BİR SANS

9.7K 370 45
                                    

Miraç yaptığı hata ve pişmanlıkla sonunda konağa gelebildi . Dicle arkasına bakmadan hızlı adımlarla odasının yolunu tutmuştu . Miraç kendisine olan öfke ile arabadan indi . Gözleri avlu da sıkıntıyla gökyüzünü izleyen abisini buldu ve yanına gitti .

Yiğit sıkıntılı şekilde hala olanları düşünüyordu . O sırada buz mavili gözleri ile kardeşini gördü . Gülümseyip kardeşinin omzuna vurdu .
Miraç hafif tebessümle " dertliyiz yiğit ağam ne oldu " dediğinde yiğitin bakışları sertleşti . Sıkıntılı şekilde " yarın aşiret toplanıyor , hem senin için hem de benim için
Miraç şaşkın bakışlar ile abisine bakıp " nasıl yani beni biliyorum ben hallettim o işi büyük ağa ile konuştum berdel bozurmayacak ama senin için olanı anlamadım ben

Yiğit sert bakışlarını biraz gevşetip " kuma dediler bende ağalıktan vazgeçtim " yarın aşiret toplanacak yeni ağa seçilecek .

Miraç bunun ne demek olduğunu biliyordu .
Yiğit devam etti "ya sen olacaksın ya da amca oğlu Murat . Benim gönlümdeki sensin miracım nedeni de Murat'ın ne yapacağını az çok biliyoruz ama sen istemem dersen ...

Devamını getiremedi yiğit ağa çünkü Miraç sözünü kesip
"Muratta kimmiş yiğit ağa koskoca aşireti ona bırakcam değiliz evelallah daha ölmedik" dedi "

Yiğit kardeşinin bu haline gülüp sımsıkı sarıldı .
Sonra geri çekilip biraz sıkıntılı şekilde kardeşine baktı .

Miracım şimdi sözümü kesmeden beni dinle . Eğer ağa olursan sana da aynısını yapacaklar , çocuk diyecekler aşiret diyecekler olmazsa kuma diyecekler seni böyle bir ateşe atmak istemezdim ondan yine soruyorum eğer istemezsin ağa olmazsın ha istiyorum dersen şimdi dokunmuyorlar size ama ağa olduğun ilk andan itibaren başlayacaklar evleneli zaten bir ay oldu şimdiden dedikodular dönecek bile .  Bir anda yiğidin gözleri kardeşini buldu gülümseyip eline omzuna attı " kimse bilmez ama ben biliyorum kolunu işaret Edip " kolundaki yara izi ne için oldu nasıl oldu biliyorum" .

Miraç şaşkınlıkla abisini dinliyordu . Bu demekti ki yiğit ağa miracın dicleye dokunmadığını biliyordu . Ne diyeceğini bilemedi . Sadece baktı abisine yiğit ise devam etti .

Seni sorguladığımı düşünme aksine gurur duydum senin ile . O kız senin namusun ve namusuna zorla dokunmaman lazım . Artık eziyet etmekten vazgeç kıza , sana alışmasını sağla ve en kısa zamanda yapman gerekeni yap .

Miraç " abi "dediğinde yiğit sözünü kesip devam etti .

Yapma Miraç benim yaptığım hataları sen yapma , yakma artık şu kızın canını yetmedi mi gözünden akıttığın yaş , bir gün pişman olursun ama o anda geç kalırsın oğlum değer mi bir kızın canını yakmaya , senin olanın canını yakmaya değer mi ?
Sen bunları bir düşün . Al karını uzaklaştı bir iki gün ağalık olayını düşünme ben ilgilenecem sen sadece karını düşün . O kız bize berzan itinden kalan bir artık değil , mehmetten kalan bir emanet senin emanetin unutma !!!!

Miraç bakakalmıştı abisinin arkasından oysa bilmiyordu ki abisi daha bugün yerin dibine sokmuştu karısını hiç düşünmeden yine üzmüştü . Bir anda " adam olmam ben diye bağırdı ".

.........

Yiğit odaya geldiğinde karısının yatakta uyuyakaldığını gördü. Tebessüm Edip ellerini saçlarında gezdirdi . Ve saçlarını burnuna getirip kokusunu içine çekti . Yiğit ağa şimdi huzurun tam ortasındaydı.  Gülümseyip karısının yanına uzandı . Daha saat çok erkendi ama karısı bugün olanlardan yorgundu belli ki yiğit bunu düşünürken Rojda bir anda ona dönüp sımsıkı sarıldı . Ah bu kadın bu adamı  öldürmeye yeminli miydi ?

YÜREK YAKAN FIRTINA (TAMAMLANDI) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin