DDW

423 17 2
                                    

Na het eten, nodigen we Rudi uit voor een potje DDW op mijn kamer. Nou ja, Pascal dwong hem zo'n beetje. Na een tijdje naar Pascal gesmeek te luisteren, stemde Rudi uiteindelijk in. Dat was gelijk nieuwe content voor zijn video. Rudi installeert zijn camera, terwijl Mandy en ik de snacks en het drinken doen en Pascal de opdrachten en vragen klaarlegt. Na een kwartier is alles klaar en uitgestald. We zitten in een kring. Rudi en ik tegenover elkaar en Mandy en Pascal. Mijn vader en Petra komen even kijken. 'Hoe gaat het hier?' vraagt Petra. Haar zoete, zachtaardige stem doet me denken aan mijn moeder, dat geeft me een vertrouwd gevoel. 'Goed, we wilden net beginnen met DDW', zegt Mandy. 'Zozo, dat jullie Rudi zover hebben gekregen', zegt Petra. 'Kunnen jullie nu weer gaan?' vraag ik. Papa grinnikt en verdwijnt dan met Petra naar beneden. Pascal legt de regels uit: 'de regels zijn simpel. Jij pakt een kaartje met vragen en opdrachten voor DDW. Je mag zelf een persoon kiezen die kiest tussen DDW en dan lees je voor wat er op het kaartje staat. Heeft die persoon de vraag beantwoordt of de opdracht uitgevoerd, is hij of zij safe. Is dat niet het geval, dan moet je...' hij kijkt de kring rond en zijn blik blijft even veelbetekenend op mij gericht, 'dan moet je de persoon tegenover je een kus geven'. 'Op de mond?' vraagt Mandy. 'Dat is de keuze van de persoon die de kus geeft'. Daar stemmen we allemaal mee in. Pascal begint. Hij pakt een kaartje en laat mij kiezen. 'Doen', zeg ik en ik pak een glas cola, net wanneer Rudi dezelfde wilt pakken. Onze handen raken elkaar aan en hij trekt hem snel terug. Ik kijk hem aan en even lijkt het of hij bloost. Ik krijg een raar gevoel in mijn buik. Datzelfde als eerder vandaag. 'Noem je perfecte verjaardag op'. Ik denk even na en zeg dan: 'een oud kasteel afhuren en dan met mijn vrienden en familie daar gaan feesten'. Nu pak ik een kaartje. 'Mandy, DDW?' 'Waarheid'. Ik lees voor: 'hoeveel vriendjes heb je al gehad?' 'Een. Pascal', zegt Mandy meteen. Mandy pakt een kaartje en vraagt aan Rudi: 'DDW?'

En zo gaan we een tijdje door. Totdat we aankomen bij een Waarheid van Rudi. 'Vind je iemand leuk of heb je verkering? Zo ja, met wie?' Daar gaf Rudi geen antwoord op en dus moest hij mij een kus geven. Hij kijkt me aan en ik hem. Ik ben gespannen. Hij komt naar me toe met zijn gezicht. Ik maak me klaar. Ik voel zijn lippen op de mijne. Hij kust me teder en liefdevol. Het duurt wel lang voor een kus. 'Oeeeehhh', zeggen Pascal en Mandy in koor. Een golf van verliefdheid gaat door me heen. Rudi kijkt me aan. Ik ben sprakeloos. 'Ehm... eh...' zeg ik alleen maar. Rudi legt zijn vinger op mijn lippen. 'Shhhh'. Hij zoent me weer. Mandy en Pascal kijken elkaar veelbetekenend aan.

In love with my stepbrother ft. RoediementairWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu