We lopen gevieren naar binnen. Het is een klein restaurantje, maar wel romantisch. Ik kijk de zaal rond. In een hoek zie ik een paar klasgenoten zitten. Bruno en zijn vriendin Stacy. De badboy en -girl van mijn klas. Rudi ziet me kijken. 'Is er iets?' Vraagt hij. 'N...nee, of nou ja, ja... zie je dat stel daar in de hoek? Dat zijn Bruno en Stacy en ze zitten bij mij in de klas'. 'Wil je ergens anders eten dan?' Vraagt Rudi. 'Nee, het is goed, z...ze zien ons waarschijnlijk toch niet... en daarbij, je hebt nu al betaald...' We gaan tegenover elkaar zitten. Mandy naast mij en Pascal tegenover haar. 'Ik haal even een menukaart', zegt Rudi en hij staat op. Net wanneer hij weg is, zie ik Bruno en Stacy naar ons wijzen en foto's maken. Niet veel later staan ze op en lopen ze onze kant op. Ik slik hoorbaar. 'Zozo, is Rudi nu je vriendje?' Zegt Stacy bespottend. 'Hoe weet je dat?' Vraag ik. 'Ik kijk zijn video's', zegt Bruno. 'Ik denk dat de school en je ouders deze fotos's en screens wel willen zien...' Zegt Stacy en ze showt me de foto's. Daar zie je duidelijk dat het Rudi en ik zijn die zoenen. 'Met een druk op deze knop weet morgen de hele school het... wat zal het maandag leuk worden!' Zegt Bruno. Ik weet niet wat te doen. 'Zoiets kun je niet doen! Dat is privacy!' Zegt Mandy. 'Het is wettelijk verboden om met familie te daten. En dan heb ik het nog niet eens over het zijn van een stelletje ermee...' zegt Stacy simpelweg. 'Dat jij geen rijke stinkerd hebt als vriend, betekent niet dat Nikita haar geluk daar niet mee mag delen!' Zegt Pascal. 'Oohh, hij is ook nog eens "rijk"! Houd je echt wel van hem eigenlijk? Want ik zie je nooit met hem op straat... wat je wel zou moeten doen eigenlijk, als je een stelletje bent...' BAM! Die komt hard aan. 'Of doe je het alleen om het geld?' Doet Bruno er nog een schepje bovenop. Ik voel de tranen komen. 'Shut up!' zegt Mandy. 'Houd jij er eens buiten!' Zegt Stacy bitchy. 'Houd jij je mond eens!' Zegt Pascal. Ik krijg een brok in mijn keel. 'Weet je wat Stees, met deze mensen valt niet te praten, kom op', zegt Bruno tegen Stacy en samen lopen ze weg. Ze gaan weer op hun plek zitten en blijven ons de hele tijd bitchy aankijken. Ze wachten op het goede moment om toe te slaan. Ze zien Rudi aan komen lopen. Dat is het moment waarop mijn wereld instort. Ze hebben de foto's en screens verzonden. Ik kijk op mijn telefoon. Ik voel de tranen komen. Ik doe geen moeite om ze te verbergen. 'Wat is er?' Vraagt Mandy. 'K...kijk je insta maar...' Zeg ik alleen maar. Mandy doet dat en ziet dat @stacymiller een foto heeft geplaatst. Het is de foto van mij en Rudi zoenend, met de ondertiteling: Nikita van Olderen? Dé slet van de school? Mandy kijkt me met grote ogen aan. Dan komt er een melding dat @the_beast_bruno een foto heeft geplaatst. Ik durf niet te kijken. Pascal opent zijn instagram en leest voor: 'Nikita van Olderen kan niemand krijgen en date haar stiefbroer? Pascal is woedend. 'Hoe kun je zoiets doen?' zegt Mandy woest. Rudi is intussen aangekomen bij onze tafel. Hij ziet dat ik erg van streek ben. 'Wat is er gebeurd?' vraagt hij bezorgd. Van angst en verdriet kan ik niks zeggen. 'Ik...ik...' snik ik. Rudi slaat een arm om me heen. 'Ze hebben foto's van jou en Nikita gelekt op instagram met beschrijvingen als "Nikita van Olderen, dé slet van de school?" en "Nikita van Olderen kan niemand krijgen en date haar stiefbroer?"' zegt Mandy. 'En ze hebben haar bedreigd', vult Pascal aan.
JE LEEST
In love with my stepbrother ft. Roediementair
RomanceWat nou als je verliefd wordt op je stiefbroer? Wat doe je als je wordt bedreigd? Dat is wat mij overkomt als ik een stelletje word met mijn stiefbroer Rudi. Hoe ik daarmee omga, lees je in dit boek.