f i v e

94 10 1
                                    

🌙─── ・ 。゚☆: *

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


🌙
─── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ───

pernah kau cakap kat aku yang kau hampir bunuh diri. waktu tu kau form two. kau kata kau dah fed up dengan dunia. kau dah penat kena hadap dengan orang-orang toxic sekeliling kau. time kau form two, kau rapat dengan geng suka lepak, suka smoking, suka ponteng sekolah. semua budak-budak yang pernah jadi member kau dulu dah takde dah sekarang. diorang kena buang lepas terlibat dalam satu kes ni. kes berat yang hampir buat kau kena buang sekolah jugak.

"malam tu, ali plan nak lepak kat bukit canai. pagi tu dia dah bagitahu awal-awal kat sekolah. dia kata dia ada hadiah nak bagi kitorang. member-member aku yang lain dah excited sebab tak sabar nak terima hadiah daripada ali. katanya dia nak bagi souvenir dari australia." kata kau lepas aku bukak topik pasal past life kau. past life kau yang tak ramai tahu. #ytjt.

aku pun tak expect untuk kau cerita lagi. saja je aku tanya sebab nak mengisi kebosanan sementara menunggu bapak aku amik. kau teman aku duduk kat bench depan gate rumah kau. memang rutin kau untuk teman aku tiap kali lepas habis tuition. padahal ada je guard yang selalu memantau.

kau meletakkan tangan kau kat belakang aku. disandarkan atas palang bench yang menjadi sandaran untuk tulang belakang. "alang-alang parents aku takde kat rumah masa tu sebab diorang ada kerja kat sabah. aku tinggal dengan bibik-bibik aku. sebelum keluar, aku bagitahu bibik roza dulu sebab takut diorang cari. tapi aku suruh diorang janji ngan aku supaya tak bagitahu parents aku. curfew aku je pukul lapan malam time tu."

"bayangkan eh, aku sanggup tunggu wadi kat bustop sekolah sebab ali tak kasi aku datang bukit canai sorang. dia suruh kitorang datang berkonvoi. lebih kurang sejam gak menunggu si wadi sebab dia memang selalu lambat. lepas wadi datang, aku naik motor dia. kitorang pun berhenti kat rumah ehsan sebab nak pergi sekali.

aku still mendengar dengan teliti tanpa plan untuk memotong cerita kau. sebab kau jenis yang suka bercerita non stop selagi kau tak rasa nak berhenti. alang-alang dapat tengok muka kau yang hensem. aku okay je untuk dengar story kau.

"aku pernah dengar nama tempat bukit canai tu, tapi aku tak pernah pergi," kata kau dengan kerutan di dahi. ketawa terlepas dari bibir kau. "aku ingat dekat tau, rupanya jauh weh. nak pergi sana kena lalu highway. lenguh gila badan aku sebab tak boleh bersandar." kau acah-acah sakit leher dan menggeliatkan badan sebagai demo. aku tersenyum kecil.

"sampai-sampai je kat bukit canai, ada banyak gila motor tersusun berderet. ramai mat rempit ngan bohsia tengah lepak kat area situ. aku tak familiar dengan suasana macam tu sebab sebelum ni aku lepak ngan member-member aku kat kedai mamak je. mana pernah aku lepak sekali dengan mat rempit."

"kitorang pun terus pergi kat ali yang dah ada kat situ. dia dah sampai lama. bila kitorang tanya hadiah, dia tak terus bagi. dia suruh kitorang tunggu sebab hadiah belum sampai. so, aku pun tunggu. kitorang main dulu fon sebab nak tunggu pun dua jam kot. mata aku dah barai sebab ngantuk gila. tak pernah aku lepak melebihi pukul 12. waktu tu aku dah cuak dah, takut maid aku risau. tapi sebab aku nak jaga hati si ali, aku pun tunggulah kat bukit canai tu demi hadiah from australia."

Euphoria | on-goingWhere stories live. Discover now