De ontmoeting

768 18 6
                                    

Hey, ik ben Nikita, 17 jaar en heb een enorme fandom. Van Mainstreet tot films. Van series tot YouTube. Mijn ouders zijn nu precies 10 jaar gescheiden. 'We hielden niet meer van elkaar', zeiden ze toen. Ik woon sinds die tijd bij mijn vader in huis.

Ik open de voordeur van mijn huis en loop naar binnen. Ik gooi mijn schooltas in de gang en loop de woonkamer in. Daar zit mijn vader voetbal te kijken. Ik geef hem een kus op zijn wang en pak wat te eten en een colaatje. Ik ga naast hem op de bank zitten en kijk naar het voetbal. We zijn halverwege als er wordt aangebeld. Papa zet de tv uit, staat op en loopt naar de deur. 'Petra!' roept hij uitgelaten. Hij komt de woonkamer binnen met een mooie, wat oudere vrouw. Ik schat haar begin 30. 'Ga zitten', zegt mijn vader en hij wijst naar de bank. Ze doet wat mijn vader zegt en gaat naast me zitten. Ik kijk haar onderzoekend aan. 'Petra', zegt ze. 'Nikita', zeg ik en ik schud haar hand. 'Dit, Nikita, is mijn vriendin', zegt mijn vader en gaat naast Petra zitten. 'Wauw pap, dat is echt geweldig! Gefeliciteerd!' 'Wil je wat drinken?' vraagt mijn vader. Petra knikt en papa loopt naar de keuken. Hij komt terug met een colaatje en gaat zitten. 'En waar is je zoon?' vraagt mijn vader. 'Rudi, bedoel je?' vraagt Petra. Ik wil net een slok nemen van mijn cola, maar verslik me bij die naam. 'Die komt zo, hij was even een video af aan het maken', gaat Petra verder. 'Pap, ik moet gaan, huiswerk maken'. Ik loop naar de gang, pak mijn tas en loop naar mijn slaapkamer. Ik doe mijn deur dicht en ga aan mijn bureau zitten.

Na een uurtje wordt er op mijn deur geklopt. Ik geef geen antwoord en ga verder met mijn biologie dossier. Dan komt er een jongen van een jaar of 19/20 mijn kamer ingelopen. Gestoord kijk ik op. Ik snak naar adem als ik zie wie daar staat. 'Mam zei al dat je hier zou zitten', zegt de jongen. Ik moet moeite doen niet te gillen. 'Jij... OMG!!' schreeuw ik. Ik bedenk me dat dat misschien wel onbeleefd was en zeg dan: 'Nikita'. De jongen schudt mijn hand. 'Rudi'. 'Nikita! Rudi!' Roept mijn vader van onderaan de trap. Rudi en ik kijken elkaar vragend aan. Rudi haalt zijn schouders op. We lopen naar de woonkamer en gaan zitten. 'Zoals jullie weten hebben Petra en ik al vrij lange tijd contact met elkaar', begint mijn vader. Hij kijkt ons afwachtend aan. Als we niks terugzeggen, gaat hij verder. 'We hebben... wij ehm... we willen gaan trouwen!' zegt hij dan. Ik kan mijn oren niet geloven. 'Nou, hoi stiefzus', grapt Rudi. Ik lach. 'Laat Rudi eens zien waar hij slaapt', zegt mijn vader me een knipoog. Ik schud grinnikend mijn hoofd en begeleid Rudi naar zijn kamer. Het is de kamer naast die van mij. Ik zie Rudi moeilijk kijken. 'We halen je spullen wel even'. Rudi kijkt me dankbaar aan en ik glimlach. We lopen naar beneden en lopen de gang in. Ik roep naar mijn vader dat we gaan en hij knikt. We lopen naar buiten en ik trek de deur achter ons dicht.

In love with my stepbrother ft. RoediementairWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu