🌙
─── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ───errisha's pov
✦✧✦✧hari berlalu seperti biasa. macam hari-hari yang aku biasa tengok. kau tengah berdiri kat loker sambil bawak beg sekolah nike kelabu kesayangan kau. tak tahu berapa banyak beg yang kau ada, tapi tu beg paling kau sayang. katanya, beg tu banyak berjasa since kau form three.
kadang-kadang, aku nampak kau tengah gelak dengan sam. kadang-kadang, aku nampak kau belek-belek buku. sebab itu memang kerja kau. asyik dengan buku je memanjang. kalau buku tu hidup, aku rasa kau mesti nak kahwin dengan buku.
tapi weh, tengok kau tiap-tiap hari macam tengok bidadari. lampu hallway yang terang-benderang menampakkan wajah kau yang bersih dan kulit kau yang mulus. bibir kau merah dan senyuman kau manis. mata hazel kau sentiasa bersinar macam bintang kat langit. apalah yang tak perfect kat muka kau, aku pun tak tahu. tuhan je tahu betapa cairnya satu jiwa raga aku tengok kau tiap-tiap hari macam ni.
tapi aku tahu, itu hanya luaran je. handsome tu just bonus untuk kau. life kau tak seindah yang semua orang bayang. diorang kenal kau sebagai genius, einstein junior sekolah. but they don't know what's behind the face. they don't know the real story.
but i do. i know a lot.
and this is your story that i'm going to tell, tristan.
cukuplah dua tahun untuk aku kenal kau. macam-macam yang kita dah share. aku pun tak sure sebenarnya nak describe relationship kita ni macam mana. nak kata bestfriend, tak jugak sebab aku dah ada miya. nak kata kita friends with benefits, tak jugak sebab aku dengan kau tak pernah buat seks. nak kata kita couple, lagilah jauh macam jarak langit ngan bumi sebab kita tak saling mencintai.
kat sini, aku je yang syok sendiri sebab aku suka kat kau. itu yang sedih sebenarnya sebab kau tak rasa benda yang sama. aku je yang bertepuk sebelah tangan. banyak kali aku bagi hint tapi kau langsung tak perasan. nak selit lagu pupus by dewa jap.
baru ku sadari, cintaku bertepuk sebelah tangan...
tapi walaupun kau tak suka aku lebih daripada seorang kawan, aku tetap akan sayang kau lebih daripada tu.
kau pernah kata yang kau tak nak fokus couple bagai. kau kata sebelum ni kau pernah in a relationship dengan someone but it didn't end well. dan kau azam dalam diri kau untuk tak benarkan mana-mana perempuan pun untuk terikat dalam life kau. mungkin sebab kau belum move on dengan ex kau yang dulu tu.
"aku lalai doh time couple. aku selalu chat dengan dia, selalu on the phone, selalu pikir pasal dia. padahal aku baru form two. mengalahkan orang yang dah kahwin," kata kau waktu kita tengah lepak kat luar rumah aku. malam tu, kau datang rumah aku sebab parents kau gaduh. kau malas nak hadap diorang, so kau lari. kau suka cari aku time kau tengah sedih. sebab kau rasa aku je yang boleh faham kau.
YOU ARE READING
Euphoria | on-going
Adventure{ based on true events } dalam keriangan hidup errisha, terdapat kesedihan yang terselit dalam dirinya. jauh dari sudut hati, dia ingin menemukan kebahagiaan yang kekal abadi untuk sahabatnya. tapi kuasa apa yang errisha miliki selain hanya sekadar...