e l e v e n

37 5 0
                                    

🌙─── ・ 。゚☆: *

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


🌙
─── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ───

walaupun kau ketua pelajar dan rajin study, tapi kau pun pentingkan kokurikulum jugak. especially football game. kau tak pernah miss training setiap jumaat petang, dan kau selalu attend tournament kat sekolah-sekolah saingan lain. semua orang nak vote kau jadi captain of the football team tapi disebabkan kau terlalu banyak jawatan, kau pun tolak posisi tu. bagi aku, rugi jugak kalau kau tak amik jawatan tu sebab banyak kot markah koko kalau jadi leader. tapi bila aku pikir balik, boleh serabut kepala kau nak pikir pasal anak-anak buah kau. at the same time kau pun sibuk pikir akademik dan life kau yang complicated.

tiap kali ada training ataupun tournament, aku takkan terlepas untuk tengok. kadang-kadang kau ada ajak aku supaya aku datang, tapi kau pun tak kisah kalau aku tak datang. kau tak nak paksa aku.

sebagai seorang kawan dan juga seorang perempuan yang ada crush kat kau, aku pun tak nak lepaskan peluang untuk tengok kau main. aura hot kau makin terserlah bila kau main bola atas padang. dahlah rambut kau bounce tiap kali kau lari. muka kau berkilat dek peluh yang keluar. dan paling berharga sekali bila tengok muka kau serious main bola.

geram, sis!

"go, tristan! go, tristan! go, tristan!" suara sorakan daripada budak-budak perempuan kuat dan berdesing kat telinga aku. ada yang tengah berdiri sambil tepuk tangan, ada yang tengah duduk sambil pegang banner football team sekolah, dan ada yang busy amik video dan ig story untuk post kat media sosial masing-masing.

dan aku tahu, mostly semua yang datang game waktu tu sebab nak tengok student president main je. tristan kan pujaan hati student perempuan. tak mustahil kalau dia pun pujaan hati student lelaki. oops.

aku pun bersorak jugak untuk kau, tapi takde lah teruk sampai nak terkeluar anak tekak aku menjerit. aku bagi sokongan setakat tepuk tangan je. bila team sekolah kita dapat jaringkan gol, baru aku bangun untuk bagi sokongan padu.

"weh, kau kan rapat dengan tristan." anis tiba-tiba tanya kat aku. dia yang teman aku tengok football game sebab aku tak nak pergi sorang-sorang. tiba-tiba rasa nak ada member teman. weena dan mia tak join sekali sebab diorang malas nak stayback.

aku menunggu untuk ayat seterusnya daripada anis.

"kau mesti rapat jugak dengan sam, kan?"

aku ingat dia nak tanya pasal apa lah tadi. rupanya dia nak tanya pasal sam.

"tak. aku tak rapat langsung dengan dia," ujar aku membalas pertanyaan anis. gula-gula fruit plus aku capai dalam poket. perisa strawberi sedap dikunyah.

Euphoria | on-goingWhere stories live. Discover now