part 27

51 2 0
                                    

Mereka semua sampai di villa suho.. Bodyguard suho menjaga sekeliling kawasan mereka... Semua berkumpul di bilik mesyurat exo..

Suho: so, luhan. Kau tahu ayah kau letak hye rin?

Luhan: mollaso.. Aku kene kurung dekat rumah.. Tanpa phone.. Aku x tahu apa apa pasal dunia luar...

Chen: apa plan kita sekarang..

Xiumin: aku dah hack semua alat komunikasi seong mo.. Tapi aku tetap x dapat tangkap hye rin ada kat mana...

Chanyeol: macam mana ni?

Suho menggaru kepalanya yg x gatal... Xiumin membuka laptopnya..

Xiumin: luhan ssi.. Ada orang hantar email kat kau...

Luhan bangun dan pergi kearah xiumin...

Luhan: weayo?

Luhan melihat email itu...

'Luhan.. Anak ayah... Aku tahu kau kat mana... Hanya tunggu masa... Aku x kesah sekarang korang tengah plan apa... Tapi aku nak kau ingat satu perkara... Kim hye rin ada dengan aku... X pelah aku kesian kat korang so, aku dah buat keputusan... Esok malam aku tunggu kau... Kalau kau nak tengok dia buat Kali yg terakhir... Aku bagi... Jangan cuba buat apa2... Kalau x dia mati esok.. Arasso..

Saraghaeyo.. Appa..'

Tangannya mengigil..

Suho: luhan kau OK?

Mereka pergi kearah luhan yg sedang membaca email itu...

Chen: apa ni?!!

Kai menghentak meja..

Baekhyun: mana boleh bagi dia buat sesuka hati!!

Luhan: kita kene selamatkan hye rin.. Aku lagi kenal sape ayah aku...

Chanyeol: kita kene ada plan...

Suho: kita buat macam ni..
.....
Mereka sampai dihadapan gudang yg disediakan...

Suho: OK.. Aku, kai and luhan akan masuk dalam... Korang tolong jaga luar... Xiumin kau dah tahu kan apa nak buat?

Xiumin: dah..

Sehun: OK jom...

Chen: nah..

Dia memberikan kai luhan dan suho pistol..

Chen: kau perlu..

Luhan: gamsahamida...

Mereka bertiga masuk ke dalam .. Gudang itu sunyi dan gelap.. Tiba2 langkah mereka terhenti apabila melihat satu lampu menyuluh kearah seorang perempuan yg tidak bermaya.. Kim hye rin..

Suho: hye rin!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suho: hye rin!

Suho ingin pergi kearah hye rin... Luhan menahannya..

Luhan: suho, aku lagi kenal sape ayah aku..

Kai:jangan , ni perangkap..

Tiba2 lampu terbuka.. Memang ternyata itu perangkap... Hye rin dikelilingi dengan bodyguard seong mo...

Mereka mendengar satu tepukan..

Seong mo: wah!! Tiga orang hero datang sekali nampak...

Kai: apa kau buat kat dia ah?!

Seong mo: just satu tumbukan.. And satu tamparan..

Suho: paboya!!! Jangan sentuh dia lah!!!

Seong mo: jangan risau aku x de buat apa2 kat dia.. Dia terlalu lemah untuk aku...

Seong mo menolak kepala hye rin... Yg menyebabkan hye rin tersedar... Ini bukan hye rin yang mereka kenal... Hye rin mereka cerita.. Gembira.. Tapi ni x... Hye rin yg Ini lemah.. Lesu.. X de semangat.. Dan hanya air mata yg mengalir apabila melihat mereka...

Kai: hye rin..

Hye rin memberikan senyum kepada mereka...

Suho: hye rin kuat please... Jangan macam ni...

Hye rin: hyung... Minyanata...

Mereka bertiga sudah mengalirkan air mata... Luhan sudah mengesat air matanya.. Kai seakan2 x nak tengok... Suho tunduk menahan air matanya..

Hye rin: heyya.. Ni bukan hyung yg hye rin kenal... Hyung yg hye rin kenal... Kuat.. Semangat...

Seong mo: dah2 jangan nak buat drama kat sini!! Kau ingat senang ke nak bagi kau jumpa dia... Aku dah ada pelanggang tengah tunggu... Aku nak jual dia ke Taiwan kejap lagi!!

Suho memandang xiumin yg masuk melalui pintu belakang ... Suho memberikan isyarat mata kepada xiumin .. Xiumin sedang memegang bomb... Xiumin akan membaling bom asap dan exo akan masuk.. Dan cuba untuk menyelamatkan hye rin.. Itulah plannya..

123... Xiumin membaling bom itu...

Bom!... Ternyata xiumin salah.. Dia membaling bom api  dan bom itu terkena kearah tangki gas yang ada didalan gudang itu...

Bahagian belakang gudang itu sudah terbakar... Exo masuk ke dalam gudang...

Kai berlari ke arah hye rin.. Dia membuka ikatan hye rin... Hye rin memegang tangannya... Mereka berlari hendak ke pintu masuk... Seong mo mengejar mereka... Luhan menghala..

Luhan: jangan ayah.. Aku x nak berkasar dengan ayah...

Seong mo: kau jangan sibuk hal aku! Tepi!

Seong mo menolak dan luhan menepis... Mereka bergelut...

Kai berlari.. Dia ingin menyerahkan hye rin kepada sehun untuk membawanya keluar... Sehun memegang tangan hye rin...

Luhan dan seong mo masih bergelut..seong mo mengambil pistolnya... Dia ingin menembak sehun untuk melambatkan pergerakan mereka...

123 BANG!!

Hye rin memeluk sehun..  Tembakan itu tepat pada hatinya... Hye rin menitiskan air mata...

Sehun memangkunya...

Sehun: hye rin ssi...

Semua ahli exo berlari kearah hye rin..

Baekhyun: hye rin bangun!!

Hye rin: minyane..

Hye rin menutup matanya...


ADOPT (채택하다)|| KAIWhere stories live. Discover now