f i f t e e n

34 5 0
                                    

masa awal-awal kenal kau dulu, aku bangga gila dapat jadi kawan kau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


masa awal-awal kenal kau dulu, aku bangga gila dapat jadi kawan kau. mana tak bangga bila student yang hot kat sekolah kau still nak berkawan dengan kau even kau budak kelas paling bawah. reputasi kau time tu memang dah popular dah. semua pakej yang aku pernah sebut tentang diri kau dah lengkap dah.

pandai, handsome, dan hebat.

mula-mula aku ingatkan kau akan pandang rendah kat budak-budak macam aku, tapi tak pun. kau memang dari dulu lagi baik dan ikhlas untuk berkawan dengan aku.

tapi aku tak expect langsung yang kita akan jadi rapat sampai macam ni sekali.

rapat sangat sampai kau berani ajak aku datang rumah kau. bukan tu je, kau siap offer aku lagi untuk tidur rumah kau waktu bapak aku outstation seminggu. padahal aku boleh je duduk rumah sorang-sorang. walaupun agak seram sikit, tapi aku berani lah jugak sebab tu rumah aku.

aku boleh je tidur rumah weena ke, tidur rumah mia ke, tidur rumah anis ke, tapi time tu bodoh dan nafsu aku kuat. aku pun setuju untuk menginap kat rumah kau.

itu je dah satu kesalahan besar. memang boleh kena pancung kepala aku kalau kantoi dengan bapak aku. mungkin member-member aku akan putus berkawan dengan aku kalau diorang tahu.

walaupun aku dah tolak sekeras-kerasnya, tapi kau tetap tak nak putus asa untuk pujuk aku. macam-macam alasan kau bagi supaya aku setuju. kau cakap kau sendirian kat rumah, takde orang nak teman lah; kau cakap kau nak binge-watch stranger things ngan aku lah; kau cakap kau nak study dengan aku lah; kau cakap aku boleh menikmati segala benda yang ada kat rumah kau lah; lepastu kau kata, kau akan bagi duit belanja untuk aku tiap-tiap hari sepanjang seminggu aku tinggal kat rumah kau.

semua alasan yang kau bagi, buat aku tak tahan. kalau boleh semua tu aku terima sebab aku sentiasa nak dengan kau. kalau boleh aku nak melekat je dengan kau walaupun kadang-kadang kau ni annoying jugak.

sehari lepas bapak aku pergi outstation, aku packing barang untuk pergi rumah kau. time tu waktu petang hari ahad dan kau janji nak pick up aku.

agak berdebar jugak sebab first time kau nak ajak aku tidur rumah kau walaupun kita baru setahun kenal. time tu aku belum join kau hometuition lagi. tapi selalu lah jugak singgah rumah kau untuk hantar barang dan study group sekali.

"weh, aku dah order mcdonalds untuk makan time tengok netflix nanti." kau bersuara sambil membetulkan kerusi kau. kau nak tengok netflix kat mini theatre sebab lagi syok. time tu kita tengah prepare untuk tengok netflix lepas makan malam dengan bibik-bibik kau. parents kau macam biasa, belum balik lagi.

aku mengambil tempat kat sebelah kau. kerusi wayang kau lagi selesa daripada wayang sebenar. "mcdonalds? kenapa tak order pizza? selalunya orang tengok netflix kena ada pizza."

biasanya orang tengok netflix bertemankan pizza kan? macam orang putih tu. aku yang takde netflix ni pun, makan pizza time tengok movie. sengaja nak rasa vibes netflix & chill. padahal tengok movie kat putlocker je. hahaha.

Euphoria | on-goingWhere stories live. Discover now