuna memalingkan muka sebagai tanda marah.

"Mianhe"

Yuna berdiam diri kerana itu adalah lebih baik. Jika dia membuka mulutnya, ucapan yang tidak diinginkan akan keluar, lagi-lagi sumpah seranahnya. Hatinya sangat sakit bila terus mendengar 'maaf' sehun. Adakah lelaki itu tidak terfikir untuk memberitahu masalahnya dan menyelesaikan masalah mereka. Jika dia tidak  berfikir waras, sudah lama yuna menjerit dan memukul suaminya tanpa ampun. Namun dengan berkat ibubapanya dia masih mampu bertindak dengan betul.

"And lelaki tadi tu chanyeol" sambung sehun yang cuba mencairkan suasana mereka serta memperkenalkan abangnya kerana lelaki itu tidak hadir ke majilis mereka serta mengelakkan salah faham.

"Oh okey"

Dan cengkerik kembali menemani mereka berdua.

"Sayang, lebih baik kita balik and take a rest."
.
.
.
.
.

"Haa... I will tell u everything tomorrow"

Yuna terpaku mendengar ucapan barusan sehun. Lelaki itu tidak pernah menceritakan tentang dirinya walaupun sebesar semut. Dan hari esok dia akan tahu segalanya tentang teman seranjangnya selama 9 bulan ini. Akhirnya.

"Keep your promise" hanya itu yang diucap yuna sebelum mereka berdua pamit pada sowon untuk pulang.

-------------------

Kini yuna dan sehun dalam perjalanan pulang ditemani cahaya rembulan. Dua kereta audi hitam dan putih beriringan. Sehun di depan dan yuna dibelakang. Keduanya hanyut dalam pemikiran masing-masing.

"...... Oneday DJ terjumpa si dia and we fall in love. I know she love me but dia diamkan diri and same as me. Perkara ni tersimpan selama 1 tahun. Kami mula bussy dengan kerja dan jarang jumpa. Suatu hari tu si dia tell me that dia dijodohkan and... dia bagitahu she love me but it's already too late because she accept that weeding. Dan sejak itu we lost contact. What a sad story but it's okey DJ dah kawin. Hahhahaha. Tapi kalau sayang tu just tell them. Jangan ego sangat macam DJ okey? Dan sekarang jom kita dengar hits song I will come to you like a first snow from ailee. Enjoy it!!"

"Hahahaha... this make me more sick...... it's okey.....I will enjoy it.. maybe..." Kata yuna pada dirinya.

Voteeeee guys!! Tq

Learn To Love AgainWhere stories live. Discover now